29 - 07 - 2024
اکران بدون اعلام میزان فروش
سازندگان و پلتفرمها که گویی ظرفیت فوقالعادهای را برای درآمدزایی کشف کرده باشند، در یکی، دو سال اخیر، به ندرت فیلمی را بدون تکفروشی (اکران آنلاین) عرضه کردهاند. حتی در مورد استثنای «دوزیست» ساخته برزو نیکنژاد که بدون اکران آنلاین در دسترس کاربران قرار گرفت، پلتفرم نمایشدهنده طوری تبلیغات کرد که گویی این تصمیم، یک لطف از سوی آنها به صاحبان اشتراک پلتفرم بوده است! مدتهاست آمار بلیتفروشی فیلمهای اکران آنلاین اعلام نمیشود تا مشخص شود تعداد بلیت بهفروشرسیده برای هر فیلم، آنقدر کم است که پلتفرمها دلیلی برای اعلام آن و استفاده از ظرفیت تبلیغاتی آن ندارند. این در حالی است که با هر بار افزایش بهای بلیت سینما، پلتفرمها به سرعت بهای بلیت اکران آنلاین را گران میکنند و در این مسیر، تفاوت خاصی میان کمدیهای پرفروش با دیگر آثار قائل نیستند. طمع تهیهکنندهها و پلتفرمها در درآمدزایی از طریق اکران آنلاین، اگرچه ارقام ناچیزی به حساب آنها میریزد، اما در تغییر عادات فیلمبینی تماشاگر ایرانی موثر بوده است، آن هم تاثیر منفی. از واکنشهای بسیار زیاد در شبکههای اجتماعی میتوان به این باور رسید که فیلمهای اکران آنلاین دهها و شاید صدها برابر بیشتر از تعداد بلیتهای فروخته شده، دیده میشوند. با آمار ناچیز بلیتفروشی این آثار، روشن است که اکران آنلاین بیرویه و طولانی فیلمها، عملا فرهنگ تماشای فیلم قاچاق را رواج و گسترش داده است؛ روندی که در آینده ممکن است مانع رشد شمار مشترکان پلتفرم نیز بشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد