17 - 12 - 2017
خبر
شریعتمداری:
به سمت نوسازی صنعتی و معدنی ایران برویم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه سامانه بهینیاب را برای طرحهای گردشگری باز خواهیم کرد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۷ سال امید در اقتصاد ایران است و سال خوبی برای فعالیتهای تولیدی و اقتصادی کشور خواهد بود.
محمد شریعتمداری با تاکید بر اینکه باید به سمت نوسازی صنعتی و معدنی ایران برویم و برای شروع ۱۰ هزار میلیارد منابع برای این منظور درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به معادن متعدد در ایران و به ویژه وجود ۲۷۳ معدن فعال در استان همدان، نقشه راه معدن تهیه شده و ابلاغ خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: برای تولید کالای رقابتی نیازمند منابع بانکی هستیم چراکه هم حجم منابع کافی نیست و هم نرخ آن مناسب نیست بنابراین منابع و سرمایه بانکها افزایش خواهد یافت و در کنار آن سیستم مشارکت را با بانکها، دولت، صندوق توسعه و بخش خصوص پیشبینی کردهایم به طوری که اگر این اتفاق رخ دهد کار بزرگی است و مشکل ناکافی بودن منابع را مرتفع میکند.
او ادامه داد: آنچه امروز به عنوان نخستین رکن اقتصاد مقاومتی نیاز داریم مساله اشتغال، رفع بیکاری و تولید است بنابراین باید در اقتصاد مقاومتی اهداف کمی مناسب را پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.
علت عقبافتادگی در صنعت خودروسازی از زبان مدیرعامل ایدرو
معاون وزیر صنعت گفت: در صنعت دفاعی توانستهایم موفق عمل کنیم، چون اولا نیاز ملی بوده و ثانیا افرادی همچون شهید تهرانی مقدم بهروی کار متمرکز شدند و در ثباتی مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو همینگونه عمل کنیم موفق میشویم.
منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رییس سازمان ایدرو با اشاره به اینکه طی دهههای گذشته دولتها همواره تلاش کردهاند استراتژی صنعتی تدوین و توسعه صنعتی را در دستور کار قرار دهند، گفت: در زمان آغاز مسوولیت بنده در ایدرو بعد از بررسی تمامی استراتژیهای صنعتی پنج حوزه نفت، خودرو، حملونقل، صنایع نوین و پیشرفته و تربیت نیرو در اولویت سیاستها قرار گرفت.
معظمی در پاسخ به این سوال که «چرا با وجود صرف هزینههای مختلف در صنعت خودروسازی، نتوانستهایم خودروساز شویم؟» اظهار داشت: اینکه خودروسازی طی دهههای گذشته اولویت در صنعت بوده است، اشتباه عمل نکردهایم. ولی اگر از همان روز اول در صنعت خودرو بهروی بخش تحقیق و توسعه و طراحی تمرکز میکردیم امروز میتوانستیم همچون خودروسازهای بزرگ دنیا خودروساز باشیم.
به گزارش تسنیم وی در تبیین علت عقبافتادگی در صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد: یکی از اصلیترین علل، عدم ثبات مدیریتی در صنعت خودروسازی است. از آنجا که با وجود همه تلاشها، استراتژی صنعتی اجماعشدهای تدوین نشده لذا با تغییر دولتها و مدیران، سیاستها نیز تغییر پیدا کرده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد