27 - 10 - 2024
برقیهای مرسدسبنز در مقابل چینیها رنگ باختند
ایسنا- مرسدسبنز با توجه به رقابت شدید رقبای ارزانتر ساخت چین، با افت فروش خودروهای الکتریکی مواجه شده است.
این خودروساز آلمانی اعلام کرد، تعداد خودروهای تمام الکتریکی فروختهشده در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ با ۳۱درصد کاهش به ۴۲ هزار و ۵۴۴ دستگاه رسیده است، درحالیکه تعداد ونهای تمام الکتریکی نیز با همین میزان کاهش به ۴۳۷۵دستگاه رسیده است. طی سال منتهی به ۳۰ سپتامبر، تعداد خودروهای تمام الکتریکی فروختهشده ۲۲درصد کاهش یافته و فروش ون برقی نیز ۱۶درصد کاهش یافته است. این شرکت دلیل این کاهش شدید را رقابت فشرده مداوم محیط بازار خودروهای تمامالکتریکی میداند.
تولیدکنندگان غربی خودروهای الکتریکی برای رقابت با سیل خودروهای برقی ارزانتر و ساخت چین در اروپا و بریتانیا تلاش کردهاند. این امر باعث تشدید اختلافات بین چین و اتحادیه اروپا شده است که در ماه جاری به افزایش تعرفه خودروهای ساخت چین تا سقف ۴۵درصد رای دادند. چین در واکنش، تعرفهها را بر محصولات غذایی و نوشیدنی اروپایی و همچنین خودروها افزایش داده است.
مرسدس علاوه بر رقابت بیشتر، از کاهش سرعت در بازار داخلی خود رنج میبرد. براساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، آلمان در ماه آگوست با کاهش فروش خودروهای باتریدار تقریبا ۷۰ درصد، دچار افت قابلتوجهی شد.
درحالیکه فروش خودروهای تمام الکتریکی مرسدسبنز کاهش یافت اما فروش خودروهای پلاگین هیبریدی افزایش یافت و در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ به ۴۴هزار و ۶۸۸ رسید.
این شرکت اعلام کرد، مجموع فروش با کاهش ۶درصدی به 5/78میلیاردیورو (5/65میلیاردپوند) در سهماهه در بحبوحه کاهش تقاضا برای گرانترین خودروهایش مانند S کلاس و میباخ شده است.
سهام مرسدسبنز در روز جمعه تا ۳درصد کاهش یافت و در طول سال تا به امروز بیش از ۱۰درصد کاهش یافته است.
رویترز گزارش کرد، مرسدسبنز اعلام کرد که کاهش هزینهها را دو برابر خواهد کرد. این خودروساز بیشتر تولید خود را در اروپا انجام میدهد که قیمت نیروی کار و انرژی بالاست، بنابراین هزینههای بسیار بالاتری نسبت به رقبایی مانند تسلا دارد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد