16 - 01 - 2023
اختلال در بزرگ ترین اپراتور خاور میانه
درحالی که در بسیاری از کشورهای جهان نسل چهارم تلفنهمراه در حال ورود است اما در کشور ایران نه تنها هیچ خبری از نسل سوم به گوش نمیرسد بلکه نسل ۲ و ۵/۲ نیز با مشکل مواجه است.
این در حالی است که هر یک از اپراتورهای موجود در کشور از ارایه خدمات بهتر بر پایه مشتریمداری صحبت میکنند و مدعی هستند که در تمام شرایط به حقوق کاربران خود احترام میگذارند اما این صحبتها با عمل فاصله بسیار دارد. چند صباحی است که اختلاف بین همراه اول و ایرانسل منجر شده است تا کاربران این دو اپراتور با مشکلاتی مواجه شوند تا جایی که وزیر ارتباطات با ورود به این موضوع و توضیحی با این عنوان که اختلالات موجود به دلیل بهروزرسانی نرمافزارهای این دو اپراتور است از رفع این اختلالات خبر داد. اما بهتر است وزیر ارتباطات توضیحی نیز درخصوص اختلال همراه اول بدهد چراکه در بسیاری از مناطق تهران از جمله هفتتیر، نجاتاللهی، حافظ، جمهوری، بهشتی و… نه تنها مشترکان نمیتوانند تماسی برقرار کنند بلکه خدمات دیگر از قبیل دریافت و ارسال پیامک نیز مختل شده این در حالی است که از تلفن ثابت نیز نمیتوان با مشترکانی که در این محدودهها حضور دارند، تماس برقرار کرد.
برای بررسی این اختلال تماسی با مسوول امور رسانههای همراه اول گرفتیم که در ابتدا به شدت تکذیب شد و بعد از درخواست نگارنده با وی مبنی بر اینکه لطفا با اینجانب تماس بگیرید که با شنیدن بوق ممتد اشغال این اختلال از سوی وی نیز تایید شد. البته مقرر شد پس از بررسی دلیل این اختلال اعلام شود که تا زمان نگارش این گزارش این اتفاق نیفتاد و تماس نگارنده با وی نیز بدون پاسخ گذاشته شد تا همچنان علت اختلال در این مناطق تهران در هالهای از ابهام باقی بماند.
از اینسو بهتر است وزیر ارتباطات پاسخی شفاف در این خصوص بدهد چراکه کاربران این حق را دارند که بتوانند حداقل یک تماس بدون مشکل بگیرند و ذکر این نکته خالی از لطف نیست در حالی که بسیاری از اپراتورهای دیگر کشورهای جهان برای جذب مخاطب بیشتر با ارایه انواع و اقسام خدمات نوین در این عرصه روز به روز از یکدیگر پیشی میگیرند، هنوز بزرگترین اپراتور خاورمیانه نتوانسته است ابتداییترین خدمت را که همان برقراری تماس است برای کاربرانش به سهولت ایجاد کند و کاربران باید هر روز شاهد یک اختلال باشند و اینکه داشتن خدمات دیگر پیشکش، لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید تا کاربران بدون اعصاب خردی از بدیهیترین خدمت تلفنهمراه استفاده کنند نه اینکه برای گرفتن یک تماس به زمین و زمان ناسزا بگویند و دست آخر هم نه تنها از کاربران به دلیل این اختلال عذرخواهی صورت نگیرد بلکه با عنوان ترافیک در شبکه موضوع خاتمه یابد.
بد نیست مسوولان بدانند احترام به حقوق کاربران امری است که در هیچ برهه از زمان نباید فراموش شود.
گفتنی است همراه اول از بروز اشکال برای ارتباطات مشترکان تهرانیاش در محدوده از شمال رسالت، از جنوب آهنگ، از شرق صیاد و بسیج و از غرب ولیعصربه دلیل بروز مشکل تغذیه در مرکز سوئیچ شهیدبهشتی خبر داد که از ساعت ۱۲:۱۰ امروز (روز گذشته) آغاز شد و در ساعت ۱۴ پایان میپذیرد.
این پیامکی است که در ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه برای نگارنده از یکی از سایتها ارسال شد.
ذکر دو نکته؛ اول اینکه این اختلاف از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۴:۲۰ ادامه داشت و دوم اینکه بهتر بود همراه اول به دلیل این اختلال در پیامکی از مشترکانش عذرخواهی میکرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد