4 - 01 - 2023
اینجا کسی در دسترس نیست!
در روزهای گذشته سیمکارت مشترکان همراه اول در برخی مناطق استان تهران با اختلالاتی روبهرو شده و هنگام تماس در ساعاتی از شبانهروز پیغام «عدم دسترسی به شبکه» شنیده میشد یا تماس هنگام مکالمه قطع شده و صدا به صورت یکطرفه قطع بود و یا مشکلاتی در ارسال پیامک به وجود آمد اما شرکت ارتباطات سیار ایران درباره علت این مشکل اعلام کرد که اختلالات در تماسهای مشترکان همراه اول در نتیجه اجرای فاز اول طرح فرکانسی شبکه رادیویی همراه اول از روز جمعه ۲۷ خردادماه سالجاری در استان تهران به وجود آمد و ما پیشاپیش بابت مشکلات احتمالی از مشترکان دایمی و اعتباری همراه اول در استان تهران عذرخواهی کرده بودیم.
فاز دوم طرح فرکانسی نیز از نخستین دقایق بامداد روز ۱۷ تیرماه در شبکه رادیویی استان تهران آغاز شد و طبق اعلام روابطعمومی شرکت ارتباطات سیار ایران با اجرای این طرح، بسترسازی لازم برای ارتقای کیفیت ارتباطات مشترکین همراه اول در استان تهران ایجاد میشود.
پیش از این مسایلی از جمله نبود آنتنهای BTS در برخی مناطق به عنوان دلایل عدم آنتندهی تلفنهمراه در مقاطع زمانی مختلف عنوان شده بود که مدیرکل بهینهسازی شرکت ارتباطات سیار ایران در گفتوگو با ایسنا در اینباره گفته بود: در برخی از مناطق تهران با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که بسیاری از آنها مرتفع شده و در این زمینه به خرید چند مکان برای نصب سایتهای BTS اقدام کردیم تا مشکل آنتندهی در این مناطق حل شود اما همچنان با این موضوع مشکل داریم ضمن آنکه شرکتی برای رفع مشکل اپراتورها در زمینه نصب آنتنهای تلفنهمراه در تهران با حضور همراه اول، ایرانسل، تالیا و شهرداری تهران تاسیس شده که نصب BTSها با قواعد خاصی انجام گیرد.
بنابر اظهارات تعدادی از مشترکان، ارسال پیامک نیز در تعدادی از این سیمکارتها و حتی در زمانهایی که سیمکارت برای برقراری ارتباط مشکلی نداشت هم با اختلال مواجه بود به گونهای که سیمکارت پیامکها را دریافت میکند اما امکان ارسال پیامک را در ساعاتی نداشتند. چندی پیش هم مشکلاتی برای برخی مشترکان تلفنهمراه شرکت ارتباطات سیار در تهران گزارش شده بود بهطوری که مشترکان در تماسهای خود مدام بوق اشغال یا ممتد را میشنیدند. این در صورتی بود که خط طرف مقابل اشغال نیست یا بعد از چند بار تکرار تماس این بوق به پیغام «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» یا «شماره مشترک مورد نظر موجود نیست» و یا «دستگاه مشترک موردنظر خاموش میباشد» تبدیل میشود. اما اگر مشترک خوششانس باشد در نهایت پس از چندبار تلاش ارتباط برقرار میشود. مسوولان مربوط در شرکت ارتباطات سیار ایران علت احتمالی این وضعیت را وجود ترافیک زیاد شبکه در آن روزها و در محدودههایی خاص که اینگونه مشکلات را دارند، عنوان کردند که در صورت صحت این موضوع این اختلال باید در ساعاتی از روز افزایش و ساعات شبهنگام کاهش یابد.
همچنین برخى مشترکان همراه اول براى تماس از تلفن ثابت به همراه یا بالعکس و همراه به همراه ناچار بودند چند مرتبه شمارهگیرى را تکرار کنند و در بیشتر موارد نیز به دلیل خط روى خط شدن تماسها ناموفق میشد یا اصلا امکانپذیر نبود در عین حال ارسال پیام کوتاه نیز با مشکلاتى همراه است. اما به گفته معاون نظارت و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران، بیشترین اختلال در تماس تلفنهای همراه در نقاط پرترافیک و پرتجمع و در ساعات پیک است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. محمدحسین فلاحاصغری پیش از این درباره اختلال در تماسها یا قطعیهای پیدرپی حین مکالمه که با آن مواجه هستیم و برخی مشترکان از این موضوع ناراضی هستند، اظهار کرده بود: در بعضی نقاط که جمعیت زیاد است در ساعاتی از روز ترافیک به قدری افزایش مییابد که کانالها اشغال میشود و این امر باعث میگردد تا مشترکان به تماس پی در پی مجبور شوند ولی این دلیل بر خرابی شبکه نیست.
در هر حال وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که همراه اول به دنبال ارتقای کیفیت ارتباطات در شبکه با اجرای فازهای اول و دوم طرح فرکانسی رادیویی است و ظاهرا علت اختلالهای اخیر به این موضوع برمیگردد و باید دید چه زمانی شبکه باکیفیت و مشترک همیشه در دسترس خواهد بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد