20 - 07 - 2017
بازاریابی کالاهای ترک با افتتاح مرکز تجاری ترکیه در تهران
در حالی که به تازگی مرکز تجارت ترکیه در تهران با هدف تسهیل تجارت، بازاریابی، سرمایهگذاری، انتقال تکنولوژی و مواردی این دست راهاندازی شده، شایعاتی در مورد آن مطرح میشود. بر همین اساس به تازگی رییس کل سازمان توسعه تجارت در واکنش به حاشیههایی که در این خصوص مطرح میشد، اعلام کرد: این شرکت میخواهد در جهت کار بازاریابی و فروش کالا در ایران کار کند بنابراین تاکنون خلافی انجام نشده است. این در حالی است که معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت گفت: مرکز تجارت ترکیه در تهران مرکز عرضه کالا به مصرفکنندگان نیست و بازاریابی محصولات ترک در ایران نیز یکی از اهداف این مرکز بهشمار میرود.
میرهادی سیدی اظهار کرد: مرکز تجارت ترکیه در تهران مرکز عرضه کالا به مصرف کنندگان نیست بلکه بستری برای تعامل بیشتر تجار و فعالان اقتصادی بین دو کشور و رایزنی در حوزههای مختلف به ویژه تجارت، سرمایهگذاری و… است. البته ناگفته نماند برخی از اقلام تولیدی کشور ترکیه به صورت محدود به عنوان نمونه در مرکز مورد نظر نمایش داده میشود ولی برای فروش نیست. البته ایران نیز دارای مراکز مشابهی در سایر کشورهای جهان به ویژه در ترکیه است.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط نابرابر تولید پوشاک بین ایران و ترکیه نیازی به بازاریابی در این حوزه وجود دارد، افزود: فعالیتهای بازاریابی در بین کشورهای مختلف جهان انجام میشود و اقدام متقابلی است. همچنین براساس مصوبه سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت برندهای خارجی موظف به ایجاد نمایندگی و تولید بخشی از محصولات خود در داخل کشور هستند. وی گفت: تولید کالا از سوی برندهای خارجی در ایران با سهم ۲۰ درصدی آغاز شده و به مرور به عدد ۵۰ درصد خواهد رسید.
معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران به تسنیم گفت: این مصوبه مشمول شرکتهای خارجی است که صادرات کالا به ایران را در دستور کار دارند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد