6 - 04 - 2023
جزئیات تخلفها، پلمبها و شکایتهای سفرهای نوروز
ایسنا- مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: در نتیجه بیش از ۲۴ هزار مورد ارزیابی و نظارت نوروزی، نزدیک به سه هزار واحد تذکر گرفته و ۷۳ واحد پلمب شدند. بیشترین شکایتها نیز از واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.
یحیی نقیزاده محجوب درباره نتیجه نظارتها و ارزیابیهای خدمات سفرهای نوروزی گفت: اقدامات پیش از تعطیلات، شامل تعیین چارچوب فعالیت تاسیسات در سفرهای نوروزی و ابلاغ آن به دبیرخانههای اجرایی ستاد در استانها، همچنین به اقدامات نظارتی و ارزیابی خدمات معطوف میشد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اضافه کرد: در این راستا، ناظران تخصصی گردشگری در استانها و ناظران ستادی با بررسی سوابق تاسیسات از حیث رعایت اعتبار مجوز فعالیت، داشتن شرایط مورد نیاز مدیریتی، ارزیابی و تطبیق خدمات کمی و کیفی با درجه واحد، بازرسی واحدها و اطمینان از رعایت الزامات و استانداردهای ایمنی، بهداشتی و درج و رعایت قیمتهای مصوب، فعالیت داشتند. او ادامه داد: اقدامات در حین سفرهای نوروزی نیز با هدف حصول اطمینان از رعایت ضوابط ابلاغ شده و مقررات سایر بخشهای حاکمیتی، از جمله مسائل ایمنی و بهداشتی و مقررات انتظامی و صنفی از سوی تاسیسات گردشگری، نظارتهای مختلفی، از جمله نظارت نامحسوس و نظارتهای تخصصی و نظارت مشترک به همراه نمایندگان دستگاههای مرتبط برای بازرسی از اماکن گردشگری انجام شده است.
نقیزاده با یادآوری اینکه فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین فعال بود، گفت: در این بازه زمانی جمعا ۲۴ هزار و ۲۶ مورد بازدید نظارتی ازسوی ناظران تخصصی معاونت گردشگری و نظارتهای مشترک و همکاران استانی انجام شد که در نتیجه منجر به صدور ۲۹۳۸ مورد تذکر، ۷۰۵ مورد اخطار و ۷۳ مورد پلمب و ۱۲۵۳ مورد تقدیر و تشکر شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد