22 - 06 - 2024
بررسی اتصال مجتمع بندری انزلی به راهآهن سراسری
«جهانصنعت»- علیاکبر صفایی در مورد امکان اتصال مجتمع بندری انزلی به راهآهن سراسری کشور اظهار کرد: در این رابطه دو ایده مطرح است اول انتقال شاخهای از ریل بندر کاسپین به بندرانزلی است که این پروژه به علت وجود تالاب انزلی و حساسیتهای زیستمحیطی بسیار، در حال مطالعه بوده و میتوان گفت که سختیهای زیادی به همراه خواهد داشت.
او ادامه داد: راهکار دوم این است که بتوانیم در نزدیکترین نقطه ریلی به مجتمع بندری انزلی یک مجموعه ترمینال کانتیری -ریلی تشکیل دهیم و با کامیون بین بندر و ترمینال ریلی این نقیصه را برطرف کنیم که هر دو موضوع در دستور کار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار دارد تا آنچه که به نفع مردم کشور و حملونقل است، اجرا شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با با بیان اینکه با تلاشهای وزارت راهوشهرسازی، راهآهن رشت به بندر کاسپین به اتمام رسید، اظهار کرد: این بندر به ریل سراسری کشور وصل و موجب شد که دو استان مهم کشور شامل گیلان و مازندران به ریل سراسری متصل شود.
او افزود: کشورهای حاشیه دریای خزر به خصوص کشورهای بزرگی از جمله روسیه و قزاقستان کشورهای ریل پایه هستند و از ریل بهرهبرداریهای بسیار زیادی انجام میدهند. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بندر امیرآباد دو پروژه ترمینال و اسکله را در حال اجرا داریم، گفت: اجرای این دو پروژه میتواند در رشد تبادل تجاری ما از طریق ریل با کشورهای حاشیه دریای خزر تاثیر بسیار مناسبی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به عملکرد ۳ ماهه بنادر شمال کشور در سالجاری اعلام کرد: طی مدت یاد شده، بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در بنادر شمالی تخلیه و بارگیری شدند که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۵درصد رشد داشته است. صفایی با بیان اینکه سهم مجتمع بندری انزلی از این تجارت بیش از ۶۰۰ هزار تن بوده، عنوان کرد: این بندر در بخش صادرات نیز در مدت یادشده رشدی ۵۰ درصدی را به همراه داشته است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد