18 - 05 - 2020
خبر
پاسخ تند رییس نظام مهندسی به وزارت راه؛
وزیر مداخلهگر امروز مسوول تخلفات است
ایلنا- رییس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه پرونده برداشتهای غیرقانونی از حساب سازمان نظام مهندسی در حال پیگیریهای قضایی است، گفت: به همراه معاون وزیر راه شهرسازی جلسهای را با معاون حقوقی رییسجمهور داشتیم و مشخص شد اظهارنظر نهایی درباره ارجاع کار باید بر عهده سازمان نظام مهندسی باشد و خانم جنیدی اعلام کرد که رای وزارت راهوشهرسازی را در این زمینه نپذیرفتهاند.
فرجالله رجبی درباره دو پرونده برداشت غیرقانونی ۴۰ میلیارد تومانی و ۵/۷ میلیارد تومانی از حساب بانکی سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار داشت: این جریان یک سوءاستفاده بوده و دادگاه در این باره باید حکم بدهد اما نمیگوییم اختلاس شده بلکه این موضوع برداشتهای غیرقانونی از حساب سازمان نظام مهندسی است و نباید از عنوان اختلاس برای آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه نظام مهندسی استان تهران اصل این پول (۵/۷ میلیارد تومان) را به حساب برگردانده و پرونده به دادگاه ارجاع داده شده است، ادامه داد: ۴۰ میلیارد تومان هم هنوز در حساب سازمان موجود است و چیزی از حساب سازمان نظام مهندسی برداشت نشده و پرونده در دادگستری در حال پیگیری است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر اینکه وقتی دستگاههایی خارج از سازمان نظام مهندسی در کار سازمان دخالت کنند طبیعی است که شاهد این اتفاقات باشیم، گفت: مگر آقای اخوندی پروانه اشتغال به کار رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران را ابطال نکرد؟ این دخالت است و الان هم باید مسوولیت این اتفاقات را برعهده بگیرد.
وزیر راهوشهرسازی تاکید کرد؛
بازنگری تمامی طرحهای جامع بر مبنای توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی
وزارت راه- رییس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام این خبر که کلیات راهنمای سند توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی مورد تصویب قرار گرفت از ادامه گفتوگو برای دستیابی به جزییات جامع از راهنمای سند فوق خبر داد و گفت: تمامی طرحهای جامع بر مبنای توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی، بازنگری میشوند. وزیر راهوشهرسازی در دهمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام تصویب کلیات سند راهنمای توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی و همچنین اعلام این خبر که جزییات سند فوق باز هم مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و اصلاحاتی در آن صورت میگیرد، گفت: مذاکره بین مهندسان و معماران، شاید یکی از سختترین کارهایی باشد که میتوان انجام داد که امیدواریم این مجموعه گفتوگوها به نتایج مثبتی منجر شود.
وزیر راهوشهرسازی در ادامه با تاکید بر اینکه راجع به موضوع بسیار مهمی گفتوگو میشود که صبر و حوصله زیادی را نیز میطلبد، افزود: هیچ شتابی برای تصویب جزییات سند توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی نداریم زیرا معتقدیم در این رابطه باید ویژگیهای فراوانی را در نظر بگیریم و به گفتوگوهای طولانی نیازمندیم. رییس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد: واقعیت این است که در حال پارادایم شیفت و تغییر انگاره از طراحی شهری مبتنی بر خودروی شخصی به طراحی شهری مبتنی بر حملونقل عمومی هستیم. بنابراین باید با یکدیگر گفتوگو کنیم تا به تفاهم برسیم.
آخوندی گفت: قطعا شاهد بودهاید که تاکنون کسانی که در ایران روی کارهای حملونقلی کار میکردند تمایل و دلیلی نمیدیدند تا وارد مسائل، موضوعات و توسعه شهری شوند و متقابلا کسانی که روی موضوعات شهری و طرحهای توسعه شهری و طرحهای جامع، کار میکردند در بررسی طرحهای خود در حد اینکه یک مشاور ترافیک بگیرند، اکتفا میکردند و معمولا دلیلی نمیدیدند به مفهوم حملونقل عمومی مبتنی بر ریل از یک طرف و همچنین پیاده از سوی دیگر، بپردازند.
وزیر راهوشهرسازی ادامه داد: معمولا پیشتر شاهد بودهایم موضوعاتی از این دست که به حقوق پیاده احترام گذاشته شود در دستورکار طراحی شهری وجود نداشت. رییس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران افزود: معتقدم برای تحقق این هدف و اهدافی که سند توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی دنبال میکند، مقاومت زیادی صورت میگیرد زیرا دو طرف باید رفتار خود را تغییر دهند و این کار دشوار خواهد بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد