26 - 12 - 2017
خبر
افتتاح حساب بانکی اشخاص حقیقی محدود شد
مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی از محدود شدن افتتاح حساب اشخاص حقیقی خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، اشخاص حقیقی تنها میتوانند شش حساب در هر بانک افتتاح کنند.
حمیدرضا غنیآبادی درباره محدودیتهای در نظر گرفته شده برای تعداد حسابهای یک فرد در بانک و موسسه اعتباری اظهار داشت: به موجب این دستورالعمل هر فرد در هر بانک یا موسسه اعتباری میتواند یک حساب جاری مشترک و یک حساب جاری انفرادی، یک حساب کوتاهمدت عادی مشترک و حساب کوتاهمدت عادی انفرادی، یک حساب قرضالحسنه مشترک و یک حساب قرضالحسنه انفرادی داشته باشد بر همین اساس هر فرد حقیقی میتواند در هر بانک شش حساب افتتاح کند. وی ادامه داد: البته شرایط افتتاح حساب سرمایهگذاری بلندمدت متفاوت است و مشمول این دستورالعمل نمیشود. وی با بیان اینکه، هماکنون این بخشنامه در بانکها در حال اجرایی شدن است، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر اشخاص حقیقی در بانکها حساب کوتاهمدت عادی داشته باشند دیگر در آن بانک نمیتوانند حساب مشابه افتتاح کنند.
بیتکوین دوباره بر مدار صعود
بعد از کاهش ۴ روزه ارزش بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتالی که توجهات جهانی را معطوف بازار ۵۰۰ میلیارد دلاری ارزهای دیجیتالی کرده بود، ارزش بیتکوین روز شنبه مجددا افزایش یافت. بعد از کاهش ۴ روزه ارزش بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتالی که توجهات جهانی را معطوف بازار ۵۰۰ میلیارد دلاری ارزهای دیجیتالی کرده بود، ارزش بیتکوین روز شنبه مجددا افزایش یافت. در حالی که تجار ارزهای دیجیتالی مجددا به بازار این ارزها خوشبین شدهاند، ارزش بیتکوین ۲۱ درصد افزایش داشت و ارزش لیتکوین هم رشدی ۱۲ درصدی را تجربه کرد. هرچند بیتکوین پرنوسانترین ارز دیجیتالی در هفته گذشته نبوده اما کاهش ۳۰ درصدی ارزش آن در روز جمعه بازار جهانی داد و ستد ارزهای دیجیتالی را تکان داد. این شدیدترین افت ارزش بیتکوین از ۱۴ ژانویه ۲۰۱۵ تاکنون بود. در آن زمان ارزش بازار بیتکوین تنها ۴/۲ میلیارد دلار بود اما هماکنون ارزش این بازار به حدود ۲۶۰ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس این گزارش، ارزش بیتکوین به ۱۵ هزار و ۵۳۰ دلار رسید.
تفاهمنامه بانک انصار
با جامعه حسابداران رسمی ایران
با حضور مدیرعامل بانکانصار و رییس هیاتمدیره و دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران، تفاهمنامه همکاری میان بانک انصار و جامعه حسابداران رسمی ایران امضا شد. به گزارش «جهانصنعت» به نقل از اداره کل روابطعمومی و تبلیغات در نشستی که به همین مناسبت تشکیل شد و آقایان فتحعلی و مجاهدی معاونان مالی و بانکداری نیز در آن حضور داشتند، ابتدا سیدمحمد علوی رییس هیاتمدیره و دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران طی سخنانی از امضای تفاهمنامه با بانک انصار که آن را بانکی صالح و سالم نامید ابراز خرسندی کرد و گفت: بانک انصار در سلامت کامل به سر میبرد و در جامعه وجهه بسیار خوبی دارد. امیدواریم این بانک با جامعه حسابداران که در سراسر کشور گسترده است و عضو دارد، همکاریهای خوبی داشته باشد. ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار نیز با اشاره به پیشینه این بانک در حوزه پولی و بانکی کشور گفت: تصمیمات بانک انصار براساس مصالح کشور است. بیش از ۳۰درصد منابع ما ارزانقیمت و خُرد است و همین باعث شده ریسک کمتری نسبت به دیگر بانکهای خصوصی داشته باشیم و در هسته کسب وکار بانکداری خود، بانکداری خُرد و متوسط را انتخاب کنیم.
بانک رفاه مهربانتر باشد
نسترن محبی- روز یکشنبه به تاریخ سوم دیماه سال ۹۶ ساعت ۵ دقیقه از ۲ بعدازظهر گذشته است. برای رفع مسدودی کارت بانک رفاهم به این بانک، شعبه میدان آرژانتین مراجعه میکنم. در واقع قرار نبود کارتی برای من صادر شود که زمان زیادی کار نیاز داشته باشد. صرفا باید کارتی که در دست داشتم را از مسدودیت در عرض چند ثانیه خارج میکردند. به یکی از متصدیان بانک که مرا به داخل بانک هم راه نداد، از پشت میلههای در ورودی، چندینبار توضیح دادم که امکان زودتر رسیدن به بانک را به دلیل اشتغال صبح ندارم و موعد پرداخت اقساط بانکی من گذشته است و باید کارت خود را از مسدود بودن دربیاورم تا بتوانم کار پرداخت را انجام دهم اما به هیچ عنوان نپذیرفت و برخلاف قانون که باید تا ساعت ۱۴:۳۰ به مشتریان خود خدمات ارائه دهند، حاضر به انجام کار من نشد. متصدی بانک در حالی از پشت شیشه به من عنوان میکرد ساعت کاری تمامشده و کاری انجام نمیدهیم که من چندی قبل در همین شعبه در ساعت ۱۴:۳۰ کار بانکی خود را انجام داده بودم و از قضا همین احیای کارت، کار بانکی من بود. بنابراین چطور چنین دوگانهای بر این بانک دولتی حکمفرماست که هر گاه دلش میخواهد فعالیت بانکی خود را متوقف میکند؟این در حالی است که مشتری دیگری هنوز در بانک بود و به او خدمات لازم ارائه میشد و اینگونه نبود بگویم هیچ کس در بانک حضور نداشت اما این شعبه از ساعت ۱۴ فعالیت خود را تعطیل کرده و در بانک را بسته بود.
اینکه وضعیت و مشکلات مردم هیچ اهمیتی برای برخی بانکها و متصدیان آنها ندارد، یک بعد این دست اتفاقهاست، اینکه ساعت کاری بانکهای دولتی چرا تا این میزان متفاوت و سلیقهای است بعد دیگر ماجراست. یکی از کارمندان سابق بانک رفاه که چند سال در این بانک مشغول به کار بوده است، در گفتوگو با «جهانصنعت» عنوان کرد: «رفتار کارکنان این بانک به نحوی است که بارها شاهد بودهام در دفعات متعدد خدمات به مردم ارائه نمیدهند و به اصطلاح تا دلتان بخواهد مردم را میپیچانند. بارها شاهد آزار مردم در موارد متعدد بودم.» این چیزی به جز کمکاری است؟ مدیر عامل این بانک باید یک بار برای همیشه این دوگانه ساعت کاری و عدم خدمات به مشتریان ثابت و سابقهدار خود را حل کند. در غیر این صورت ممکن است هر روز شاهد درگیری لفظی مشتریان با متصدیان بانک باشند. شاید یک مشتری از بدشانسی کارکنان این بانک، از اهالی رسانه از کار دربیاید و نه تنها مشکل خود را با پیگیری همان روز حل کند، بلکه علیه برخورد و کمکاری متصدی بانک نیز گزارش منتشر کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد