20 - 01 - 2017
امضای قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری با ATR
قائممقام وزیر راه در امور بینالملل با اشاره به جلسه اخیر خود با کمپانی بوئینگ و همچنین ادامه مذاکره با کمپانی ایتیآر، انتشار برخی اخبار درباره هواپیمای جدید را بیصداقتی خواند و گفت: بیصداقتیها به استقبال شرکتهای تامین مالی برای خرید هواپیما صدمه میزند.
اصغر فخریهکاشان در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و شرکتهای فرودگاهی آلمانی، درباره روند نهایی شدن قرارداد ایرانایر با شرکت ایتیآر(ATR) برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای کوتاهبرد ۷۰ نفره، گفت: قرارداد ما برای امضا نهایی شده است و به زودی منعقد میشود.وی ادامه داد: اکنون قرارداد با ایتیآر درمراحل اخذ مجوزهای قانونی است. همانطور که قرارداد خرید ۱۸۰ فروند هواپیما با ایرباس و بوئینگ به امضا رسید، به زودی قرارداد ایرانایر با این شرکت نیز به امضا میرسد.قائممقام وزیر راه در امور بینالملل با بیان اینکه در حال حاضر این قرارداد مراحل اخذ مجوزهای داخلی هما را طی میکند، اظهارداشت: رقم قرارداد ایرانایر با کمپانی ATR برای تحویل این ۲۰ فروند هواپیما، از نظر مالی ۴۰۰ میلیون دلار است.وی در گفتوگو با ایسنا با اعلام اینکه تا پایان سال دو فروند ایرباس دیگر از سوی کمپانی ایرباس تحویل ایرانایر میشود، اظهار داشت: همچنین قرارداد ایرانایر با کمپانی بوئینگ نیز به امضا رسید و نهایی شد.قائممقام وزیر راه در امور بینالملل در مورد رقم قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما برای ایرانایر با سه کمپانی ایرباس، بوئینگ و ATR و ابهامات مطرحشده در خصوص رقم این قرارداد، گفت: در همه جای دنیا قرارداد خرید هواپیما محرمانه است اما بدانید کل رقم قرارداد هما با این سه کمپانی هواپیماساز کمتر از ۱۸ میلیارد دلار است.وی همچنین ضمن انتقاد از برخی رسانهها مبنی بر ادعای ممنوعالخروج بودن هواپیما، گفت: به نظر میرسد افرادی که این مسایل را مطرح میکنند، صداقت ندارند و از مسایل صنعت هوانوردی جهان نیز بیاطلاعند. در صنعت هوایی، چیزی به عنوان ممنوعالخروج بودن معنا ندارد و متاسفانه دقت و صراحت در اطلاعرسانی از سوی برخی انجام نمیشود.به گفته فخریهکاشان بیان چنین مواردی با استقبال شرکتهای تامین مالی خرید هواپیما در تناقض است و ضمن منطقی نبودن آن به همکاری آنها با تهران صدمه میزند.
همچنین معاون برنامهریزی و نظارت شرکت فرودگاهها بااشاره به ساخت فرودگاههای جدید در دو شهر اهواز و چابهار، گفت: ساخت فرودگاه در چابهار سودده نیست اما از نظر استراتژیک لازم است.
غلامحسین باقریان گفت: مذاکرات خوبی برای توسعه فرودگاهها و زیرساختهای جدید فرودگاهی با سرمایهگذاران فرانسوی و ایتالیایی انجام شده و نتایج خوبی هم از این رایزنیها به دست آمده که بر این اساس، پیشبینی میشود تا پایان سال در این زمینه، به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.وی افزود: برای سرمایهگذاری در ساخت دو فرودگاه چابهار و اهواز، فراخوان عمومی میگذاریم و بر اساس آن، احتمال حضور سرمایهگذاران چینی، آلمانی و ژاپنی وجود دارد اما برنده مناقصه بر اساس چگونگی انجام کار و رقم اعلامی، مشخص میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد