15 - 02 - 2017
خبر
معاون وزیر راهوشهرسازی مطرح کرد؛
ابهام در نحوه ساخت
۲۳۱ ساختمان بلندمرتبه تهران
وزارت راه- معاون وزیر راه با اشاره به آخرین مطالعهای که درمورد ساختمانهای بلندمرتبه تهران انجام شده، گفت: اطلاعاتی از نحوه ساخت و نوع مصالح ۲۳۱ ساختمان بلند در پایتخت وجود ندارد. محمد شکرچیزاده در چهارمین همایش فناوریهای نوین صنعت ساختمان، گفت: هماکنون سامانهای در حال تدوین است که مدیریت شرکتهای فعال در زمینه نوآوری ساختمان را برعهده بگیرد.
وی افزود: به روز کردن کتاب صنعت ساختمان که آخرین ویرایش آن در سال ۸۸ انجام شد، در دستور کار مرکز تحقیقات قرار دارد و میتواند مرجع قانونی انجام کارهای ساختمانی باشد. شکرچی با انتقاد ازتوزیع ساختمانهای بلندمرتبه در ۲۲ منطقه تهران، گفت: درحال حاضر ظرفیت زیستی تهران چهار تا پنج میلیون نفر است ولی جمعیتی هشت میلیون نفری در تهران سکنی داده شدهاند که با پیرامون تهران به ۱۴ میلیون نفر میرسد و این توزیع جمعیتی نشاندهنده بیتوجهی به ظرفیتهای زیستمحیطی است که میتواند مقوله حقوق شهروندی را با مخاطره مواجه کند. وی با اشاره به آخرین مطالعهای که توسط معاونت معماری و شهرسازی وزارت راهوشهرسازی درمورد ساختمانهای بلند مرتبه انجام شده است، گفت: اطلاعاتی از نحوه ساخت و نوع مصالح ۲۳۱ ساختمان بلند در پایتخت وجود ندارد. تعداد این ساختمانها قبل از سال ۵۰، ۱۳ مورد بود و بین سالهای ۵۰ تا ۵۹ برابر ۲۴ مورد بود درحالیکه از سال ۷۰ به بعد تعداد ساختمانهای بلندمرتبه ناگاه افزایش بیرویه یافت و همین مساله اثرات منفی جدی بر حقوق شهروندی گذاشت و سکونت درتهران را با مشکل مواجه کرد.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری خانهسازی ایران مطرح کرد؛
راهکارهای افزایش بهرهوری و کارایی بنگاهها
جهان صنعت- مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری خانهسازی ایران، خصوصی شدن را راهکاری برای عملکرد بهتر و بهرهوری بیشتر بنگاهها خواند و گفت: به طور قطع خصوصی شدن و التزام به شفافیت بیشتر، میتواند در بهرهوری و کارایی بنگاهها اثرگذار باشد. علی مقدسزاده، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری خانهسازی ایران، وابسته به سازمان تامین اجتماعی در جریان برگزاری «نمایشگاه صندوقهای بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی»، درباره روند فعالیتهای اخیر این شرکت گفت: استفاده از دانش و منابع خارجی در ساخت بیمارستان سیاست این شرکت است و در این راستا از حدود دو سال پیش مطالعات آغاز شده و تمام مراحل اجرایی از انتخاب سرمایهگذار و پیمانکار تا شرایط عقد قرارداد به کمک طیفی از مشاوران طی شده است.
وی افزود: برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی عمومی ۲۲۰ تختخوابی شیراز، پروژه بیمارستان شهید لواسانی و بیمارستان تخصصی سرطان، قراردادهایی با شرکتها و بانکهای خارجی منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری خانهسازی ایران تاکید کرد: بزرگترین سازنده فضاهای درمانی در کشور هستیم و مشاوران ژاپنی شرکت معتقدند بر اساس مطالعات انجام شده، این رتبه در خاورمیانه هم به شرکت سرمایهگذاری خانهسازی ایران تعلق دارد.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری خانهسازی ایران، در مورد پروژههای در دست ساخت این شرکت گفت: هلدینگ ساختمان شستا در حال حاضر ۴۵٠ هزار متر مربع پروژه در دست ساخت دارد. همچنین یکهزار و ۵٠٠ واحد مسکونی در شهرهای تبریز، زنجان و چالوس در حال اتمام است. با این مقیاس به نوعی بزرگترین انبوهسازی هستیم که همزمان این تعداد واحد را در حال ساخت دارد.
سوخو ۱۰۰ گواهی صلاحیت پرواز گرفت
مهر- دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت: شرکت سوخو اعلام کرده ایرادات هواپیمای سوخو۱۰۰ برطرف شده و این هواپیما گواهینامه تداوم صلاحیت پرواز دریافت کرده است. مقصود اسعدی سامانی گفت: باتوجه به ابراز علاقه برخی شرکتهای هواپیمایی برای امضای قرارداد با شرکت سوخو، این شرکت در نامهای به انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد که ایرادات وارده به هواپیمای سوخو ۱۰۰ برطرف شده است.
اسعدی سامانی، ادامه داد: شرکت سازنده سوخو ۱۰۰، گواهینامه تداوم صلاحیت پرواز را دریافت کرده و قابلیت پرواز این هواپیما مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری روسیه قرار گرفته است. به گفته وی، شرکت سوخو در حال پیگیری دریافت مجوز اُفک برای حضور در بازار صنعت هوایی ایران است تا از این طریق بتواند با شرکتهای هواپیمایی درخواست کننده ایرانی، امکان همکاری داشته باشد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، اظهار داشت: حضور هواپیمای سوخو ۱۰۰ در بازار ایران وابسته به تایید صلاحیت پروازی این هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشورمان و همچنین دریافت مجوز از اُفک است. سامانی بیان کرد: اگرچه مواضع ترامپ در قبال ایران سختگیرانه بوده است اما قراردادهای «ایرباس» و «بوئینگ» طبق روال گذشته ادامه یافته و مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است، بنابراین امکان دریافت مجوز اُفک برای سوخو وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اجاره هواپیمای سوخو۱۰۰، یک گزینه برای ایرلاینهای ایرانی است، افزود: دو شرکت خصوصی تمایل به اجاره هواپیمای سوخو ۱۰۰ را دارند زیرا شناخت کافی از این هواپیما وجود ندارد و نیاز به محک فعالیت این هواپیما در شرایط آب و هوایی ایران لازم است. این مقام مسوول تصریح کرد: ایرلاینها برای آغاز همکاری ترجیح میدهند قراردادی به شکل اجاره با شرکت سوخو امضا و پس از شناخت قابلیتهای این هواپیما برای خرید تصمیمگیری کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد