23 - 04 - 2025
تقویت و توسعه برندسازی شرکتهای تولیدکننده داخلی
بهروز اسماعیلی، مدیر بومیسازی و توسعه تکنولوژی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به توفیقات اخیر در حوزه بومیسازی و توسعه ساخت داخل اشاره کرد و گفت: تقویت و توسعه برندسازی در حوزه شرکتهای سازندگان و تولیدکنندگان داخلی از دیگر اهداف ماست. با هماهنگیهای انجام شده از طریق سازمان ایمیدرو، دبیرخانه کمیته برندسازی نیز در فولاد مبارکه مستقر شده است. امیدواریم این اقدامات به تقویت برندهای داخلی و کاهش هزینههای دوبارهکاری منجر شود.
اسماعیلی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ که انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به عنوان خانه همه فولادسازان کشور، نهضت بومیسازی را در دستور کار خود قرار داد، اولین جشنواره و نمایش ملی فولاد در محل برج میلاد آغاز شد. این نهضت با همکاری تمامی شرکتهای زنجیره آهن و فولاد و بهویژه شرکت فولاد مبارکه، تا به امروز ادامه داشته و دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشته است.
اسماعیلی با اشاره به موفقیتهای این نهضت گفت: یکی از افتخارات حوزه بومیسازی این است که در سالهای اخیر هیچگونه توقف خطوط تولید زنجیره آهن و فولاد را به دلیل نبود قطعات، تجهیزات، مواداولیه و مصرفی نداشتهایم. همچنین، صرفهجویی ارزی قابلتوجهی که حدود ۱۷۰ تا ۱۶۰ دلار به ازای هر تن بوده، به حدود ۶۰ تا ۵۰ دلار کاهش یافته است. وی افزود: برای مدیریت بهتر این فرآیند، کمیتهای متشکل از مدیران بومیسازی و توسعه ساخت داخل شرکتهای زنجیره در انجمن فولاد تشکیل شده که ارتباط نزدیکی با حوزه توسعه تکنولوژی دارند. این کمیته با همکاری بخشهای تحقیق و توسعه بررسیهای لازم را برای بومیسازی قطعات، تجهیزات، مواداولیه و مصرفی انجام میدهند تا وابستگی به خارج از کشور به حداقل ممکن برسد.
مدیر بومیسازی و توسعه تکنولوژی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین به نقش کلیدی شرکت فولاد مبارکه در این فرآیند اشاره کرد و گفت: در هیات اجرایی این کمیته، هفت شرکت بزرگ تولیدی صنعت فولاد حضور دارند و نقش فولاد مبارکه به عنوان ستون اصلی بسیار حائز اهمیت است. واحدهای بومیسازی و توسعه ساخت داخل در شرکتهای فولادی در یکی از سه معاونت: خرید، بهرهبرداری و تکنولوژی قرار گرفتهاند که در فولاد مبارکه این جایگاه در معاونت خرید است و به خوبی توانسته تعاملات سازندهای را با دیگر معاونتها و واحدهای ذیربط شکل دهد.
اسماعیلی در ادامه به توفیقات اخیر در حوزه بومیسازی و توسعه ساخت داخل اشاره کرد و گفت: تقویت و توسعه برندسازی در حوزه سازندگان و تولیدکنندگان داخلی از دیگر اهداف کمیته بومیسازی انجمن است. با هماهنگیهای انجام شده از طریق سازمان ایمیدرو، دبیرخانه کمیته برندسازی نیز در فولاد مبارکه مستقر شده است. امیدواریم این اقدامات به تقویت برندهای داخلی و کاهش هزینههای دوبارهکاری منجر شود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد