28 - 12 - 2022
تعرفههای شورای رقابت برای مخابرات قابل اجرا نیست
«جهان صنعت» – اوایل آبانماه امسال شورای رقابت تعرفههای جدیدی را برای نرخ مکالمات تلفن ثابت تصویب کرد.
این مصوبه با افزایش ۱۲ درصدی نرخ مکالمات تلفن ثابت، تعرفه هر پالس مکالمه را از ۷/۴۴ به ۵۱ ریال تغییر داد و به شرکت مخابرات اجازه داد که تعرفههای جدید را از ابتدای دی ماه اعمال کند. در حالی که مسوولان مخابرات نیز برای اجرا شدن این مصوبه تردید داشتند و عدهای خبر از اجرا شدن و برخی دیگر نیز آن را مستلزم بررسی بیشتر میدانستند. رییس شورای رقابت با قطعیت کامل خبر از اجرایی شدن این تعرفه داد و مخابرات را مکلف کرد تا از ابتدای دیماه این مصوبه را اجرایی کند اما نظر معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چیز دیگری است.
معاون سازمان تنظیم مقررات معتقد است بر اساس تصمیم اتخاذ شده در رگولاتوری شرکت مخابرات مجاز به اعمال این
تعرفهها نیست.
حسن رضوانی اظهار داشت: شرکت مخابرات نمیتواند تعرفههای جدید تصویب شده از سوی شورای رقابت را اجرا کند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تذکر این سازمان به اپراتورهای تلفن همراه به دلیل وضعیت نامطلوب کیفیت از یکسانسازی شاخصهای ارزیابی کیفی برای نظارت بهتر بر عملکرد این اپراتورها خبر داد و گفت: کیفیت شبکههای موبایل قابل قبول نیست.
حسن رضوانی در مورد تذکر به اپراتورهای موبایل برای کیفیت شبکه اظهار داشت: پیرو نظارتهای صورت گرفته بر شبکه اپراتورهای اول و دوم، وضعیت کیفی و آنتندهی شبکه این دو اپراتور بهتر از قبل شده اما هنوز مورد قبول نیست و در هر دو شبکه اشکالاتی وجود دارد.
وی از اجرا و ابلاغ مصوبه ۱۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مبنی بر یکسانسازی شاخصهای ارزیابی کیفیت شبکههای موبایل خبر داد و گفت: با وجود این شاخصهای جدید مشکلات موجود رفع خواهد شد.
رضوانی با تاکید بر اینکه براساس شاخصهای جدید کیفیت شبکههای موبایل اپراتورهای اول، دوم و حتی سوم تطبیق داده شده و به این اپراتورها اعلام میشود که نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام و شبکه را اصلاح کنند، اضافه کرد: تست و ارزیابی شبکههای تلفن همراه استان به استان انجام میشود و با شاخصهای جدید تطبیق خواهد یافت.
پوشش دهی مشکل دارد
به گفته وی، این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تمامی شاخصهای کیفی شبکه را برای همه اپراتورها یکسان کرده است تا نظارت بهتری بر آنها صورت گیرد و مقایسه شبکهها قابل استناد باشد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به ابلاغ مصوبه ۱۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه تاکید کرد: این آییننامه هماکنون در حال اجرا است و براساس این شاخصهای جدید، چنانچه اپراتورها در موعد مقرر نسبت به اصلاح شبکه خود اقدام نکنند قطعا مشمول جریمه خواهند شد.
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیشترین درخواستهای ارایه شده و شکایات مردم به این سازمان در پنج ماهه نخست امسال مربوط به حوزه تلفن همراه و نحوه پوششدهی بوده است.
براین اساس کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات آبانماه امسال و برای حمایت از حقوق مشترکین خدمات شبکههای موبایل و فراهم شدن زمینه تحقق کیفیت ابتدا تا انتها برای تمامی مشترکین این خدمات، پارامترها و شاخصهای کلیدی و روش اندازهگیری کمی و کیفی یکسان برای ارزیابی عملکرد شبکههای عمومی مخابراتی را تصویب کرد. از جمله دلایل مهم تصویب این دستورالعمل میتوان به مواردی چون ضرورت یکسانسازی و بازنگری پارامترها و شاخصهای ارزیابی با توجه به ورود اپراتورهای جدید موبایل و برقراری رومینگ ملی بین اپراتورها و تامین حدود مورد انتظار سازمان و رضایت مشترکین براساس گسترش شبکههای مخابراتی و تغییر فناوری اشاره کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد