16 - 04 - 2020
تخریب صنعت موتورسیکلتسازی
خبرخودرو- موتورسیکلتهای فرسوده اگرچه مهمانهای ناخوانده کلانشهرها بوده و هستند اما باید در نظر داشت تصمیمات در حوزه موتورسیکلت بر مبنای واقعیتهای روز جامعه اتخاذ میشود یا خیر؟ باید بررسی شود با توجه به متوقف بودن خطوط تولید موتورسیکلت سخن گفتن از اسقاط به نفع کارفرمایان و مردم است یا خیر؟
عضو هیات رییسه انجمن موتورسیکلت ایران با اشاره به فراهم نبودن زیرساختهای لازم برای اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده اظهار داشت: بحث اسقاط در همه زمانها و مکانها از اهمیت ویژهای برخوردار است البته در شرایط کنونی که تقریبا تمام کارخانجات موتورسیکلتسازی تعطیل هستند و خطوط تولید متوقف شده تصمیمات کودکانه برخی مدیران شرایط را حادتر کرده است.
ابوالفضل حجازی در ادامه افزود: امروز در جنگی تمامعیار قرار گرفتهایم که تصمیمات نابجای مدیران که متاثر از گزارشات مغرضانه و غیرکارشناسی شده است معاش چند صدهزار نفر نیروی کار شاغل در این واحدهای تولیدی را تهدید میکند؛ افرادی که بیش از ۲۰ سال است در این صنعت مشغول کار هستند و با توقف خطوط تولید معلوم نیست چه بر سر معاش آنها خواهد آمد.
وی گفت: صنعت موتورسیکلتسازی قربانی کینهتوزی گزارشات غیرواقعی شده؛ گزارشاتی که جز گمراه شدن مدیران و تصمیمگیران در سطوح بالای مملکتی فایده دیگری نداشته است و زیان این تصمیمات جامعه کارگری شاغل در صنعت موتورسیکلتسازی را تهدید میکند. وی خاطرنشان کرد: صحبت از اسقاط موتورسیکلت در حالی مطرح میشود که هنوز هیچ سازمان یا مجموعهای برای مدیریت این امر مهم تشکیل نشده و هیچ نهادی برای بررسی وضعیت موتورسیکلت در ایران وجود ندارد. به عنوان مثال ممکن است یک کشاورز تمایلی به اسقاط موتورسیکلت کاربراتوری خود نداشته باشد زیرا با آن بهتر کار روزمره خود را انجام میدهد لذا با توجه به عدم ساماندهی صنعت و بازار موتورسیکلت در ایران نمیتوان از اسقاط فرسودهها با قاطعیت سخن گفت. عضو هیاترییسه انجمن موتورسیکلت ایران با اشاره به سه راهکار برای نوسازی موتورسیکلت گفت: چنانچه مدیران تصمیم قاطع برای اسقاط موتورسیکلت دارند باید سه گام برداشته شود؛ نخست موتورسیکلتهای با عمر بالای هشت سال اجازه ورود به کلانشهرها را نداشته باشند زیرا در این شرایط به صورت خودکار مردم به سمت اسقاط فرسودهها سوق داده خواهند شد. در گام بعد برای موتورسیکلتهای اسقاط شده بودجهای در نظر گرفته شود تا علاوه بر حمایت از تولید داخل، تسهیلات ارزانقیمت در اختیار مردم قرار گیرد و در گام سوم باید شرکتهایی به عنوان گروههای اسقاط موتورسیکلت شروع به خرید موتورسیکلتهای فرسوده کنند و دولت نیز در قبال خرید این موتورها به شرکتها تسهیلات ارزانقیمت ارائه دهد.
وی با تاکید بر مظلوم بودن صنعت موتورسیکلتسازی اظهار داشت: در شرایط سخت کنونی که صدای شکسته شدن استخوانهای صنعت موتورسیکلتسازی لابهلای چرخدندههای بیتدبیریهای مدیران شنیده میشود هیچ فریادرسی برای پیگیری چرایی صدور دستورالعملهای مغرضانه نیست و با وجود گذشت ۲۰ سال از آغاز به کار این صنعت امروز شاهد رنج کشیدن آن هستیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد