8 - 05 - 2018
خبر
مدیرعامل سازمان بنادر:
خروج آمریکا از برجام، بنادر تجاری ایران را دچار مشکل نمیکند
ایرنا- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان به صورت مستمر با بخش خصوصی و شرکتهای کشتیرانی خارجی در تعامل است تا بنادر ایران با وجود فشار دولتمردان آمریکایی همچنان فعالیتهای خود را توسعه دهند و بدون شک خروج ترامپ از برجام مشکل جدی برای ما نخواهد داشت.
محمد راستاد افزود: توسعه ترانزیت و صنعت حملونقل دریایی زمینههای بسیار خوبی را برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه به وجود آورده و باید از این ظرفیت مهم اقتصادی استفاده کنیم.
وی با اشاره به بدعهدیهای دولتمردان آمریکا در مساله برجام و توافق هستهای گفت: بنادر تجاری ایران با داشتن ناوگان بزرگ تحت مالکیت شرکتهای ایرانی واردات و صادرات کالا همچنان فعال هستند.
وی ادامه داد: همچنان که در دوران تحریمهای ظالمانه با استفاده از مکانیسمهای مناسبی بنادر تجاری ایران فعال بودند. چنانچه وضعیت متفاوتی ایجاد شود بازهم در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در دوران گذشته با وجود تحریمهای گسترده غربیها خطوط کشتیرانی خارجی و ناوگان ایرانی به بنادر تجاری کشور تردد مستمر داشتند، گفت: در گذشته با وجود تحریمها برای تامین مایحتاج مورد نیاز کشور تردد خطوط کشتیرانی بزرگ جهان به بنادر ایران حفظ شد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
معاون وزیر راهوشهرسازی یادآور شد: هماکنون ۲۱ لاینر و خطوط کشتیرانی جهان به بنادر ایران و به خصوص بندر شهید رجایی تردد میکنند و حتی برخی از خطوط کشتیرانی خارجی به صورت موردی به بنادر ایران رفت و آمد دارند.
معاون وزیر راه:
رجاء ۴ میلیارد تومان از راهآهن طلب دارد
نه ۴۰۰ میلیارد تومان
مهر- درحالی که مدیرعامل رجاء در آخرین نشست خبری خود از پرداخت نشدن مطالبات ۴۰۰ میلیارد تومانی راهآهن به این شرکت گلایه کرد، مدیرعامل راهآهن، رقم آن را تنها چهار میلیارد تومان دانست.
محمد رجبی، مدیرعامل شرکت رجاء در نشست خبری خود در ابتدای امسال که بیستم فروردین ماه امسال برگزار شد، گفت: اختلاف قیمت و هزینه سفرهای حومهای با نرخ بلیتی که از مسافران قطارهای حومهای اخذ میشود، بین شش تا هشت برابر است بنابراین ادامه فعالیت قطارهای حومهای برای ما به صرفه نیست.
وی ادامه داد: این در حالی است که شرکت راهآهن ما را مجبور به ادامه فعالیت در بخش قطارهای حومهای کرده است، به همین دلیل پیشنهاد کردهایم که با دو روش پرداخت هزینه صندلی قطارهای حومهای از سوی استانداران یا خرید واگنهای ریلباس از سوی شرکت راهآهن، هزینههای ما در خصوص قطارهای حومهای کاهش یابد.
مدیرعامل رجاء مطالبات این شرکت از دولت را بابت قطارهای حومهای و تکلیفی، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، ۱۶۴ میلیارد تومان از مطالبات ما را تایید کرده است این در حالی است که سعید محمدزاده، مدیرعامل شرکت راهآهن درباره میزان بدهیهایی که این شرکت حملونقل ریلی به شرکت راهآهن دارد اظهار داشت: رجاء ۴۵۰ میلیارد تومان به ما بدهی دارد که آن را پرداخت نمیکند اما ما نمیتوانیم اقدامی در این رابطه انجام دهیم.
معاون وزیر راهوشهرسازی درباره مطالباتی که رجاء از راهآهن دارد گفت: این شرکت از راهآهن ۴ تا ۵ میلیارد تومان مطالبات دارد که اگر خواستند بدهی خود را تسویه کنند، این چند میلیارد تومان را کسر کنند و پول ما را بدهند.
مدیرعامل شرکت راهآهن در پاسخ به این پرسش که چرا رقمی که مدیرعامل رجاء بابت طلبهای این شرکت از راهآهن اعلام کرده تا این حد با رقم اعلامی از سوی مدیران راهآهن متفاوت است، تصریح کرد: معمولا آدمها بین ریال و تومان را با هم اشتباه میگیرند. محمدزاده همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا راهآهن با احداث خط آهن غیراقتصادی تهران ـ آمل موافق است یا خیر گفت: ما در این خصوص کارهای نیستیم. احداث این خط آهن را قانونگذار مصوب کرده و ما ملزم به اجرای آن هستیم. در حالی که مدیرعامل رجا در آخرین نشست خبری خود از پرداخت نشدن مطالبات ۴۰۰ میلیارد تومانی راهآهن به این شرکت گلایه کرد، مدیرعامل راهآهن، رقم آن را تنها چهار میلیارد تومان دانست.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد