26 - 06 - 2017
ارزیابی اکران سینماها در ماه مبارک رمضان
رییس هیاتمدیره انجمن سینماداران ایران در ارزیابی اکران ماه رمضان سپری شده، گفت: طرحی که درخصوص اکران فیلمها در ماه رمضان برنامهریزی شد و تاحدودی موفق بوده است اما برای موفقیت بیشتر باید راهکارهایی اندیشید.
محمد قاصد اشرفی در گفتوگویی با ایسنا ضمن اشاره به طرح افطار تا سحر و نیمبها کردن قیمت بلیتها گفت: این طرحهای تصویب شده موفقآمیز بودند ولی باید وقتی طرحی پیاده میشود، زمینههایی هم برای بهتر اجرا شدن آن فراهم شود به طور مثال صداوسیما که تلویزیون ملی ماست باید اطلاعرسانی بیشتری میکرد.
رییس هیاتمدیره انجمن سینماداران ایران در ارزیابی اکران ماه مبارک رمضان ادامه داد: امسال فروش فیلمها و استقبال از سینما ضعیفتر از سال گذشته و در حد متوسط بود، مثلا در یک سینما با چهار سالن فروش فیلمها خوب نبود در حالی که سال قبل شرایط بسیار بهتر بود.
اشرفی به شرح علت این کسادی پرداخت و گفت: چند عامل در این زمینه تاثیرگذار بودند که از جمله آن میتوان به ناتوانی فیلمها در جذب مخاطب، نبود اطلاعرسانی، همکاری نکردن صداوسیما و منفعل بودن رسانهها اشاره کرد. وی در ادامه افزود: برگزاری انتخابات ریاستجمهوری و وجود تب و تاب و فضای خاص حاکم بر کشور سینما را تحتتاثیر خود قرار داده بود و مردم را بیشتر درگیر سرنوشتشان کرده بود. در ادامه حمله تروریستی که به مجلس شد، یک دفعه از حضور مردم در سینماها کاسته شد زیرا وقتی یک دفعه جامعه ناآرام شود بیشتر توجه مردم به آن سوژه معطوف میشود.
رییس هیات مدیره انجمن سینماداران ایران درباره استقبال مردم از فیلمهای کمدی گفت: در کل استقبال مردم از فیلمهای کمدی بیشتر شده و اینکه مردم میخواهند فیلمی را ببینند که به آنها آرامش روحی بدهد، منطقی است. البته سوژهها و سلیقهها بسیار مهم است و اینکه فیلم بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و همچنین خانوادگی بودن آن بسیار مهم است بنابراین ذائقه مردم عوض نشده است.
محمد قاصد اشرفی با اشاره به اینکه به بعضی فیلمها کمکهایی میشود تا بهتر دیده شوند، گفت: ما سینماداران در این حد میتوانیم به یک فیلم کمک کنیم که مثلا تبلیغات انجام دهیم و… ما که نمیتوانیم از خیابان مردم را بیاوریم و مجبور کنیم که فیلم را ببینند. خود فیلم باید بتواند مردم را جذب کند. ما تنها میتوانیم یک فیلم را اکران کنیم و میدانید که سینماها در مکانهای خوب و مسیرهای پررفتوآمد واقع شدهاند و با زدن بنر میتوانند برای فیلم تبلیغ کنند.
او با بیان اینکه اکران فیلمها مانند زنجیرهای با هم در ارتباط هستند، اظهار کرد: وقتی به هر دلیل به یک فیلم کمک میشود موقعیت از فیلم بعدی گرفته میشود. اینها زنجیرهوار به هم ارتباط پیدا میکند بنابراین باید نظارت عادلانه باشد و موقعیت فیلمها را بسنجند و تصمیمگیری کنند در غیر این صورت صاحبان فیلمهای بعدی معترض میشوند.
این سینمادار در پایان به نقش شورای صنفی نمایش در رعایت عدالت اشاره کرد و افزود: اگر یک فیلم پنج هفته بر پرده سینما بماند موقعیت حضور و دیده شدن را از فیلم بعدی خواهد گرفت. شورای صنفی نمایش تابع قرارداد سرگروه با دفاتر پخش عمل میکند که این قراردادها میتوانند هفتهها و روزها را تعیین کنند. شورای صنفی بیشتر اوقات به دلیل رعایت موضوع فیلم گذشت میکند و کارهایی بیشتر از آن از عهده شورای صنفی نمایش خارج است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد