25 - 09 - 2023
تعیین سرنوشت «بی.ام.و» در شهری کوچک
حدود ۲ هزار و ۷۰۰ رایدهنده در اشتراس کرشن، شهری کوچک در بایرن روز یکشنبه دیدگاه خود را نسبت به برپایی یک واحد بزرگ تولید باتری الکتریکی در شهرشان اعلام میکنند.
آینده خودروهای برقی «بی.ام.و» در آلمان گرو تصمیمی هستند که باید در یک شهر کوچک ایالت باواریا (بایرن) در این کشور گرفته شود.
به گزارش یورونیوز، اشتراس کرشن، شهری آرام و کوچک با یک ساعت و نیم فاصله از مونیخ که قرار است کارخانه تولید باتری الکتریکی شرکت خودروسازی بی.ام.دبلیو در آن برپا شود نقشی مهم در پروژه کلیدی صنعت آلمان با هدف جلوگیری از افول و حرکت به سمت نوگرایی ایفا میکند.
تاسیس یک کارخانه بزرگ تولید باتری خودروهای برقی در این شهر به موضوع بحثبرانگیزی تبدیل شده به نحوی که از حدود ۲ هزار و ۷۰۰ رایدهنده خواسته شده تا روز یکشنبه دیدگاه خود را نسبت به برپایی این واحد تولیدی در شهرشان اعلام کنند.
این پروژه به عنوان یک سیگنال یا نشانه برای تغییر مسیر عمل میکند، زیرا صنعت آلمان در حال گذران دوره رکود است و با مشکلاتی عمده همچون هزینههای بالای انرژی و نیز افت شدید سفارشهای خارجی روبهرو است.
به این موارد باید الزامات نظارتی سختگیرانه و یارانههای جذاب ارائه شده در دیگر کشورها از جمله ایالات متحده را نیز اضافه کرد؛ عواملی که سبب میشود کارآفرینان و صنعتگران آلمانی نحوه اداره موسسات تولیدی خود را مورد بازنگری قرار دهند.
شرکت خودروسازی «بی.ام.و» به گفته یکی از مسوولانش قرار است در چارچوب پروژه توسعه خودروهای الکتریکی در آلمان چند صد میلیون یورو» در کارخانه تولید باتری در اشتراس کرشن سرمایهگذاری کند.
این واحد تولیدی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر را استخدام خواهد کرد و قرار است سالانه حدود ۶۰۰ هزار باتری الکتریکی برای نصب در مدلهای جدید خودروهای برقی این شرکت که از کارخانههای ایالت باواریا در رگنسبورگ، مونیخ و دینگولفینگ بیرون میآیند، تولید کند.
از آنجا که باتری خودروهای الکتریکی بزرگ و سنگین هستند، کارخانههای تولید آنها باید تا حد امکان نزدیک به خطوط مونتاژ وسایل نقلیه باشند.
شرکت «بی.ام.و» در حال حاضر همین استراتژی را برای کارخانههای خود در خارج از کشور (در مجارستان، ایالاتمتحده، مکزیک و چین) به کار گرفته است.
شهر کوچک اشتراس کرشن در ایالت باواریا که اغلب کارخانههای بزرگ شرکت بی.ام.و در آن واقع شده نیز با رعایت همین معیار مجاورت انتخاب شده است.
این در حالی است که برخی از ساکنان اشتراس کرشن با این پروژه مخالفند و اعتقاد دارند که قلمرو شهرشان در جنوب دانوب و جنگل باواریا، با افزایش ترافیک جادهای به یک منطقه صنعتی تبدیل میشود.
توماس اسپویتزل شهروند ۴۴ ساله اشتراس کرشن که سخنگوی مخالفان این پروژه نیز هست، میگوید: «بیش از ۱۰۰ هکتار از زمینهای زراعی مرغوب این منطقه در صورت راهاندازی چنین کارخانهای برای همیشه نابود خواهند شد.»
در مقابل، مارتین گوتز ۴۵ ساله، به عنوان سخنگوی حامیان این پروژه در اشتراس کرشن معتقد است که راهاندازی این پروژه «فرصتی بزرگ برای سرمایهگذاری در فناوریهای پایدار و مشاغل آینده در منطقه» محسوب میشود.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اخیرا از مسوولان شهری و منطقهای و حتی اپوزیسیون پارلمانی خواسته است از آنچه به عنوان «پیمان آلمان» به منظور حمایت از کشور در جهت پویایی بیشتر و کاستن از موانع بوروکراتیک تدوین شده حمایت کنند؛ فراخوانی که هنوز بسیاری از محافل اقتصادی متقاعد نکرده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد