23 - 06 - 2017
خبر
پاسخ نعمتزاده به اتهام داشتن ۱۸ پتروشیمی؛
تنها فکر و ایده با من است
ایسنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تصریح اینکه در مقطع زمانی به داشتن ۱۸ پتروشیمی متهم شدم، تصریح کرد: در بسیاری از موارد فکر و ایده با بنده است و سرمایهگذاری از طریق بخشهای دیگری صورت میگیرد اما به داشتن ۱۸ پتروشیمی متهم شدم در حالی که اینگونه نبود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر سرمایهگذاران داخلی و خارجی در راستای پیشبرد فعالیتها اقدام کنند، درخواست واگذاریها مدنظر قرار میگیرد، عنوان کرد: تا زمانی که بخش خصوصی و سرمایهگذار به مساله ورود نکرده، مسوولیت با مسوولان است. علاوه بر این در موارد بافت بلوچ هم معتقدیم اگر سرمایهگذار علاقهمند وجود داشته باشد، مساله واگذاری مدنظر قرار میگیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایجاد پنج کارخانه لاستیکسازی در دوران ریاستجمهوری مرحوم هاشمیرفسنجانی مدنظر قرار گرفت، گفت: کشور در آن زمان نسبت به تولید لاستیک بینیاز شد اما با افزایش میزان خودروها به مرور زمان مجبور شدیم ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن واردات لاستیک داشته باشیم.وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم مجددا سرمایهگذاریهایی در مورد لاستیک انجام شده و کردستان، لرستان و زابل از جمله استانهایی هستند که به همین منظور در دستور کار قرار گرفتهاند.
رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان:
تنظیم قیمت خودرو وظیفه شورای رقابت است
مهر- رییس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به رصد مداوم تغییرات قیمتی در سطح بازار توسط این سازمان، تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو را وظیفه شورای رقابت دانست.
سیدمحمود نوابی با اشاره به درج اخباری مبنی بر افزایش قیمت خودرو در برخی رسانهها، تنظیم قیمت خودرو را وظیفه شورای رقابت دانست و اظهار کرد: از اسفندماه سال ۹۱ به استناد مفاد قانون سیاستهای اجرایی اصل «۴۴» قانون اساسی دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری با رعایت مقررات مربوطه برعهده شورای رقابت گذاشته شد که در همین راستا تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو نیز از وظایف شورا اعلام شده است و به تبع آن در رابطه با افزایش قیمت خودرو مسوولیتی متوجه سازمان حمایت نیست.وی با یادآوری مفادی از آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو و دستورالعملهای ابلاغی عنوان کرد: سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان براساس وظایف و مسوولیتهای ذاتی و قانونی و حسب شرح وظایف ابلاغی خود با جدیت نسبت به رصد و پایش مداوم تغییرات قیمتی در سطح بازار اقدام میکند و چنانچه پس از بررسی اسناد و مدارک، تخلفی در یک واحد محرز شود، واحد متخلف را به سازمان تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون معرفی خواهد کرد.نوابی با معرفی شماره ۱۲۴ جهت شکایات مردمی در رابطه با قیمتها افزود: مصرفکنندگان خودرو نیز میتوانند هر گونه شکایت در زمینه قیمت، شرایط فروش و پیشفروش و … را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ یا از طریق مراجعه به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ارائه کنند تا بررسی و اقدام قانونی لازم به عمل آید.
احتمال دیگر برای علت حادثه معدن زغالسنگ آزادشهر
ایسنا- در کنار دلایلی که قبلا برای انفجار معدن زغالسنگ زمستان یورت آزادشهر استان گلستان مطرح شده است، مدیرکل نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال دیگری درخصوص علت وقوع این حادثه خبر داد.
بعد از وقوع انفجار در معدن زغالسنگ آزادشهر و عملیات خارج کردن پیکر معدنکاران جانباخته در این حادثه به دستور وزیر، کمیتهای حقیقتیاب برای بررسی آنچه در عمق ۱۸۰۰ متری زمین و تونلهای تاریک معدن زغالسنگ رخ داد، تشکیل شد و به واکاوی وقایع پرداخت.
بعد از گذشت نزدیک به ۵۰ روز از وقوع انفجار اعلام شد که عملیات آواربرداری از تونلهای ریزش کرده در جریان است اما کمیته حقیقتیاب نیاز دارد برای اعلام نتیجه نهایی بررسیهای خود در این حادثه لوکوموتیوهایی که باعث این انفجار بودند را از زیر آوار خارج کنند چراکه جرقه حاصل از استارت مجدد لوکوموتیو داخل تونل معدن زغالسنگ یورت آزادشهر به عنوان عامل انفجار گاز انباشتشده در فضای تونل این معدن اعلام شده بود.
در اینباره عباسعلی ایروانی، مدیرکل نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آخرین وضعیتی که برای تشخیص علت حادثه آزادشهر وجود دارد، به ایسنا گفت: دلیل اینکه در انتظار خروج لوکوموتیوها از زیر آوار هستیم این است که ممکن است به جز موضوع استارت مجدد در فضای تونلها، عامل دیگری باعث انفجار شده باشد.وی توضیح داد: یکی از مواردی که میتوان بهعنوان عامل انفجار مورد حدس باشد، داغ شدن اگزوز لوکوموتیو است و باید بررسی شود که آیا اگزوز لوکوموتیوهایی که در درون معدن مورد استفاده قرار میگرفته مجهز به سردکننده بوده است یا خیر.مدیرکل نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به روند کار در تونل معدن زمستان یورت آزادشهر عنوان کرد: موضوع نیروی انسانی یا کمبود کارگر عامل کندی کار نیست اما یکی از دلایل کم شدن سرعت در خارج کردن لوکوموتیوها از زیر آوار، ریزشهای مجدد در محل آواربرداری است چراکه در معدن زغال به خاطر وقوع انفجار جدارههای زغال سست شده و ریزش میکنند و در حال حاضر نیروهایی که در حال کار در آنها هستند در مرحله آرکبندی تونل قرار دارند.ایروانی همچنین درخصوص زمان نهایی ارائه گزارش اظهار کرد: بهتازگی نامهای به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ارسال شده که از آنها برای ارائه گزارش درباره آخرین وضعیت آواربرداری درخواست شده است تا در صورت اعلام خروج لوکوموتیوها یا رسیدن به مرحله موردنظر تیم بررسی کمیته حقیقتیاب به محل اعزام شود و برای تنظیم گزارش نهایی اقدامات لازم صورت بگیرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد