31 - 05 - 2020
خبر
خطر اعتصاب در بمباردیه
رویترز- شرکت هواپیماسازی بمباردیه و اتحادیه کارگران این شرکت در تورنتو به توافقی ابتدایی برای جلوگیری از وقوع اعتصاب کارگران رسیدند. اتحادیه یونی فور که شامل ۱۶۰۰ نفر از کارکنان خط تولید این شرکت است پیشتر اعلام کرده بود به دنبال توافق با مدیران ارشد این شرکت برای امنیت شغلی بیشتر برای کارکنان با قرارداد ۳ ساله و کمتر و همچنین تقاضاهای دیگر کارکنان است چرا که با توجه به فروش خوب این شرکت در سالجاری، این اقدامات دور از دسترس نیست.
سخنگوی بمباردیه نیز تایید کرده است که توافق اولیه بین اتحادیه و شرکت حاصل شده است. این موافقتنامه امروز به رای اعضای اتحادیه گذاشته خواهد شد. شرکت بمباردیه به عنوان بخشی از استراتژی گسترش کسبوکار خود در نظر دارد با وارد کردن هواپیماهای بلندپرواز به خط تولید، سودآوری خود را از پنج میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۵/۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ افزایش دهد. کارکنان این اتحادیه که در خط تولید شهر تورنتو مشغول به کار هستند مسوول سر همبندی کابین هواپیما و توربوپراپها هستند. مذاکرات اتحادیهها با بمباردیه پس از آن صورت میگیرد که این شرکت هواپیماسازی به عنوان بخشی از راهکار افزایش سودآوری خود میخواهد یکی از باارزشترین داراییهای خود را به ارزش ۶۳۵ میلیون دلار در شهر تورنتو به صندوق بازنشستگی کانادا واگذار کند.
کشاورزیان:
سرعت مجاز در بزرگراهها باید کاهش یابد
ایسنا- مشاور وزیر راهوشهرسازی معتقد است با توجه به شرایطی که در بسیاری از بزرگراههای ایران وجود دارد، کاهش سرعت مجاز در این راهها میتواند به بالا رفتن ایمنی و کاهش تصادفات کمک کند. داود کشاورزیان اظهار کرد: متاسفانه با وجود تمام اقداماتی که در طول سالهای گذشته برای کاهش میزان تلفات رانندگی در جادههای ایران صورت گرفته، هنوز آمارهای موجود با استانداردهای جهانی فاصله دارد و با توجه به کاهش سرعت پایین آمدن آمار تلفات در سالهای اخیر، میتوان گفت که این عدد به هسته سخت خود رسیده و برای عبور از آن باید سیاستهای جدیدی در دستور کار قرار گیرد.رییس سابق سازمان راهداری با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته در این سازمان برای اعمال سیاستهای جدید در این حوزه، توضیح داد: در ماههای پایانی مسوولیت بنده در سازمان راهداری پیشنهادی را ارائه کردیم که بر مبنای آن سرعت مجاز در بزرگراههای ایران کاهش مییافت. مقدمات لازم برای طرح این موضوع در کمیسیون ایمنی راهها طی شد اما با جابهجاییهای صورت گرفته اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم.وی درباره چرایی ارائه این پیشنهاد نیز گفت: متاسفانه بسیاری از بزرگراههای امروز ایران راههایی بودهاند که توسعهیافته و به مرحله امروز رسیدهاند و از این رو در بسیاری از آنها عملا مختصات ایمنی لازم برای سرعتهای بالا وجود ندارد. ورودی و خروجیها همسطح که به شکل فراوانی در این جادهها وجود دارند باعث به وجود آمدن خطر شده که کاهش سرعت مجاز میتواند بخشی از آن را جبران کند.کشاورزیان با بیان اینکه این قید شامل حال آزادراهها نمیشود، تصریح کرد: در آزادراهها با توجه به اینکه تقاطع همسطح وجود ندارد و بسیاری از اقدامات ایمنی لازم متناسب با مختصات جاده در نظر گرفته شده، میتوان سرعت فعلی را حفظ کرد و به نظر میرسد آزادراهها کشش لازم را در این حوزه دارند اما شرایط در بزرگراهها قدری متفاوت خواهد بود.مشاور وزیر راهوشهرسازی افزود: اگر در بزرگراهها مسیرهای کندرو برای ورود و خروجها لحاظ میشد یا مثلا شیب جادههای پر تردد قابل مدیریت بود، امکان حفظ سرعت وجود داشت اما در حال حاضر شاید پایین آوردن سرعت یکی از اصلیترین راهکارها برای بهبود اوضاع باشد. البته این تنها عامل قابل اتکا نیست و در دیگر حوزهها نیز میتوان سیاستهایی برای کاهش تلفات در نظر گرفت.وی درباره چگونگی تصویب کاهش سرعت در جادهها نیز گفت: سازمان راهداری پیشنهاد خود را به کمیسیون ایمنی راهها ارجاع داده بود تا با حضور بدنه کارشناسی موجود، ابعاد مختلف ماجرا بررسی شود اما طبق قانون مسوولیت و اختیار این مساله در اختیار وزیر راه وشهرسازی است و ایشان میتوانند در صورت صلاحدید دستورهای لازم را ارائه کنند.
ساخت بیش از ۳ هزار کیلومتر پروژه ریلی
در دست اقدام است
ایرنا – معاون وزیر راهوشهرسازی از عملیات اجرایی برای ساخت بیش از سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر طرح ریلی در سراسر کشور خبر داد. خیرالله خادمی گفت: مقدمات ساخت پنج هزار کیلومتر خط آهن در دست مطالعه است و پارسال شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور موفق شد ۵۱۶ کیلومتر خط آن را ریلگذاری کند.خادمی که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور است، ادامه داد: ساخت خط آهن شیراز- بوشهر یکی از این طرحهای ریلی است و ساخت آن با دو هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری در دستور کار قرار دارد.وی یادآوری کرد: در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط ۱۴ هزار و ۶۵۶ مترمربع ایستگاه و ابنیه ریلی در کشور ساخته شد اما پارسال وزارت راهوشهرسازی توانست ۲۴ هزار و ۵۲۰ مترمربع ایستگاه راه آهن و ابنیه بسازد. معاون وزیر راهوشهرسازی بیان کرد: در مجموع پارسال ۲۷ ایستگاه جدید راه آهن در دست ساخت قرار گرفت که بیش از ۲۱۸ هزارمترمربع آن به ایستگاه و بیش از هفت میلیون مترمربع آن به محوطه این ایستگاهها مربوط میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد