17 - 12 - 2019
امید میفروشند و ثروتمند میشوند
جهان صنعت نیوز- نیاز بازار یک جامعه افسرده، خشمگین و بیانگیزه مانند ایران چیست؟ امید. فروشندگان امید و انگیزه به راستی افرادی باهوش و خلاق هستند که از فرصتها به خوبی استفاده و برای نیاز بازار، محصولی طراحی کردهاند، آنها امید و انگیزه را به مردم میفروشند و مردم نیز چنان به این محصولات نیازمند هستند که حاضرند برای برخی از آنها حتی ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند و امید بخرند.
میدانید بهترین راهکار برای ثروتمند شدن چیست؟ بستهای طراحی کنید با مضمون اینکه چگونه یک شبه ثروتمند شوید؟ اگر فن بیان خوبی داشته باشید، تبلیغات درستی هم انجام دهید به سرعت پولدار میشوید آن هم بدون زحمت. این روزها بازار فروش بستههایی مانند هوش مالی، چگونه ثروتمند شوید؟، آهنربای ثروت و امثال آن به شدت داغ شده است. همواره در آموزشهای اقتصادی عنوان میشود که باید در بازار نیازسنجی کنید، برای نیاز بازار خدمات ارائه دهید و محصول طراحی کنید. نیاز بازار یک جامعه افسرده، خشمگین و بیانگیزه مانند ایران چیست؟ امید.
فروشندگان امید و انگیزه به راستی افرادی باهوش و خلاق هستند که از فرصتها به خوبی استفاده و برای نیاز بازار، محصولی طراحی کردهاند، آنها امید و انگیزه را به مردم میفروشند و مردم نیز چنان به این محصولات نیازمند هستند که حاضرند برای برخی از آنها حتی ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند و امید بخرند.
بسیاری دیگر نیز بستههای کسبوکار اینترنتی یا ایدههای استارتآپی میفروشند و میلیونها تومان درآمد کسب میکنند. این امر حتی موجب شده بسیاری به مدیران استارتآپها به چشم کلاهبردار نگاه کنند.
به هر روی بسیاری از افرادی که دورههای روانشناسی یا اقتصادی به فروش میرسانند افرادی قابل اعتماد بوده و بستههای آموزشی بسیار کاربردی را به فروش میرسانند.
رونق فروش بستههای یک شبه ثروتمند شوید
بستههای اقتصادی که میگویند یک شبه ثروتمند شوید به شدت رونق گرفته و مردم نیز به شدت به آن مشتاق و علاقهمند شدهاند. اما دلیل این امر چیست؟
علیرضا درخشان، در گفتوگو با جهانصنعت نیوز اظهار کرد: این روزها بازار فروش بستههای اقتصادی که یک شبه شما را به ثروت میرسانند بسیار داغ شده است. بسیاری از افرادی که با عنوان پدر سئو، پدر بیتکوین، پدر آیتی و امثال آن در شبکههای اجتماعی به شهرت رسیدهاند کوچکترین اطلاعی از حوزهای که مدعی آن هستند، ندارند.
او افزود: یکی از این افراد که خود را پدر بیتکوین ایران نامیده است، حتی نمیداند سئو چیست. اما در همایشها و سمینارهایش به خوبی صحبت و ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار میکند. او ادعا میکند بیتکوین را اولین بار وارد کشور کرده است.
درخشان با ذکر مثال دیگری گفت: یکی دیگر از این افراد تا همین چندی پیش در سایت نتبرگ همایشهای رایگان برگزار میکرد اما اکنون برای هر همایش از شرکتکنندگان هزینههای کلانی دریافت میکند.
علیرضا درخشان با اشاره به اینکه بسیاری از ارائهکنندگان دورههای اینترنتی افرادی قابل اعتماد بوده و دورههای مناسبی را برای کاربران عرضه میکنند بیان کرد: ثروتمندترین افراد جهان مانند مارک زاکربرگ، بیل گیتس و مدیرعامل اپل هرگز بستههای آموزشی ثروتمند شدن را به فروش نمیگذارند. اگر این کار را انجام دهند درآمدهای کلانی خواهند داشت اما هم از سوی دولت و هم مردم با انتقادها و شکایتهای بسیاری مواجه میشوند.
او گفت: یکی دیگر از راههای درآمدزایی در دنیا آن است که کتابی را شخصی بنویسد و با عنوان فرد ثروتمندی موفق چاپ کند.
درخشان تاکید کرد: پلیس فتا تنها در حال بررسی فیشینگ است در حالیکه کلاهبرداری اصلی در فروش این بستههای اینترنتی انجام میشود.
بازار امیدفروشان رونق گرفته است
به گفته برخی متخصصان کسبوکارهای مجازی، جامعه ما ناامید و بیانگیزه شده و به همین دلیل بازار امیدفروشان رونق گرفته است.
محمود محمدی، مشاور کسبوکارهای مجازی در گفتوگو با جهانصنعتنیوز اظهار کرد: فردی به همراه خانوادهاش در حوزه فروش امید و انگیزه فعالیت میکند و همایشهای انگیزشی برگزار میکند. خواهر وی نیز در این حوزه بسیار فعال است.
او افزود: اگر بازار را بخشبندی کنیم، افراد بسیاری در این حوزه وارد شدند، برخی از آنها کانالهایی مانند اتحادیه نوابغ را ایجاد کردند، یکی از این افراد با نسرین مقانلو عکس میگرفت و او نیز همواره این فروشنده امید را تایید میکرد.
محمدی دلیل این امر را نبود امید و انگیزه در میان مردم عنوان و اظهار کرد: بازار این افراد، فروش امید است، البته تمام افرادی که در حوزه انگیزشی فعالیت میکنند لزوما بد نیستند. افرادی نیز مانند برایان تریسی هستند که امید و انگیزه میفروشند اما آموزشهایشان قابل اجراست. او در کتابها و سخنرانیهایش تکنیکهای فروش، سخنرانی و بسیاری از موارد کاربردی دیگر را آموزش میدهد که مردم میتوانند در زندگی روزمرهشان استفاده کنند.
او افزود: بسیاری از فروشندگان امید در ایران مولف هستند و با ترجمه کتابها و فیلمهای انگیزشی دنیا به شدت رشد کردهاند.
محمدی با اشاره به اینکه جامعه ناامید بازار خوبی برای رشد و فروش امید و انگیزه است بیان کرد: در جامعه ناامید بانکها، فستفودها و سخنرانان انگیزشی به شدت رشد میکنند.
او درباره بستههای کسبوکار اینترنتی که به قیمت بالایی در فضای مجازی به فروش میرسند، اظهار کرد: بستههای استارتآپی یا ایدههای راهاندازی استارتآپها به اندازهای زیاد شدهاند که امروزه بسیاری، فعالان استارتآپها را کلاهبردار میدانند. ایدههای استارتآپی این روزها حدود ۲۰ میلیون تومان به فروش میرسند. بسیاری از من میپرسند این ایدهها را بخرم یا خیر و با وجود مخالفتهای من یا دیگر فعالان استارتآپی باز هم بستهها یا ایدههای استارتآپی را خریداری میکنند.
این مشاور کسبوکارهای مجازی گفت: درباره مجوز داشتن یا نداشتن این افراد اطلاعی ندارم اما فعالیت میکنند و هیچکس هم جلوی آنها را نمیگیرد.
او گفت: این روزها بازار استارتآپها داغ شده است. زمانی نانو داغ بود، هوش مصنوعی، بلاکچین و بسیاری از حوزههای دیگر این روزها بسیار جذاب شدهاند. مردم هم بدون آنکه بدانند معنای واقعی آنها چیست نسبت به این حوزهها علاقهمند هستند و حتی ذکر نام این حوزهها موجب میشود بسیاری جذب فروشندگان ایدهها و بستههای راهاندازی کسبوکارها شوند. افراد شومن و دارای فن بیان بالا به راحتی با ذکر اسامی مانند استارتآپها مردم را جذب میکنند و بستههای خود را به فروش میرسانند. بهطور مثال به مردم میگویند به شما میگوییم «اسنپ» چگونه به موفقیت رسیده است و شما هم میتوانید کسبوکاری مانند اسنپ راهاندازی کنید و به همان میزان موفق شوید. مردم هم به راحتی فریب میخورند.
محمدی دلیل فریب خوردن مردم را نبود آگاهی و دانش به میزان کافی بیان کرد و افزود: عدم دانش موجب میشود تا کلمهای مانند استارتآپ یا هوش مصنوعی به کار برود و دیگران بگویند بهبه عجب کلمهای و سپس بسته مورد نظر را به قیمت بالایی بخرند. دلیل این امر ناآگاهی مردم در حوزههای استارتآپها و فناوری است.
او در رابطه با اینکه چرا مردم بستههای اقتصادی را از فروشندگان امید و انگیزه که اطلاعات چندانی درباره اقتصاد ندارند خریداری میکنند اظهار کرد: افراد آگاه و باسواد جامعه یا خجالت میکشند آموزش دهند، یا اینکه فن بیان ندارند یا اینکه اگر کارگاه برگزار کنند دیگران آنها را مسخره میکنند. این افراد بازاریابی را به درستی بلد نیستند، شومنهای خوبی هم نیستند. بنابراین بازار را به شومنهای بیاطلاع واگذار میکنند.
محمدی درباره مطالب و محتوای انگیزشی بیان کرد: بسیاری از اوقات در زندگی نیاز داریم یکی به ما بگوید همه چیز درست میشود، بهویژه در زمانی که اخبار، دولت و بسیاری دیگر میگویند نمیشود، ما نیاز به فردی داریم که به ما بگوید میشود.
بستههای انگیزشی بدنام شدهاند
برخی از افرادی که تا همین چندی پیش از فروشندگان بستههای اقتصادی دفاع میکردند امسال معتقدند دیگر دست این افراد رو شده است و مردم متوجه کلاهبردار بودن این افراد شدهاند.
پرویز زاهد، فعال حوزه فضای مجازی در گفتوگو با جهانصنعتنیوز اظهار کرد: اکنون مردم به پوشالی بودن و غیرواقعی بودن بستههای کسبوکارهای اینترنتی و هوش مالی پی بردهاند و بازار این افراد دیگر مانند گذشته گرم نیست.
او افزود: زمانی تبلیغات بسیاری برای بستههای جذب و هوش مالی در فضای مجازی منتشر میشد اما اکنون مردم متوجه شدهاند مطالب علمی و متافیزیک هیچ محتوای آموزشی برای آنها به همراه ندارند.
زاهد درباره دلیل استقبال مردم از بستههای انگیزشی و اقتصادی بیان کرد: دهه شصتیها که دوران جوانیشان به آخر رسیده اما به جایی نرسیدهاند به دنبال بستهای بودند تا یک شبه به ثروت برسند و برای این امر حاضر شدند ریسک کنند. در گذشته از دعا و جادو استفاده میشد اما اکنون بستههای انگیزشی و کسبوکارهای اقتصادی جایگزین آنها شده است.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد