3 - 07 - 2018
خبر
آغاز عملیات اجرایی برقیسازی راهآهن گرمسار- اینچهبرون از امروز
تسنیم- معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن با اشاره به اینکه امروز عملیات اجرایی برقیسازی راهآهن گرمسار-اینچهبرون آغاز میشود، گفت: منابع مالی این طرح ریلی از طریق فاینانس ۲/۱ میلیارد یوریی روسیه تامین میشود. مازیار یزدانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برقیسازی راهآهن گرمسار-اینچهبرون با حضور مقامات ایران و روسیه طی دوشنبه هفته جاری، اظهار کرد: منابع مالی این طرح ریلی از طریق فاینانس ۲/۱ میلیارد یوریی روسیه تامین میشود و طی چهار سال عملیات اجرایی آن بهطول میانجامد.
وی تصریح کرد: محور ریلی گرمسار- اینچهبرون در واقع مسیر ترانزیتی ایران از سمت قزاقستان، ترکمنستان و بندر امیرآباد است و بهرهبرداری از این محور ریلی ضمن ارتقای ظرفیت ترانزیتی، تاثیر قابل ملاحظهای در حملونقل مسافر خواهد داشت بهطوریکه اجرایی شدن این قرارداد علاوه بر بهبود شرایط حملونقل ریلی در بخش مسافری، موجب افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی نیز میشود. یزدانی بیان کرد: از حدود ۴۳۰ کیلومتر طول مسیر ریلی گرمسار-اینچهبرون حدود ۳۳۱ کیلومتر در حوزه راهآهن شمال قرار دارد که بیش از ۲۰۰ کیلومتر آن در مناطق کوستانی واقع شده است.
وی با بیان اینکه همزمان با برقیسازی این مسیر، علائمی کردن و اصلاح تونلها از نظر فضای مورد نیاز برای عبور واگنهای روسی نیز انجام میشود، گفت: برقیسازی، علاوه بر افزایش ظرفیت حمل بار، آلودگی صوتی و زیستمحیطی بسیار کمتری دارد و مصرف سوخت مایع را به صفر میرساند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:
صنعت دریانوردی میتواند بیکاری را حل کند
تسنیم- معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در کشور دو رقمی است از حملونقل دریایی و دریانوردی به عنوان بخش مهمی برای ایجاد اشتغال نام برد. هادی حقشناس در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه دریانوردی، شغل سختی محسوب میشود، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۰ میلادی سازمان جهانی دریانوردی به دلیل اینکه دریانوردی شغل پرخطری بوده و از محرومیتهای زیادی برخوردار است، روز ۲۵ ژوئن را برای تجلیل از دریانوردان تعیین کرد.
وی تصریح کرد: صنعت دریانوردی ایران بر چهار کنوانسیون جهانی استوار است و در سه سال گذشته ایران گامهای مهمی برای حمایت از دریانوردان برداشته است. اما تا تامین تمام حقوق دریانوردان راه درازی در پیش داریم. وی با بیان اینکه بر اساس این کنوانسیونها ۱۰ نوع سند مختلف صادر میشود، تصریح کرد: ایران ۱۲۵ هزار دریانورد دارد که با توجه به دسترسی به دریا در شمال و جنوب عدد قابل قبولی نیست. اگر به این نکته توجه کنیم که یک نرخ بیکاری در کشور دو رقمی است به همین دلیل بخشی از هموطنان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و مقیم آنجا میشوند. این در حالی است که میتوانیم با تکیه بر ظرفیت حملونقل دریایی کشور اشتغالزایی بالایی را ایجاد کنیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بیشتر دریانوردان از کشورهای هند، چین، بنگلادش و برخی کشورهای آفریقایی هستند، گفت: در کشور ۵۶ مرکز آموزشی داریم که هفت مرکز دانشگاهی و دولتی هستند.
حقشناس در بیان دلایل کم بودن سهم دریانوردان ایرانی در خطوط کشتیرانی به نبود خطوط کشتیرانی متنوع و سختیهای کار دریانوردان اشاره کرد و افزود: مزایای دریانوردان خارجی با دریانوردان ایرانی فاصله معناداری دارد و در کشورمان توجه کمتری به این مسایل میشود. دوری از خانواده نیز که بعضا شش ماه تا یک سال نیز طول میکشد یکی از عوامل کم بودن دریانوردان ایرانی است.
وی ادامه داد: همچنین در کشور شرکتهایی نداریم که دریانوردان ایرانی را به خطوط کشتیرانی خارجی معرفی کنند و از این استعداد استفاده کنیم. وی با یادآوری اینکه در کشورهای دیگر ۸۰ درصد کالا از طریق دریا جابهجا میشود، گفت: اما در ایران ۹۰ درصد جابهجایی کالا از طریق دریا صورت میگیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد