14 - 02 - 2017
بلیتفروشی خیالی
سکوهای خالی پرتعداد بین تماشاگران استقلال، باورنکردنیترین تصویر دربی تهران بود. بازی رفت، بخشی از سکوهای استقلال خالی ماند و همین مساله، حرف و حدیثهای زیادی ایجاد کرد. این بار سازمان لیگ، ادعا کرد همه بلیتها را فروخته و ۱۰۰ عدد بلیت باقیمانده داخل ورزشگاه فروخته شده اما صندلیهای خالی پرتعداد آزادی، چیز دیگری را نشان میداد.
بازی رفت مدیران سازمان لیگ، ادعا کردند سامانه بلیت فروشی مشکلی ندارد و همه بلیتها فروخته شدهاند. خالی ماندن سکوهای استقلال در آن مسابقه، با بهانه بلیت خریدن و نیامدن بعضی تماشاگران استقلال به خاطر نتایج ضعیف تیم توجیه شد. امروز که استقلال در اوج است، نتایج خوبی گرفته و سازمان لیگ ادعا کرده طرفداران این تیم همه بلیتهایشان را خریدهاند، این بهانه هم بیمعنی به نظر میرسد. سوال اینجاست، چرا سکوهای استقلال خالی ماند.
در صورتی که ادعای سازمان لیگ درباره خرید همه بلیتها صحت داشته باشد، یعنی بخشی از بلیتهای استقلالیها توسط هواداران حریف خریداری شده، همین موضوع هم بخشی از ورزشگاه را پر از صندلی خالی و بخشی دیگر را متراکمتر کرده بود. تا حدی که بعضی تماشاگران قرمزپوش در طبقه دوم و ایستاده بازی را تماشا کردند. زمان خرید بلیتهای دربی، فقط کافی است لحظه خرید روی لوگوی تیم مورد نظر کلیک کنید و پس از آن، هیچ محدودیتی برای ورود به ورزشگاه و نشستن در جایگاه تیم مقابل وجود ندارد.
در تمام نظرسنجیهای تلویزیونی و اینترنتی، نسبت طرفداران پرسپولیس به استقلال چیزی بین ۶۰ تا ۶۵ درصد، مقابل ۳۵ تا ۴۰ است. با این وجود، سازمان لیگ نه حاضر شد با قواعد میزبان و مهمان بلیت را به نسبت ۹۰ به ۱۰ بفروشد، نه براساس درصد طرفداران دو تیم بلیت فروشی کند. بلیتفروشی اینترنتی با سهمیه بندی ۵۰-۵۰ با سامانه پرگاف سازمان لیگ، دو دربی بد برای استقلالیها ساخته؛ دربیهایی که طرفداران آنها به جای حضور زودهنگام در استادیوم، کنار صندلیهای خالی مهمترین بازی فصل را تماشا کردند و بلیتهایشان، یا فروخته نشده یا در دست طرفداران رقیب قرار داشت.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد