18 - 05 - 2024
«تیکتاک» با ویدئوهای ۶۰ دقیقهای به رقابت با «یوتیوب» میرود
«جهانصنعت»- امکان اشتراکگذاری ویدئوهای طولانیتر باعث میشود که تولیدکنندگان محتوا بیش از پیش به سراغ تیکتاک بروند. تیکتاک اعلام کرد که در حال آزمایش قابلیت آپلود ویدئوهای ۶۰دقیقهای است. این ویژگی برای گروهی محدود و منتخب از کاربران در برخی از بازارها اعمال شده است و تیکتاک میگوید که هنوز هیچ برنامه فوریای برای اینکه این ویژگی را در اختیار عموم کاربران قرار دهد، ندارد. زمانی که تیکتاک راهاندازی شد، کاربران میتوانستند ویدئوهایی با محدودیت ۱۵ثانیه آپلود کنند اما در چند سال گذشته این محدودیت کمتر و کمتر شد تا جایی که اکنون ممکن است کاربران بتوانند ویدئوهای ۶۰دقیقهای آپلود کنند. تیکتاک در ابتدا به دلیل امکان آپلود ویدئوهای کوتاه به محبوبیت رسید اما رفتهرفته راه خود را به سوی ویدئوهای طولانیتر هموار کرد. هدف تیکتاک از کاهش محدودیت زمانی آپلود ویدئو این است که فرصت تولید محتواهای انعطافپذیرتر و متفاوتتر را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد. قابلیت جدید تیکتاک میتواند زمینه رقابت جدی با یوتیوب را فراهم کند. این شرکت امیدوار است که با ایجاد قابلیت آپلود ویدئوهای ۶۰دقیقهای تولیدکنندگان محتوا که به طور معمول محتواهایشان را در یوتیوب بارگذاری میکنند، تشویق کند که ویدئوهای خود را در تیکتاک نیز به اشتراک بگذارند. با افزایش زمان آپلود ویدئو، امکان اشتراکگذاری برنامههای تلویزیونی نیز فراهم خواهد شد و دیگر لازم نیست یک اپیزود از سریال مورد علاقه کاربران به چندین قسمت تقسیم شود. هدف تیکتاک این است که تجربه تماشای ویدئو را برای کاربران لذتبخشتر از پیش کند و در همین راستا در حال آزمایش قابلیت نمایش ویدئو به صورت تمامصفحه افقی است. این پلتفرم ویدئویی محبوب، سال گذشته قابلیتی را ارائه کرد که به کاربران امکان میداد با نگه داشتن سمت راست ویدئو، سرعت پخش را افزایش دهند. هنوز مشخص نیست که قابلیت آزمایشی جدید تیکتاک چه زمانی در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت و آیا تیکتاک قصد دارد این ویژگی را به طور گسترده راهاندازی کند یا نه.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد