23 - 12 - 2017
خبر
آهن ۸۰ تا ۱۰۰ تومان گران شد
رییس اتحادیه فروشندگان آهن با اشاره به اینکه نوسانات قیمت دلار باعث افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ تومانی قیمت در انواع آهنآلات شده است، گفت: همچنان رونق خرید و فروش در بازار آهن و فولاد نیست.
محمد آزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر نوسانات قیمت دلار باعث افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ تومانی قیمت در انواع آهن در سطح بازار شده است، اظهار داشت: همچنان رونق خرید و فروش در بازار آهن و فولاد نیست و فقط تعدادی از مردم در استانهای کشور به دلیل نگرانی از زلزله اقدام به بازسازی منازل مسکونی میکنند.
وی با بیان اینکه رکود ساختوساز باعث شده تا واحدهای تولیدی به صادرات محصولات خود متمرکز شوند، به تسنیم افزود: امروز واحدهای تولید با تمرکز بر صادرات امکان فعالیت دارند در غیر این صورت بازار داخلی راکد بوده و همین امر آنها را با کمبود نقدینگی روبهرو میکند. رییس اتحادیه فروشندگان آهن با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال حدود ۶ میلیون تن مقاطع فولادی صادر شده است، گفت: در حال حاضر هر کیلو میلگرد ۲۲۵۰ تا ۲۳۰۰ هزار تومان و تیرآهن ۲۷۵۰ تا ۳۰۰۰ تومان مورد معامله قرار میگیرد.
بر اساس آمار ۹ ماهه گمرک؛
۵۶۰۰۰ خودرو وارد کشور شد
در حالی که در واردات خودروی خارجی از مردادماه سالجاری ممنوع شده، آمار گمرک ایران نشان میدهد که در ۹ ماهه سالجاری بیش از ۵۶ هزار خودرو به ایران وارد شده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس تازهترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ۹ ماهه سالجاری در این مدت ۵۶ هزار و ۷۶ دستگاه خودرو به ایران وارد شده که ارزش آن به بیش از یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار میرسد.
از تعداد کل خودروهای وارداتی به ایران در این مدت بیشتر تعداد خودروهای واردشده از کشور امارات متحده عربی بوده است.
بر این اساس در ۹ ماهه سالجاری ۳۸ هزار و ۵۵۴ دستگاه خودروی سواری از امارات به ارزش یک میلیارد و ۱۱ میلیون دلار به ایران وارد شده است. ثبت سفارش واردات خودرو در حال حاضر از سر گرفته شده اما هنوز بر سر تعرفه واردات این خودروها بحث وجود دارد.
دولت تعرفه واردات خودروی خارجی را افزایش داده است که به نظر میرسد که قیمت خودروی خارجی با افزایش همراه باشد اما شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو مخالفت کرده است. با این تفاسیر باید دید که وضعیت واردات خودرو در نهایت به کجا میانجامد.
یک نماینده مجلس:
خودروسازان به سلامت مردم توجه کنند
عضو هیاترییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز بررسی برنامه بودجه سال ۹۷ و لزوم اختصاص بودجهای جهت حمایت از تولید و صادرات خودرو گفت: بودجه سال ۹۷ تحت فشار شدید اقتصادی تنظیم شده و از این جهت با کمبود شدید مالی روبهرو خواهیم بود.
محمدجواد جمالینوبندگانی اظهار داشت: امروز خودروسازان داخلی علاوه بر رفاه، باید به سلامت مردم نیز توجه کنند، چنانچه کشورهای خارجی به این امر مهم توجه ویژه دارند، بنابراین باید سیستمهای ایمنی در خودروهای داخلی را ارتقا داد.
وی گفت: از آنجا که صنعت خودروسازی باعث اشتغالزایی بسیاری در کشور شده، یک سیستم حمایتی بیحد و اندازه روی این صنعت قرار گرفته است و این روند باعث شده خودروسازان به کیفیت خودرو داخلی اهمیت چندانی ندهند. جمالینوبندگانی در ادامه افزود: ضمن اینکه باید از صنعت خودروسازی داخلی حمایت لازم شود؛ در مواردی نیز تلنگرهای لازم جهت ارتقای کیفیت و ایمنی خودروها باید به متولیان این صنعت زده شود. نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی به خبرخودرو گفت: مردم حاضر به پرداخت پول بیشتر جهت خریداری خودرویی هستند که از لحاظ ایمنی و کیفیت در سطح بالایی باشند. وی افزود: متاسفانه کسانی هستند که در این صنعت تنها به منافع شخصی اهمیت میدهند. باید این افراد شناسایی و از کار کنار گذاشته شوند چراکه در مقابل جان، مال، رفاه و رضایتمندی مردم مسوول هستند. جمالینوبندگانی گفت: با توجه به بودجه سال ۹۷ و سیاستهای موجود، تغییر بنیادینی در صنعت خودروسازی صورت نمیگیرد.
رییس ایدرو:
ادغام قطعهسازان موجب همافزایی و ارتقای این صنعت خواهد شد
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با اعضای انجمن صنایع همگن قطعهسازان گفت: اگر بخواهیم برای صنعت قطعهسازی کشور چشماندازی اصولی ترسیم کنیم، نیازمند همافزایی در این صنعت هستیم.
منصور معظمی افزود: ادغام قطعهسازان به منزله از بین رفتن نیست بلکه هدف از این موضوع، همافزایی و ارتقای این صنعت است.
وی تاکید کرد: اگر در ادغام قطعهسازان نتوانیم به طور سیستماتیک با مساله برخورد کنیم، نمیتوانیم موانع و مشکلات این صنعت را مرتفع کنیم و راه بزرگ شدن، داشتن مزیت رقابتی است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این صنعت دو راهکار پیش رو داریم در وهله اول اینکه به این وضع کمافیالسابق ادامه دهیم یا اینکه دانش فنی در این زمینه را شناسایی کنیم و به صاحبان برند متصل شویم. به گفته معظمی، ما نیازمند سند راهبردی و استراتژیهای کاربردی در این صنعت هستیم که در مرحله اول بتواند راهگشای مسایل کنونی باشد و در برنامههای میانمدت و بلندمدت به ارتقا و صادرات جهانی این صنعت کمک کند.
در این جلسه بهزاد اعتمادی معاون توسعه حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: قطعهسازان باید به تحولات بازار توجه داشته باشند و به ارتقا و رقابتپذیر بودن در سطح جهانی فکر کنند و اگر نتوانند خود را همپای این تحولات کنند ناچار به کنارهگیری خواهند بود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد