2 - 07 - 2018
حساسیت نسبت به گرانی فقط درباره خودرو نباشد
مهر – آرمان خالقی، قائممقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: حساسیت نسبت به گرانی باید در خصوص همه اقلام و کالاها وجود داشته باشد نه فقط خودرو.
وی گفت: اگر قرار است در خصوص قیمت خودروها اعتراضی باشد، بهتر است این اعتراض درباره موارد دیگری نظیر مسکن و سکه هم بروز کند و در واقع باید نسبت به اقلام و کالاهایی که به شکل انفجاری با افزایش شدید قیمت روبهرو شدهاند نیز این اعتراض آشکار شود نه فقط قیمت خودروها.
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: قیمت سکه در حال حاضر به هیچ وجه واقعی نیست ولی کمتر کسی نسبت به این موضوع واکنش جدی نشان میدهد. تکتک آحاد مردم و مسوولان نسبت به اثرات روانی ناشی از افزایش قیمت اقلام و کالاها مسوول هستند و باید در مقابل تمام پدیدههای اینچنینی حساسیت نشان دهیم نه فقط در خصوص قیمت خودرو.
وی گفت: کمپینهای تحریم در موضوعات اقتصادی به افزایش بیرویه قیمتها برمیگردد که ناشی از اقتصاد ناکارآمد است.این کارشناس صنعت تصریح کرد: انتظار مردم با راهاندازی کمپینهای تحریم مسایل اقتصادی این است که قیمت و کیفیت اقلام و کالاهای اساسی رضایت مردم و مصرفکنندگان را به همراه داشته باشد.عضو هیاتمدیره و قائممقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: تحریم نخریدن خودرو در خصوص خودروهای وارداتی بیشتر کاربرد دارد چون خودروهای وارداتی با حضور واسطهها به صورت بیحساب و کتاب گران شدهاند که باید در این خصوص دستگاههای متولی در کشور پاسخگو باشند.وی عوامل موثر بر قیمتها را شامل سطح روابط بینالملل، سیاستهای کلان اقتصادی و نوع مدیریت بر اقتصاد کشور و مشکلات قبلی نظیر آثار تحریم دانست که باعث افزایش قیمتها شده و در مقطعی به شکل دستوری جلوی افزایش قیمتها گرفته شده است که در حال حاضر این افزایش قیمتها به شکل فنر، باز شده و آثار تخریبی زیادی بر جا گذاشته و خواهد گذاشت.خالقی عدم اتخاذ سیاستهای صحیح اقتصادی، التهابات هیجانی بازار توسط مردم و مدیریت نکردن بر این التهابات توسط دولت به عنوان سیاستگذار مسایل اقتصادی را باعث بروز این ناهنجاریها در قیمت اقلام و کالاها دانست و افزود: این مسایل را باید کنارهم ببینیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد