9 - 06 - 2017
خبر
مولاوردی:
اظهارات امامجمعه ساوه درباره زنان را پیگیری میکنیم
ایلنا – شهیندخت مولاوردی، مشاور رییسجمهور در امور زنان و خانواده در جمع خبرنگاران درباره احتمال حضور وزیر زن در کابینه دولت دوازدهم گفت: در حال تلاش هستم ولی هنوز مشخص نشده چه تعداد وزیر زن و در چه وزاتخانههایی خواهیم داشت اما باتوجه صحبتهایی که با رییسجمهور داشتهایم امیدواریم حضور وزیر زن در کابینه قطعی شود.
او همچنین درباره آخرین تصمیمگیریها برای حضور زنان در وزرشگاهها بیان کرد: حضور زنان در استادیوم ورزشی برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال در حوزه مسوولیت وزارت ورزش و جوانان است و این وزارتخانه باید پاسخگو باشد، از آقای سلطانیفر در این باره بپرسید. مولارودی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون موضعگیری دولت در قبال اظهارات امام جمعه ساوه در مورد زنان اظهار داشت: معاونت زنان و خانواده شکایتی درباره اظهارات امام جمعه ساوه و توهین به زنان نداشته و ندارد و این مساله را معاونت حقوقی ریاستجمهوری پیگیری کرده و واکنش نشان داده است.
خطای انسانی، علت حادثه مترو طرشت؛
بازجویی از راهبر قطار که سیستم کنترل را خاموش کرده بود
ایسنا- رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از خاموش کردن سیستم کنترلی قطار توسط راهبر در حادثه عصر روز سهشنبه مترو طرشت خبر داد.
اقبال شاکری در تشریح جزییات حادثه عصر سهشنبه مترو طرشت که منجر به مجروح شدن ۵۰ نفر از شهروندان شده بود، گفت: کارشناسان مترو در حال پیگیری ابعاد و چرایی این حادثه هستند، بررسیهای اولیه نشان داده که خطای سیستم و همچنین خطای انسانی علت بروز این حادثه بوده است. یکی از سیستمهای کنترلی به نام ATP نقص داشته و راهبر قطاری که از مترو صادقیه میآمده، بدون رعایت دستورالعمل مربوطه و بدون اطلاع به اتاق فرمان سیستم مذکور را خاموش میکند. سیستمATP، سیستم خودکنترلی توقف قطار در صورت مشاهده موانع است.
به گفته رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، از آنجا که هنگام ورود به ایستگاه طرشت یک قوس داریم، راهبر از نظر فیزیکی نتوانسته بود که چندصد متر زودتر قطار را رویت کند. اما به دلیل سرعت کم قطار هنگام عبور از قوس خوشبختانه شدت برخورد کاهش مییابد اما به دلیل خاموش کردن سیستم کنترلی قطار خود به خود توقف نمیکند. وقتی فشار به ناوگان به دلیل پاسخگویی به تقاضای سفر افزایش مییابد، ناخودآگاه ضریب خطا نیز افزایش مییابد. اما آنچه مهم است، این است که راهبران قطارها آموزشهای لازم را دیدهاند و در مقابل هر اتفاق باید براساس یک دستورالعمل فعالیت کنند و نباید بدون اطلاع نسبت به تغییر دستگاهها یا خاموش کردن آنها اقدام کنند.
پاسخ به شائبه لو رفتن سوالات
و اعتراض دانشآموزان
ایلنا – رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش درباره آخرین بررسیها درباره شائبه لو رفتن برخی سوالات امتحانی و خرید و فروش سوالات گفت: قبل از برگزاری امتحانات نهایی، سایتها و برخی شبکههای مجازی با راهاندازی صفحاتی تحت عنوان فروش سوالات امتحانات، مدعی فروش سوالات بودند که با همکاری پلیس فتا و عوامل انتظامی رد آنها زده شد و صفحات آنها تعطیل و عواملشان دستگیر شدند و مشخص شد؛ سوالاتی که در اختیار این افراد بود، تاریخ گذشته بودند.
عبدالرسول عمادی همچنین درباره اعتراض برخی دانشآموزان به سخت بودن امتحان برخی دروس افزود: بعد از برگزاری امتحان، سوالات را در اختیار گروههای آموزشی استانها قرار میدهیم و آنها نظراتشان را برای ما ارسال میکنند اما تاکنون سوالات هیچکدام از امتحانات سخت و دشوار تشخیص داده نشده است. این گروهها سوالات را بررسی کردهاند و مشخص شده که سوالات از محتوای کتاب درسی بوده است؛ بنابراین سخت بودن برخی امتحانات رد میشود. وی با بیان این مطلب که سوالات امتحان نهایی از طریق سیدی رمزدار، به مدارس ارسال میشود، افزود: امکان دسترسی به سوالات همان روز و فقط دو ساعت قبل از آزمون فراهم است.
رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۵ خرداد زمان برگزاری آخرین امتحان نهایی است، ادامه داد: یک هفته تا ۱۰ روز بعد از آخرین امتحان نتایج اعلام میشود و پس از آن دانشآموزان میتوانند اعتراض خود را به نمرات مطرح کنند و یک هفته بعد از آن، یعنی حداکثر تا ۱۰ تیرماه نتایج قطعی امتحانات نهایی اعلام میشود. گفتنی است هفته گذشته تعدادی از دانشآموزان گرگانی در پی سخت بودن سوالات امتحان نهایی، مقابل آموزش و پرورش شهرستان گرگان تجمع کرده و خواستار پیگیری موضوع شدند.
پس ندادن باقیمانده پول و رفتار نامناسب
در صدر تخلفات تاکسیرانها
میزان- عضو هیاترییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تخلفهای رانندگان تاکسیها بیشتر شخصی بوده و در موارد محدودی گزارشهای شهروندی سبب فک پلاک یا باطل شدن پروانه یک راننده تاکسی میشود.
ابوالفضل قناعتی افزود: در مواردی از جمله پیگیری نکردن وضعیت دفترچه ویژه رانندگان، گذشتن از مهلت گواهینامه رانندگی یا مشکلاتی که رانندگان با شرکتهای تحت همکاری پیدا میکنند موضوعات در کمیته ویژه تخلفات رانندگان تاکسی بررسی میشود. وی همچنین درخصوص انواع تخلفات مرتبط رانندگان تاکسی با شهروندان تصریح کرد: شکایتهای شهروندان در خصوص تخلفات رانندگان تاکسی به دو نوع تقسیم میشود که برخورد نامناسب رانندگان با مسافران و پس ندادن مابقی کرایه مهمترین شکایتهای شهروندان از رانندگان تاکسیها را شامل میشود. موارد دیگری نیز گاه به سامانه ۱۸۸۸ اطلاع داده شده، اما پس ندادن باقیمانده کرایه و بدرفتاری با مسافر در صدر تخلفات قرار دارد.
عضو هیاترییسه شورای شهر تهران با اشاره به نوع برخورد با رانندگان متخلف خاطرنشان کرد: در صورتی که نوع تخلف چندان مهم نباشد، موضوع در سطح منطقه بررسی شده و به رانندگان تذکر داده میشود، اما در صورتی که تخلف گسترده باشد، طبق آییننامه با رانندگان برخورد میشود. هر یک از رانندگان پس از هر تخلف گزارش شده، نمره منفی دریافت کرده و در نهایت نیز تجمیع این نمرهها میتواند منجر به باطل شدن پروانه فعالیت یک تاکسیران شود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد