16 - 03 - 2025
برگزاری پویش «سفر ایمن و سبز» در ایام نوروز
ایسنا- سرپرست دفتر مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیطزیست از برگزاری پویش «سفر ایمن و سبز» در ایام نوروز به همت فعالان محیطزیست و کنشگران این حوزه خبر داد.
محمدحسین بازگیر گفت: بر اساس هماندیشی صورت گرفته توسط کارشناسان مقرر شد پویش سفر ایمن و سبز از تعطیلات نوروزی سال۱۴۰۴ آغاز شود و برای تداوم آن در طول سال اقدامات لازم انجام گیرد، همچنین مقرر شد در مسیر این پویش از ظرفیتهای تشکلهای مردمنهاد، دانشجویان و اقشار مختلف مردم بهره گرفته شود.
وی در ادامه گفت: پویش سفر ایمن و سبز یک راهکار موثر برای کاهش تصادفات جادهای، حفظ حیات وحش، کاهش زبالههای رهاشده در طبیعت و بهبود فرهنگ گردشگری است که با همراهی پلیس راهور اجرا خواهد شد.
بازگیر در پایان اظهار کرد: این پویش میتواند با مشارکت دولت، نهادهای محیطزیستی، فعالان گردشگری و عموم مردم به یک حرکت ملی تبدیل شود. هر مسافر با رعایت نکات سادهای مثل کاهش سرعت در مسیرهای طبیعی، استفاده نکردن از پلاستیک یکبار مصرف و احترام به طبیعت میتواند در این تغییر بزرگ نقش داشته باشد. با همراهی و تلاش جمعی میتوانیم جادههایی ایمنتر، طبیعتی پاکتر و سفری پایدارتر داشته باشیم.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد