3 - 11 - 2017
خبر
آخرین وضعیت ماهوارههای ایرانی
ایسنا- رییس سازمان فضایی با بیان اینکه تمام پروژههای تعریفشده برای این سازمان بودجه خود را دریافت کردهاند، گفت این سازمان دچار کسری بودجه نیست و تمام پروژههای تعریفشده به اتمام رسیده یا در حال انجام است.
محسن بهرامی با اشاره به برنامهریزیهای انجامشده برای سازمان فضایی، گفت: این سازمان برنامه ۱۰ سالهای دارد که طبق برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که بودجه لازم برای این برنامه در اختیار قرار گرفته است و کسری بودجهای وجود ندارد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت ماهوارههای این سازمان ادامه داد: تمام ماهوارههای روی زمین، حمایت شدهاند یا در صورت لزوم، قرارداد آنها را تجدید کردیم.
رییس سازمان فضایی افزود: ماهواره «دوستی» به اتمام رسیده، ماهواره «پیام» امسال به پایان خواهد رسید، ماهواره «ظفر» سال آینده مراحل پایانی خود را طی خواهد کرد و ماهواره «پارس» نیز به عنوان یک ماهواره جدید شروع شده است.
بهرامی با بیان اینکه زمان پرتاب ماهوارهها امری است که عموما سازمانهای فضایی از بیان آنها طفره میروند، گفت: برنامهریزیهای انجامشده برای پرتاب ماهواره معمولا باعث جابهجایی موضوع پرتاب میشود چراکه گاهی عملیاتهایی به صورت آزمایشی صورت میگیرد و نیاز به جابهجایی زمانی دارد و به خاطر برخی ملاحظات دیگر نمیتوان درباره پرتابهای بعدی و زمانبندی آن دقیق صحبت کرد.
با کابل ۱۴۰۰۰ کیلومتری زیردریا انجام میشود؛
ارتباط ۶۰ ترابیتی میان آمریکا، ژاپن و فیلیپین
زومیت- سافتبنک ژاپن همراه با فیسبوک و آمازون کابل زیردریایی ۶۰ ترابیت بر ثانیهای را به طول ۱۴ هزار کیلومتر از آمریکا تا فیلیپین خواهند کشید. غولهای مخابراتی ژاپن کابل جدیدی از امریکا به ژاپن و سپس فیلیپین را تعریف کردهاند که طول آن ۸۷۰۰ مایل خواهد بود و دیتای ۶۰ ترابیت بر ثانیهای را تا ۲۰۲۰ منتقل خواهد کرد.
سیستم کابلی مذکور را کنسرسیوم ژوپیتر اجرایی خواهد کرد که از لسآنجلس شروع شده و در دو نقطه ژاپنی به نامهای شیما در استان Mie و مارویاما در استان چیبا روی زمین آمده و سپس با رفتن به زیردریا مجددا از منطقه Daet در فیلیپین سر برخواهد آورد. علاوه بر سافتبنک، فیسبوک و آمازون، کمپانیهای NTT ژاپن، PCCW Global از هنگکنگ و PLDT از فیلیپین در این کنسرسیوم حضور دارند.
دلیل ورود سافتبنک به این پروژه اتصال میلیاردها ابزار مربوط به اینترنت اشیاست که به زودی رخ خواهد داد و باعث شده سرمایهگذار ژاپنی در این راه پیشقدم شود. رشد تقاضا برای پهنای باند در منطقه پاسیفیک و آسیای جنوب شرقی به دلیل توسعه روزافزون استریمینگ ویدئویی، ویدئوهای ۴K و ۸K، واقعیت مجازی است که در این راه آمازون و فیسبوک نیز میخواهند سهمی از آن داشته باشند.
ماه گذشته بود که کابل اینترنت زیردریایی مایکروسافت و فیسبوک به طول چهار هزار کیلومتر راهاندازی شد در حالی که گوگل نیز برای خط Indigo که آسیا و استرالیا را به هم از زیر دریا وصل میکند، برنامههای خود را اعلام کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد