28 - 04 - 2020
خبر
رییس سازمان هواپیمایی خبر داد
بهروزرسانی مداوم آییننامه حقوق مسافر
فارس- معاون وزیر راه با بیان اینکه در نوروز پروازها، خدمات و تاخیرهای پروازی شرکتها، روزانه بررسی میشود، گفت: آییننامه حقوق مسافر مدام بهروز میشود و تلاش میکنیم شرکتها سازوکارهای لازم برای رسیدگی به این موضوع را داشته باشند. علی عابدزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری از سالهای گذشته آییننامه حقوق مسافر را تدوین و به شرکتها ابلاغ کرد، افزود: در راستای رعایت حقوق مسافر در پروازها، این آییننامه تدوین شد. وی ادامه داد: طبق قوانین سازمان جهانی هواپیمایی (ایکائو)، سازمان هواپیمایی کشورها ملزم هستند ضوابط و دستورالعملهای لازم را برای عملکرد ایمن و بهرهوری صنعت هوایی تدوین و اجرا کنند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: حقوق مسافر مجموعهای از سیاستها، دستورالعملها، استانداردها، ضوابط و مقرراتی است که الگوی رفتاری شرکت هواپیمایی و دستاندرکاران امور پروازی را تدوین میکند و هدف آن تضمین حقوق مادی و معنوی و رعایت شأن و منزلت مسافران در مسافرتهای هوایی است. با این آییننامه مردم با حقوق خود در مقابله با تاخیرهای پروازی آگاه میشوند.
به گفته عابدزاده مسافران در صورت بروز تاخیرها و همچنین ضایع شدن حق آنها از سوی شرکتهای هواپیمایی میتوانند با درج شکایت خود در واحد رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری یا شرکتهای هواپیمایی نسبت به طرح انتقادات و شکایات خود اقدام کنند. وی میگوید: آییننامه حقوق مسافر بهروز شده است و این امر ادامه دارد و تلاش میکنیم شرکتهای هواپیمایی سازوکار لازم برای رسیدگی به این موضوع را داشته باشند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: این آییننامه یکی از خطوط قرمز سازمان هواپیمایی کشوری است و شرکتهای هواپیمایی اجازه ندارند در این حوزه کمکاری کنند. عابدزاده اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری بر اجرای دقیق آییننامه حقوق مسافر تاکید دارد و اگر شرکتی در این حوزه کمکاری کند، شبکه پروازی آن محدود میشود. وی یادآور شد: در راستای رسیدگی به مشکلات مسافران سازمان هواپیمایی در پروازهای داخلی، «سامانه ثبت شکایات مربوط به پروازهای داخلی» را راهاندازی کرد تا علاوه بر تکریم اربابرجوع، از حضور مستقیم آنها جلوگیری به عمل آمده و بر روند فعالیت ارگانهای زیر نظر خود نظارت کاملتری داشته باشد.
عابدزاده با اشاره به افزایش تقاضای سفر در ایام نوروز بیان کرد: بیشترین تقاضای سفرهای حملونقل هوایی خصوصا در پروازهای داخلی، مربوط به ایام نوروز است. رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به صدور مجوز پرواز فوقالعاده برای سفرهای هوایی نوروز افزود: زمانی که تقاضای سفر افزایش مییابد، شرکتهای هواپیمایی هم از سازمان درخواست صدور مجوز برای پروازهای فوقالعاده میکنند. وی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی نظارت بر عملکرد ایرلاینها و پروازهای آنها را در دستور کار دارد و اجازه تخطی به هیچ ایرلاینی داده نمیشود، افزود: پروازها و خدمات شرکتهای هواپیمایی به ویژه در ایام نوروز روزانه رصد میشود.
عابدزاده با بیان اینکه در ایمنی پرواز کوچکترین کمکاری قابل چشمپوشی نیست، اظهار داشت: افزود: تلاش میکنیم در ایام نوروز پروازها، خدمات و تاخیرهای پروازی شرکتها را روزانه بررسی و رصد کنیم. رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به شرکتهای هواپیمایی تاکید شده آییننامهها و دستورالعملهای سازمان هواپیمایی کشوری خصوصا آییننامه حقوق مسافر را به دقت رعایت کنند.
گزارش کمیسیون درباره حادثه هواپیمای یاسوج
در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است
ایلنا- رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از رییس کمیسیون عمران درخواست میشود که به این موضوع رسیدگی کند.
حسینعلی حاجیدلیگانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر آییننامهای اصل ۲۳۴، گفت: براساس این اصل کمیسیونها باید به مدت ۱۰ روز موارد ارجاعی را بررسی کنند که تقاضا میشود دستور فرمایید در خصوص حادثه سرنگونی هواپیمایی آسمان در یاسوج که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد، گزارشی را که این کمیسیون ۱۱ بهمن ۹۷ ارائه کردند را در اختیار نمایندگان قرار دهند چرا که برای نمایندگان این گزارش منتشر نشده است.
نماینده مردم شاهینشهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است در اسرع وقت این موضوع پیگیری شود تا این اتفاق مانند حادثه نفت نشود.
علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در این خصوص گفت: از رییس کمیسیون عمران درخواست میشود که به این موضوع رسیدگی کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد