14 - 12 - 2019
از استارتآپها حمایت میکنیم
مدیرعامل بیمه سامان لازمه رسیدن به ضریب نفوذ هفت درصدی را حمایت از استارتآپها عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه استعداد دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال را دارد.
احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان گفت: مجمع بیمه سامان روز ٢٧ تیرماه برگزار شد و عملکرد و صورتهای مالی شرکت به تصویب رسید.
وی حق بیمه تولیدی بیمه سامان در دوره مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٧ را هزار و ١۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵٣ درصد رشد داشته است. در حالی که رشد صنعت بیمه در سال بین ٢٠ تا ٢۵ درصد است، ما ۵٣ درصد رشد داشتیم که این موضوع ناشی از افزایش سهم بازار ماست.
مدیرعامل بیمه سامان همچنین از بررسی یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت طی سال گذشته در این شرکت و پرداخت ۴۵٠ میلیارد تومان خسارت خبر داد و اظهار داشت: توانگری مالی بیمه سامان در سال ٩۶، معادل ١٣٢ درصد و سطح یک بود که در سال گذشته موفق شدیم در سطح یک باقی بمانیم.وی سود هر سهم بیمه سامان را ٣١٧ ریال و سود پرداختی به هر سهم را ١٠٠ ریال اعلام کرد که در روز مجمع به حساب صاحبان سهام واریز شده است.
مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: ما همچنین درخواست برگزاری مجمع فوقالعاده برای افزایش سرمایه از ١۵٠ میلیارد به ٢۵٠ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران، آورده سهامداران و سود انباشته را دادهایم که این مجمع بعد از موافقت نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.
وی افزود: به دنبال آن هستیم تا توانگری مالی بیمه سامان را در پایان سال ٩٨ به ١٨٠ درصد برسانیم.
مدیرعامل بیمه سامان بازار هدف این شرکت را طراحی محصول منطبق با نیازهای خانوارهای ایرانی عنوان کرد و گفت: میخواهیم علاوه بر بیمههای زندگی و عمر و سرمایهگذاری، ریسکهای منازل مسکونی و حتی موبایل و تبلت و درمان خانوارها را تحت پوشش قرار دهیم.
ضرابیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتی چهارم، تغییر مدل کسبوکار و حرکت به سمت دیجیتالی شدن قرار دادهایم.
وی با اشاره به جمعیت بالای افراد تحصیلکرده در کشور و فرهنگ سرمایهگذاری فردی اظهار داشت: مطابق با موج جدید سرمایهگذاری در دنیا و SMEها در جهان، ما هم قصد داریم استفاده از فناوریهای نوین برای ارائه خدمات را افزایش دهیم.
مدیرعامل بیمه سامان ضریب نفوذ بیمه در کشور را ۳/۲ درصد عنوان کرد و با اشاره به هدفگذاری رسیدن ضریب نفوذ بیمه به هفت درصد در پایان برنامه ششم توسعه، گفت: صنعت بیمه در سال بیش از ٢٠ درصد رشد دارد ولی برای رسیدن به رقم هفت درصدی نیاز به میانبر داریم که از نظر ما این میانبر حمایت و توسعه استارتآپهاست.
وی با بیان اینکه آماده هستیم از قالب یک شرکت به شکل پلتفرم تغییر کنیم، تصریح کرد: کارخانه نوآوری پلنت را با همین هدف ایجاد کردیم که یک شتابدهنده در حوزه استارتآپهاست. صنعت بیمه برای بقای خود چارهای جز حرکت در مسیر دیجیتالی شدن ندارد.
ضرابیه اعلام کرد: مجوز جدیدی از بیمه مرکزی برای یک محصول جدید گرفتهایم که براساس آن دارندگان بیمههای عمر و سرمایهگذاری میتوانند به طور شفاف علاوه بر پوششهای بیمهای، گزینههای شفافی برای سرمایهگذاری پیدا کنند.
وی توضیح داد: بیمهگذاران حق دارند بدانند که سرمایه آنها با چه نرخی و در کجا سرمایهگذاری شده است.
ضرابیه خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمه انتخاب خوبی برای سهامداران هستند. شاید بازدهی این صنعت نسبت به سایر صنایع پایینتر باشد اما باید توجه داشت که مدیران بیمهای روزانه در حال پوشش ریسک هستند و مدیریت ریسک میکنند. سرمایهگذاری در صنعت بیمه کمریسک است.
ضرابیه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره فعالیت شرکت پلنت گفت: این شرکت ظرفیت پذیرش ١٠٠ استارتآپ را دارد و در حال حاضر ١٢ استارتآپ در آن فعال هستند.
مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: برخی از این شرکتها در زمینه بهداشت و درمان (شمارش ضربان قلب، تعداد گامهای فرد طی روز و…)، بازدید اولیه بیمه بدنه خودرو و صدور برخط بیمه ثالث و… فعال هستند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد