6 - 07 - 2017
خبر
بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایرانخودرو
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت ایرانخودرو و بازدید از خطوط تولید و مرکز تحقیقات، در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای این گروه صنعتی قرار گرفتند.
به گزارش ایکوپرس، در دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد گروه صنعتی ایرانخودرو که بعدازظهر دیروز- سهشنبه- صورت گرفت، ابتدا گزارشی از فعالیتها، اقدامات و دستاوردهای ایرانخودرو در سالهای اخیر ارائه شد.
در ادامههاشم یکهزارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو توضیحاتی پیرامون عملکرد این گروه صنعتی و برنامههای آینده آن ارائه کرد و گفت: ایرانخودرو در سالهای اخیر حرکت به سوی خودروساز واقعی شدن با تکیه بر توان داخلی و استفاده از دستاوردهای جهانی در این صنعت را در دستور کار قرار داده است، چراکه اعتقاد داریم زمانی خودروساز هستیم که تمامی مراحل تولید یک خودرو از طراحی اولیه تا خدمات پس از فروش را در سطوح قابل قبول جهانی انجام دهیم.
سپس عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، صنعت خودروسازی را یکی از شاخصهای تحقق شعار امسال برشمرد و گفت: خودروسازی به عنوان صنعت مادر در کشورهای مختلف شناخته شده است و پیشرفت این صنعت، قطعا باعث پیشرفت سایر صنایع خواهد شد.
در ادامه این دیدار، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس سوالات و موارد مورد نظر خود را با مدیران گروه صنعتی ایرانخودرو مطرح کرده و سپس با حضور در مرکز تحقیقات، در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای این خودروسازی در خصوص توسعه محصولات قرار گرفتند.
بازدید از سالنها و خطوط تولید آخرین بخش از برنامههای اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز حضور در گروه صنعتی ایرانخودرو بود.
فولادگر:
روش شورای رقابت در قیمتگذاری خودرو اشکال دارد
مهر- نماینده مردم اصفهان گفت: شورای رقابت نباید به صورت موردی در خصوص قیمت هر خودرو نظر دهد بلکه باید رویههای قیمتگذاری را تعیین کند.
حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان با اشاره به موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت برخی خودروها گفت: در خصوص قیمتگذاری خودرو نباید به صورت موردی در شورای رقابت بحث شود.
وی تاکید کرد: شورای رقابت باید رویههای قیمتگذاری را در مواردی که انحصار وجود دارد تعیین کند.
رییس کمیسیون نظارت بر اجرای اصل «۴۴» قانون اساسی گفت: معتقدیم صنعت خودروسازی ما هنوز در شرایطی نیست که در رقابت واقعی قرار داشته باشد و در شبه انحصار است. با این شرایط قبول داریم که شورای رقابت باید در قیمتگذاری دخالت داشته باشد اما به آن معنی نیست که به صورت موردی روی تک تک خودروها نظر بدهد.
وی ادامه داد: شورای رقابت در تعیین قیمت برای خودروها باید با در نظر گرفتن شاخصهایی از قبیل تورم، کیفیت، حاشیه سود و سایر شاخصها رویههای مشخصی تدوین کند که با در نظر گرفتن آن شاخصها بتوان قیمتگذاری روی خودرو را انجام داد. فولادگر تاکید کرد: خودروساز باید قیمتگذاری را با رعایت قواعد و رویههای شورای رقابت انجام دهد و بعد از آن سازمان حمایت از مصرفکنندگان یا مجلس هم نظارت داشته باشند که این موضوع به درستی انجام شود.
وی در خصوص حاشیههای پیشفروش پژو ۲۰۰۸ گفت: ما در مجلس موضوع عدم مشخص بودن قیمت این خودرو را پیگیری کرده و تذکر هم دادیم. البته پیش بینی و برآوردها در مورد قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی خودرو به هیچوجه صحیح نیست. همانطور که مسوولان شرکت ایران خودرو هم اعلام کردند قیمت این خودرو زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
نماینده اصفهان در مجلس در خصوص پیشفروش خودرو بدون تعیین قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ گفت: اگر این شرط ضمن عقد باشد و مشتری پذیرفته باشد که در زمان تحویل قیمت خودرو مشخص شود مشکلی ندارد.
وی تصریح کرد: زمانی که مشتری قرارداد پیشفروش را با قید شرط نامشخص بودن قیمت نهایی پذیرفته و امضا کرده است شرعا و عرفا اشکال ندارد اما اگر این شرط را قبول ندارد طبیعی است که نباید قرارداد را امضا و قبول کند.
وی افزود: من به تخلف معتقد نیستم اما قیمت ۱۲۰ میلیون تومان برای ما تعجبآور بود که پیگیری کردیم. البته درخصوص ثبت نام در پیشفروش و مشکلات سایت هم باید گفت اشکالات عمدهای وجود داشت.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد