20 - 09 - 2024
«اپل» صدرنشین شاخص رضایت مشتری
«جهانصنعت»- اپل موفق شد باردیگر در صدر شاخص رضایت مشتریان ایالاتمتحده قرار بگیرد و اچپی نیز با جهش چشمگیر جایگاه دوم را بهخود اختصاص داد. سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با کسب امتیاز مشترک با اپل، به سلطنت ۲۰ساله این شرکت در کسب رتبه اول شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI) برای کامپیوترهای شخصی پایان داد. امسال اپل دوباره به سلطنت خود در این بخش بازگشت و HP با کسب مقام دوم، سامسونگ را یک پله پایینتر کشاند. گزارش سالانه ACSI، براساس نظرسنجی از ۱۳هزار پاسخدهنده تصادفی که در بازه زمانی جولای ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴ (مرداد ۱۴۰۲ تا تیر ۱۴۰۳) انتخاب شدهاند، تهیه شده است. این گزارش شامل کامپیوترهای رومیزی، لپتاپها و تبلتها میشود. براساس گزارش ACSI، تجربه استفاده از مک و آیپد در سال ۲۰۲۴ امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ را بهدست آورده است که ۴ امتیاز بالاتر از میانگین رضایت مشتری برای کامپیوترهای شخصی در سالجاری و ۲ امتیاز بیشتر از امتیاز سال گذشته اپل است. سامسونگ که سال گذشته در شاخص رضایت مشتری آمریکا، امتیازی همسطح اپل کسب کرده بود، امسال با کاهش یک امتیازی به امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ رسید. اچپی نیز با امتیاز ۸۴ و فقط با یک امتیاز اختلاف نسبتبه اپل، در جایگاه دوم فهرست مذکور قرار گرفت. نکته جالب اینکه اچپی درمقایسه با سال قبل، جهش ۳ امتیازی را تجربه کرد. آمازون و دل نیز بهترتیب مقامهای چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. در مجموعه تمام برندها، کامپیوترهای رومیزی در شاخص ACSI با کسب امتیاز میانگین ۸۲ از ۱۰۰ در سال ۲۰۲۴، کمی بالاتر از لپتاپها و تبلتها قرار گرفتند. روند رضایت مشتریان در سال ۲۰۲۴ نسبتبه ۲۰۲۳، برای کامپیوترهای رومیزی ۲ امتیاز کاهش، برای لپتاپها یک امتیاز افزایش و برای تبلتها ۵ امتیاز افزایش داشته است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد