18 - 06 - 2017
خبر
هزینه رومینگ در اروپا به صفر رسید
دیجیاتو- در فوریه سال گذشته مشخص شد قانونگذاری جدید اتحادیه اروپا سبب میشود هزینه رومینگ در کشورهای این منطقه به صفر برسد. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و البته هر کس دیگری، همیشه باید بابت استفاده از تلفنهمراه خود در کشورهای دیگر هزینه هنگفتی را پرداخت میکردند. هر کشور بنا به اختیارات خود، مبالغ خاصی را بابت رومینگ دریافت میکرد اما بهطور متوسط این هزینه واقعا گزاف بود. این مسئله اما با تصویب قانون «Roam like at Home» به اجرا گذاشته میشود. شهروندان حالا میتوانند در هر یک از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، بدون پرداخت هزینه اضافه، تماس گرفته، پیام کوتاه ارسال کنند یا به اینترنت موبایل خود متصل شوند. کشورهایی هم که بخشی از اتحادیه اروپا نیستند اما در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستند (مثل ایسلند، نروژ و لیختنشتاین) نیز بهزودی سیاست مشابهی را اجرا خواهند کرد. به هر حال کشورهایی نظیر سوییس هم هستند که در اتحادیه اروپا عضویت ندارند و اگر شهروندی اروپایی بخواهد به این کشورها سفر کند، باید مثل گذشته هزینههای گزاف رومینگ را بپردازد.
برای دومین سال پیاپی؛
«گوگل» ارزشمندترین برند جهان نام گرفت
دیجیاتو – موسسه تحلیلی Kantar Millward Brown اخیرا در گزارش تازه خود اعلام کرده که کمپانی گوگل برای دومین سال پیاپی، موفق به کنار زدن اپل شده و ارزشمندترین برند جهان نام گرفته است. اپل که از سال ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۵ میلادی به مدت شش سال در رده نخست لیست ارزشمندترین برندها قرار داشت، امسال هم مثل سال گذشته در رده دوم جای گرفته است. آمار تحلیلگران نشان میدهد که ارزش برند اپل طی سال گذشته میلادی با رشد سه درصدی به ۷/۲۳۴ میلیارد دلار رسیده و در همین حال، رشد هفت درصدی گوگل سبب شده تا ارزش برندش تا ۶/۲۴۵ میلیون دلار افزایش یابد. دقیقا مشخص نیست که چه عامل یا عواملی سبب شده اپل طی دو سال گذشته بازی را به گوگل ببازد اما شاید اصلیترین فاکتور، عدم هیجان برای محصولات اخیر کمپانی باشد یا شاید از طرف دیگر، مردم با دیدن پروژه اتومبیلهای خودران و دیوایسهوم گوگل، علاقه بیشتری به کمپانی غول جستوجوگر یافتهاند. گذشته از این دو کمپانی، مایکروسافت هم به رسم سه سال اخیر در رده سوم به چشم میخورد؛ هرچند که به لطف محصولات و سرویسهای تازهاش، به عنوان مثال سرفس استودیو، افزایش ۱۸ درصدی ارزش را پشتسر گذاشته است. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در آینده دور یا نزدیک، کدام کمپانی این شانس را دارد تا گوگل، اپل و مایکروسافت را به چالش بکشد؟ پاسخ چیزی نیست جز آمازون. این خردهفروشی در حال حاضر، جایگاه چهارم ارزشمندترین برندهای جهان را به خود اختصاص داده و طی سال گذشته به رشد حیرتانگیز ۴۱ درصدی دست یافته است؛ آن هم در حالی که تا همین پنج سال پیش، کمپانی در تقلا بود تا راهش را به لیست ۲۰ برند ارزشمند جهان باز کند. در نهایت لیست ۵ برند ارزشمند جهان با فیسبوک تکمیل میشود و این پنج کمپانی، مجموعا ۲۵ درصد از ارزش کل ۱۰۰ برند ارزشمند جهان را به خود اختصاص دادهاند. گفتنی است که یوتوب، اسنپ و نتفلیکس هم برای اولینبار توانستهاند راه خود را به لیست مورد اشاره باز کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد