14 - 04 - 2020
تاثیر مثبت در درازمدت
یک پخشکننده درباره تاثیر نیمبها شدن بلیت سینما در روزهای شنبه، گفت: همانطور که ثابت شده اکران نیمبهای بلیت در روزهای سهشنبه روی فروش و جذب مخاطب تاثیرگذار است. این شنبه نیز همان اتفاق افتاد اما با توجه به نزدیک بودن شنبه به روزهای پایانی هفته، شاهد کاهش فروش در پنجشنبه و جمعه هم بودیم.
حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان در گفتوگو با ایسنا درباره طرح نیمبها شدن بلیت سینماها در روزهای شنبه و تاثیر آن بر میزان فروش فیلمها و همچنین جذب مخاطب بیان کرد: روز گذشته به عنوان اولین روز اجرای این طرح، شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و با مقایسهای اجمالی با شنبه هفته گذشته، فروش بالاتری داشتیم.
او ادامه داد: همانطور که ثابت شده بود اکران نیمبهای بلیتها در روزهای سهشنبه روی فروش و جذب مخاطب تاثیرگذار است، این شنبه نیز با وجود آنکه هنوز تغییر قیمت بین مردم جا نیفتاده و برخی از آن اطلاعی ندارند، همان نتیجه را به ما داد و البته این تغییر روی فروش فیلمهای خانوادگی بیشتر محسوس بود.
به طور مثال اگر فروش فیلمی در یک روز عادی ۵۰ میلیون تومان است در روزی که بلیت نیمبهاست چند برابر میشود و به ۱۵۰ میلیون تومان هم میرسد. بنابراین به مرور زمان این طرح میتواند تاثیر خوبی را روی چرخه سینمایی کشور بگذارد.
اسماعیلی که اکنون پخش دو فیلم «آهوی پیشونی سفید۲» و «لازانیا» را برعهده دارد، اضافه کرد: نکتهای که در طرح نیمبها کردن بلیت سینماها برای روزهای شنبه وجود دارد این است که به دلیل آنکه نیمبها شدن روز شنبه به روزهای پایانی هفته نزدیک است، میتواند روی فروش این دو روز (پنجشنبه و جمعه) تاثیر بگذارد و باعث کاهش مخاطب شود زیرا به طور مثال اگر کسی بخواهد فیلمی که به تازگی روی پرده رفته را ببیند، تماشای آن را به جای روزهای پایانی هفته به شنبه موکول میکند تا بهای کمتری هم برای بلیت آن پرداخت کند.
این تهیهکننده با تاکید بر اینکه «محتوای یک اثر تاثیرگذاری بیشتری بر جذب مخاطب میگذارد»، بیان کرد: ما شاهد هستیم که مساله قیمت بلیت تاثیر زیادی بر جذب مخاطبان نمیگذارد بلکه نکته اصلی میزان جذابیت و محتوای داستانی فیلمهاست که باعث بالا رفتن تعداد مخاطب یا فروش آن اثر میشود و با توجه به تجربهای که در این سالها به دست آوردهایم اگر فیلمی خوشساخت نباشد، در روزهای نیمبها هم مخاطب نخواهد داشت.
اسماعیلی در پایان گفت: ما اگر بتوانیم به تعداد تماشاچیان بیفزاییم، موفق شدهایم زیرا هر سال که قیمتها بالا میرود، خود به خود بر میزان فروش تاثیر میگذارد بنابراین شاید با اجرای طرح نیمبهای بلیت در دو روز هفته، بتوانیم طیفی از جامعه که تعدادشان هم کم نیست را به سینما جذب کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که همه بتوانند با هر سطح درآمدی دیدن فیلم در سینما را در سبد کالاهای فرهنگی خانوار خود قرار دهند. با توجه به تصمیم جدید شورایعالی اکران، به دلیل استقبال مردم از بلیتهای نیمبها در روزهای سهشنبه، از این پس سینماها روزهای شنبه هم بلیت نیمبها ارائه خواهند کرد و به این ترتیب این طرح برای اولین بار از روز شنبه ۲۸ مهرماه در سینماها سطح شهر تهران اجرا شد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد