30 - 11 - 2019
خبر
رکورد تولید روزانه کارخانه گندلهسازی
در سال «رونق تولید» و در سومین روز از ماه مبارک رمضان، به همت همکاران پرتلاش مدیریت گندلهسازی و پیمانکاران مرتبط، رکورد تولید روزانه کارخانه گندلهسازی شماره دو به میزان ۱۹۰۹۱ تن در روز ثبت شد. دستیابی به این رکورد با درایت مدیرعامل محترم و همت تمامی معاونین، مدیران و کارمندان شرکت معدنی و صنعتی گلگهر، همچنین با تلاش تمامی پیمانکاران منطقه گلگهر به دست آمده است.
برگزاری هفتمین دوره مسابقه طرح نسیم نهجالبلاغه
مسابقه طرح نسیم نهجالبلاغه امسال برای هفتمین سال متوالی و همزمان با ماه مبارک رمضان در دو مقطع دانشآموزی و عمومی با همکاری شرکت معدنی و صنعتی گلگهر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیرجان برگزار میشود. به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت گلگهر، این طرح برای هفتمین سال متوالی و در راستای عمل به مسوولیتهای اجتماعی توسط شرکت گلگهر برگزار میشود که مقطع دانشآموزی جداگانه و کاملا به صورت الکترونیکی خواهد بود و لذا با توجه به فرارسیدن زمان امتحانات مدارس، آزمون نسیم نهجالبلاغه دانشآموزی در هفته آینده برگزار میشود که لازم است دانشآموزان عزیز هر چه سریعتر به آدرس
http://srn. kerman. medu. ir/fa/ مراجعه کنند.
صادرات آلومینیوم متوقف نمیشود
تسنیم – دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: اگرچه تحریمها بر صنعت آلومینیوم بیتاثیر نیست، اما صادرات آلومینیوم ایران به همسایگان متوقف نمیشود. ابوالفضل رضایی اظهارداشت: افغانستان، ترکیه و عراق عمده بازارهای هدف برای صادرات صنایع آلومینیوم کشور به شمار میروند که تحریمهای تازه تاثیر چندانی بر این بازارهای نخواهد گذاشت، مگر اینکه مشکلات بانکی به حدی گسترده شود که هرگونه نقلوانتقال مالی را غیرممکن کند. وی گفت: بیشتر مواد اولیه مورد نیاز صنایع از جمله پودر آلومینا، به شدت نیازمند واردات است. در دوره قبلی تحریمها این نیاز به صورت تهاتر انجام میشد که همین شکل تامین مواد اولیه هزینه مالی هنگفتی را به شرکتهای آلومینیوم وارد میکند. دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران «خامفروشی» را یکی دیگر از مشکلات این صنعت دانست و افزود: از دیماه سال ۹۷، صادرات شمش تقریبا محدود شده است. در همین راستا تلاشهای بسیاری از سوی بخش خصوصی برای مبارزه با خامفروشی شده است، چراکه معتقدیم به جای خامفروشی این مواد اولیه و فروش آنها به قیمت نازل در کشورهای دیگر، منطقیتر است تا این مواد اولیه ابتدا به محصولات با ارزشافزوده بالا تبدیل و سپس صادر شود. رضایی با انتقاد از برخی سیاستهای دولت که منجر به بروز مشکل در تامین مواد اولیه صنایع آلومینیوم شده است، گفت: دولت از چهار ماه گذشته، واردات شمشهای حاصل از ذوب ضایعات را ممنوع کرده که این موضوع نقش حائز اهمیتی در تامین مواد اولیه صنایع آلومینیوم به خصوص صنایع پاییندستی دارد.
تداوم صادرات مقاطع طویل فولادی
باشگاه خبرنگاران جوان - انجمن تولیدکنندگان فولاد اطلاعیهای در خصوص فرآیند صادرات مقاطع فولادی صادر کرد. انجمن تولیدکنندگان فولاد اطلاعیهای در خصوص فرآیند صادرات مقاطع فولادی صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: با پیگیریهای انجام شده مقرر شد تا زمانی که لیست واحدهای تولیدی یا نماینده رسمی آنها که مجاز به صادرات هستند به گمرک ابلاغ نشده، فرآیند بررسی و تایید کوتاژهای صادراتی مقاطع طویل فولادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تداوم مییابد.
کاهش ۳۸ درصدی تولید وانت
گروه صنعت – جدیدترین آمار انجمن خودروسازان ایران نشان میدهد که تولید انواع وانت در فروردینماه سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۸ درصد کاهش یافته است. طبق آمار اعلام شده تولید وانت در فروردینماه سالجاری به ۱۹۱۶ دستگاه رسیده که نسبت به تعداد ۳۰۹۰ دستگاه مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ درصد کاهش یافته است.
طبق این آمار تولید وانت در گروه صنعتی ایرانخودرو ۳/۹۷ درصد کاهش یافته و به هشت دستگاه رسیده است. این شرکت در فروردینماه سال ۹۷، ۲۹۱ دستگاه وانت تولید کرده بوده است. پس از آن گروه بهمن با تولید ۳۰۴ دستگاه در فروردین امسال نسبت به ۶۲۱ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش تولید داشته است. آمار منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان ایران نشان میدهد که میزان تولید وانت در گروه خودروسازی سایپا نیز با کاهش ۸/۲۳ درصدی همراه بوده و از ۲۰۹۵ دستگاه در فروردین سال گذشته به ۱۵۹۶ دستگاه رسیده است. در میان تولیدکنندگان وانت، شرکت سازههای خودروی دیار با وجود اینکه فروردین سال گذشته تولید وانتی نداشته است، امسال هشت دستگاه تولید کرده است. شرکت ارس خودرو دیزل با وجود اینکه در فروردینماه سال گذشته ۸۳ دستگاه تولید وانت داشته، فروردین امسال محصولی در این زمینه تولید نکرده و شاهد کاهش تولید صددرصدی بوده است.
بازار خودرو ملتهبتر میشود اما سازمان حمایت پاسخگو نیست
ایسنا – یک سال گذشته بازار خودرو با التهابات شدیدی روبهرو بوده و قیمتها افزایش بیش از حدی داشته است. با وجود پیگیریهای مکرر در زمینه افزایش بیرویه قیمت خودرو و گرانفروشی برخی شرکتهای خودرویی، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه پاسخگو نیست.
این وضعیت تشدید گرانفروشی خودروسازان را به دنبال داشته است. به دنبال رشد شدید قیمتها بود که زمستان سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود کرده و مصوب کرد خودروهایی که مشمول قیمتگذاری شورای رقابت نیستند، با نرخ پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار عرضه شوند. با این حال رصد بازار خودرو در چند ماهه گذشته نشان میدهد که این دستورالعمل از سوی برخی از شرکتهای خودرویی رعایت نمیشود. در این رابطه در چند ماه اخیر چندین بار گزارشهایی از گرانفروش برخی شرکتهای خودروسازی منتشر شد. به طور مثال اعلام شد که شرکت مدیرانخودرو تعدادی از محصولات خود را حتی تا ۳۰ میلیون گرانتر از نرخهای بازار میفروشد. مثلا خودرویی همچون تیگو ۷، در شرایطی در بازار با قیمتی در حدود ۳۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار میگیرد که از سوی شرکت مدیران خودرو با قیمت ۳۹۳ میلیون تومان عرضه شده است. این موضوع و برخی دیگر از موارد گرانفروشی خودروسازان در روزهای متوالی از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شد. با این حال هیچ کدام از مسوولان این سازمان پاسخگو نبودند. شاید همین عدم پاسخگویی سازمان حمایت و در دسترس نبودن مدیران آن باعث شده فضا برای گرانفروشی خودروسازان فراهم و گرانفروشی این شرکتها علیرغم اطلاعرسانی چندباره رسانهها، تشدید و تکرار شود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد