2 - 01 - 2018
خبر
افزایش ارزش بازار «ونفت»
شرکت سرمایهگذاری صنعت نفت صورتوضعیت پرتفوی یک ماهه منتهی به ۳۰ آبانماه ۹۶ را حسابرسینشده و با سرمایهای معادل هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال منتشر کرد. این شرکت با انتشار عملکرد یک ماهه خود اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماه گذشته تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمامشده معادل ۱۷۳ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۱۷۳ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمامشده سهام بورسی این شرکت در دوره یاد شده معادل ۳۲ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال افزایش یافت و در پایان دوره به مبلغ ۲۰۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال رسید. در حالی که ارزش بازار آن نیز با افزایشی معادل ۴۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال در پایان دوره معادل ۲۱۷ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال محاسبه شد. گفتنی است «ونفت» طی ماه گذشته تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمامشده معادل ۴۲ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال و مبلغ ۵۳ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲۰۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال سود کسب کرد. همچنین این شرکت طی همین دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمامشده معادل ۷۵ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال خریداری کرد.
۹۵ درصد کالاهای «انتخاب من» ایرانی است
شرکت ایده انتخاب ایرانیان با راهاندازی فروشگاههای «انتخاب من» کسبوکار مبتنی بر فرانچایز را به عنوان یکی از نیازهای فوری کشور در بحث اشتغالزایی و کارآفرینی در دستور کار قرار داده است. مدیرعامل شرکت ایده انتخاب ایرانیان با بیان این مطلب گفت: انتقال دانش اداره این کسبوکار از یک شرکت کرهای باسابقه ۳۰ ساله که ۱۲ هزار و ۵۰۰ شعبه را راهاندازی کرده، صورت گرفته است و ایران به عنوان هاب منطقه برای این شرکت کرهای دارای اولویت بالایی است و ۹۵ درصد کالاهای این فروشگاه ایرانی است. وی با اشاره به آغاز فعالیت فروشگاههای زنجیرهای «انتخاب من cu»، که با همکاری هلدینگBGF Retail کرهجنوبی در ایران راهاندازی شدهاند، تجربه ۳۰ ساله فروشگاههایcu و مطالعات مبتنی بر بومیسازی خدمات فروشگاههای رفاهی (Convenience Stores) را مهمترین پشتیبان این خدمات در ایران دانست. سید امیر غریفی افزود: برنامه ما این است که در یک دوره پنج ساله، تعداد شعبات را در سراسر کشور به ۱۰ هزار شعبه برسانیم و در ۴۶ کشور منطقه از آسیایمیانه تا شمال آفریقا نیز راهاندازی ۵۰ هزار شعبه در دستور کار است. این در حالی است که توسعه صادرات، توسعه کسبوکارهای کوچک، حذف واسطهها و توسعه کارآفرینی مهمترین موضوعاتی است که در توسعه شعب مدنظر قرار گرفته است. وی با اعلام اینکه پشتیبان این فرآیند، دانش و تجربه کرهایها و تجربه گروه توسعه سرمایهگذاری انتخاب است، تاکید کرد: شرکت ما یک شرکت ایرانی است و قرار است در درجه اول کالاهای ایرانی را عرضه کند. ما واردکننده نخواهیم بود و کالاهای غیرایرانی را هم از واردکنندگان قانونی آنها تامین خواهیم کرد. حمایت از تولید ایرانی و اشتغالزایی برای سنین مختلف جامعه با ساعتکارهای منعطف، از سیاستهای کلیدی ما خواهد بود. غریفی با اشاره به اینکه در صنعت خردهفروشی بحث فرانچایز موضوع جدیدی است، تاکید کرد: جامعه هدف ما جامعهای سنتی است و برای ورود به بحث فرانچایز و اعطای حق بهرهبرداری نیازمند آن هستیم که ابتدا چند فروشگاه را با اداره مستقیم تاسیس کنیم. در این راستا در آذرماه اولین شعبه فروشگاه «انتخاب من cu» در صادقیه افتتاح شده و اخیرا نیز سه فروشگاه راهاندازی شده است. برنامه ما این است که طی یک سال، تعداد فروشگاهها را به ۳۰۰ برسانیم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد