10 - 06 - 2018
آلودگی هوا را کاهش دادیم!
گروه مسکن- معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به انتشار گزارشی در «جهانصنعت» با عنوان «مخالفخوانی آقای معاون» در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۷ که در آن به بررسی وضعیت سهمیههای طرح ترافیک تهران پرداخته شده بود اعلام کرد: «سیاستگذاریهای این معاونت سبب مهار ترافیک و کاهش آلودگی هوا شده است!»
در حالی که گزارش «جهان صنعت» بهطور مشخص در خصوص بلاتکلیفی در وضعیت سهمیه خبرنگاران در طرح ترافیک بود معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این ابهامات به تشریح و ترویج سیاستهای خود پرداخته است. در گزارش اخیر «جهانصنعت» در مورد طرح جدید ترافیک تهران، با اشاره به هشدارهای اعضای شورای شهر در مورد «مخالفخوانی» معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اعلام شده بود که نرخهای مربوط به عوارض ورود به محدوده مرکزی پایتخت چند برابر شده است و به اسم مبارزه با «رانت»، مشکلات ترددی در تهیه مجوز ورود به محدوده مرکزی شهر با ابهام مواجه شد چرا که سیستمهای نرمافزاری پیشبینی شده پاسخگوی نیاز مردم نبوده است. این معاونت در پاسخ به این ابهامات و با وجود گذشت چند هفته از اعمال قانونی طرح ترافیک اعلام کرده است که با پیگیری مستمر در حال بررسی مدارک ارسالی خبرنگاران برای تخصیص عادلانهتر سهمیه است!
توضیحات ذیل از سوی روابط عمومی معاونت حملونقل ترافیک شهرداری تهران برابر با قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی اعلام میشود:
تغییر طرحی که نزدیک به چهار دهه از اعمال آن میگذرد و در تحقق اهدافی مانند بهبود وضعیت ترافیک ناکام مانده است در عمل با چالشهایی روبهرو خواهد شد که اتفاقا از این منظر تلاش و پرکاری معاونت حملونقل و ترافیک را باید یک وجه مثبت دانست.امکان ورود و خروج رایگان به محدوده طرح ترافیک برای ساکنان محدوده، افزایش دو برابری سهمیه ورود به محدوده طرح برای مردم عادی و کاهش هزینه تردد آنها در طرح جدید محقق شده است. دکتر پورسیدآقایی در نشستی خبری بیان داشت سهمیه ورود دستگاههای اجرایی به محدوده طرح چهل درصد و سهمیه ورود خودروهای کارکنان شهرداری پنجاه درصد کاهش یافته و از سویی سهمیه مردم عادی دو برابر شده است و در کل سقف تردد خودرو در محدوده طرح نسبت به قبل ۲۰ هزار دستگاه کاهش یافته که هدف اصلی از این سیاست کاهش ترافیک و آلودگی هوا است. روزنامه جهانصنعت همه این مزایای طرح جدید را به صورت وارونه و منفی جلوه میدهد، لازم به توضیح است که برای مدیریت مناسب شهر، سیاست قیمتگذاری معابر مبنایی کارشناسی و تجربهای اثباتشده در شهرهای توسعهیافته جهان در زمینه حملونقل و ترافیک است.روزنامه جهانصنعت با اشاره به قضیه سهمیه خبرنگاران انتقاداتی را به معاون حملونقل و ترافیک شهرداری وارد میداند، در حالی که تخصیص سهمیه خبرنگاران با تصویب شورای شهر صورت گرفته است و معاونت حملونقل با پیگیری مستمر در حال بررسی مدارک ارسالی خبرنگاران برای تخصیص عادلانهتر سهمیه است.معاونت حملونقل و ترافیک با هدف ترغیب مردم به قانونگرایی از یک سو ورود به محدوده طرح را برای شهروندان تسهیل و از سویی دیگر با هماهنگی پلیس هزینه ورود غیرقانونی به محدوده طرح را افزایش داده است. این سیاستگذاری سبب مهار ترافیک و کاهش آلودگی هوا میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد