16 - 02 - 2017
خبر
جمالی در چهارمین همایش بینالمللی صنعت خودرو:
اقتصاد مقاومتی یک استراتژی بلندمدت است
سایپانیوز- مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا در جریان برگزاری چهارمین همایش بینالمللی صنعت خودرو که از ۲۴ تا ۲۵ بهمنماه در تهران برگزار شد ضمن تاکید بر اجرای سیاستهای مقاومتی در گروه سایپا گفت: اقتصاد مقاومتی یک تاکتیک نیست بلکه یک استراتژی بلندمدت است. جمالی در بخشی از صحبتهای خود ضمن تاکید در خصوص برنامههای اصلاح ساختار سرمایه در سایپا به مثابه یکی از راهکارهای خروج از بحران در شرکتهای گروه افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی قصد داریم علاوه بر افزایش کیفیت، برنامه تولید یک میلیون دستگاه خودرو را در سال ۱۴۰۰ اجرایی کنیم.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به مشکلات مالی سایپا در سالهای گذشته که اوج آن همزمان با ورودش به این شرکت بود، گفت: علاوه بر آنکه اجرای اقتصاد مقاومتی را یک تکلیف شرعی و قانونی میدانیم، اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی یک تاکتیک نیست بلکه یک استراتژی بلندمدت است و قابلیت رویارویی با مشکلات را ایجاد میکند و در سایپا نیز براساس همین تفکر موضوعات پیگیری میشود.جمالی ضمن تاکید بر هوشمند بودن استراتژی اقتصاد مقاومتی گفت: بر همین اساس از پتانسیلهای شرکتهای گروه که مهمترین آن دانش بالای طراحی و تولید محصول جدید در گروه سایپاست، استفاده و با وجود همه تنگناهای مالی، سرمایهگذاری توسعه محصول داخلی را بهعنوان یک اصل دنبال کردیم.وی در پایان گفت: اصلاح ساختار مالی، اقتصادی و مدیریتی در گروه طی سال ۹۶ نیز ادامه خواهد یافت.
کرباسیان خبر داد؛
گشایش فاینانسهای زیر ۱۰۰ میلیون یورو برای پروژههای معدنی
مهر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از گشایش فاینانسهای زیر یکصد میلیون یورو برای پروژههای معدنی خبر داد و گفت: ۸/۱ میلیارد یورو فاینانس در حوزه فولاد از چین استفاده شد.
مهدی کرباسیان درخصوص فاینانسهای حوزه معدن که در چند ماه اخیر گشایش شدهاند، گفت: خوشبختانه ایمیدرو ۸/۱ میلیارد یورو فاینانس در حوزه فولاد استفاده کرد ضمن اینکه در حوزه آلومینیوم جنوب نیز یک میلیارد از طرح فاینانس چین استفاده شده است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به تازگی نیز فولاد مبارکه بعد از سفر رییسجمهور، دو تا سه قرارداد را برای طرح توسعه هرمزگان و مبارکه نهایی کرده است و در آینده نزدیک خبرهای مربوط به آن نیز اعلام خواهد شد. وی تصریح کرد: در رابطه با سرمایهگذاری روی مهدیآباد نیز که کنسرسیوم تشکیل شده، یک میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز است که ظرف دو هفته آینده قرارداد آن امضا میشود.به گفته کرباسیان، در مورد فاینانسهای زیر یکصد میلیون یورو یا دلار نیز اقدامات خوبی ظرف ماههای گذشته انجام شده و با طرفهای اروپایی و چینی نیز برخی پروژهها مثل الکترود گرافیتی را پیش بردهایم.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به بسته دوم فاینانس چین اشاره و خاطرنشان کرد: آخرین آمارما نشان میدهد که وزارت اقتصاد در حال پیگیری این پروژه است. البته به موازات آن ۱۰ میلیارد دلار تفاهم نیز با ژاپن در رابطه با فاینانس پروژههای ایران معرفی شده و مشارکتها نیز در حال انجام است که خوشبختانه فولاد مکران را نیز با شرکتهای ژاپنی نهایی کردیم که امیدواریم وزارت اقتصاد آن را عملیاتی کند و ما بتوانیم استفاده میکنیم.
کد شناسایی و کد رهگیری ۱۲ قطعه یدکی خودرو اعلام میشود
ایلنا- مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص خدمات پس از فروش حوزههای مختلفی را تشکیل داده است که برای ۱۲ قطعه تولیدات یدکی کد شناسایی و کد رهگیری اختصاص داده میشود و به زودی این کدبندی در سامانه مربوطه نصب خواهد شد.امیرحسین قناتی افزود: خدمات بعد از فروش در دو بخش تقسیم میشود یکی در کنترل ما و دیگری زیرپلهای و قاچاق وارد بازار میشود که در کنترل ما نیست.قناتی ادامه داد: قطعات برگشتی در سه مرحله کنترل و قطعه معیوب از دور تولید خارج میشود: ۱- در خط تولید ۲- در مرحله سوار شدن روی خودرو و ۳- زمانی است که قطعات ساخته شده در بازار برگشت میخورد.وی با بیان اینکه با توجه به نمونهها و تنوع کالا سطح توقع مردم از خودروسازان بیشتر شده است، اضافه کرد: از سال ۸۲ چندین مرتبه دستورالعملهای ساخت و تولید بازیابی شده است به علت اینکه شیب رضایت مشتری با شیب افزایش کیفیت خودرو یکسان نیست مشتریان از خودرو و قطعات ابراز رضایتمندی نمیکنند. قناتی افزود: فاصله کیفیت انجام شده با رضایت مشتری باید همخوانی داشته باشد در غیر این صورت تولیدکنندگان مشتریان خودرو را از دست میدهند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد