29 - 01 - 2017
خبر
پرواز وین – شیراز برقرار میشود
تسنیم- شرکت آسترین ایرلاینز اتریش از دوم جولای ۲۰۱۷، چهار نوبت پرواز هفتگی برای شیراز برقرار خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری اویشن تریبیون، شرکت آسترین ایرلاینز اتریش از دوم جولای ۲۰۱۷، ۴ نوبت پرواز هفتگی برای شیراز برقرار خواهد کرد. این ایرلاین اروپایی این پروازها را در مسیر وین-اصفهان- شیراز برقرار خواهد کرد. این پروازها روزهای دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و یکشنبه از وین انجام میشود و یک توقف موقت در اصفهان خواهد داشت.
آسترین ایرلاینز علاوه بر ۱۴ پرواز هفتگی به تهران و چهار پرواز هفتگی به اصفهان، در حال بررسی برقراری مسیرهای پروازی بیشتر به شهرهای دیگر ایران است. آندرئاس اوتو، از مدیران ارشد این ایرلاین اتریشی گفت: «هیچ ایرلاین دیگری در اروپا ۱۸ پرواز هفتگی به ایران ندارد. ما از این جهت در رتبه نخست قرار داریم.» آسترین ایرلاینز در کل سال جاری میلادی پروازهایی را به مقصد شیراز خواهد داشت. مدت پرواز وین به شیراز حدود شش ساعت است.
بدهی ۴۰۰میلیون دلاری ایرلاینها
مهر- معاون شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) از طرح مساله بدهکاری ایران ایر در هیات دولت خبر داد. کوروش فتاحی افزود: بدهی ایرلاینها به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) حدود ۴۰۰ میلیون دلار است و در این میان ایرلاینهای خارجی بدهی چندانی ندارند. وی افزود: جریان پرداخت در بدهی مهمتر از حجم آن است و ایرلاینهای خارجی جریان پرداخت مناسبی دارند اما برخی ایرلاینهای داخلی در نحوه پرداخت مشکلاتی دارند و با وجود همکاری شرکت فرودگاه، اقدام مناسبی در این زمینه انجام نمیدهند.
فتاحی اظهار داشت: ایرلاینهایی مانند ایران ایر، هیچگونه جریان پرداختی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نداشتهاند و برهمین اساس تمرکز شهر فرودگاهی بر بدهیهای ایران ایر است. به گفته معاون شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) شرکت هواپیمایی آسمان هم در زمینه پرداخت بدهیها مشکلاتی دارد اما این شرکت گام مثبتی در این زمینه برداشته و اعتباری را از دولت دریافت کرده تا نسبت به پرداخت بدهیها، اقدام کند.
وی اضافه کرد: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) منتظر نتیجه گامهای مثبت آسمان است. ایران ایر بلاتکلیف است و هنوز اقدامی برای حل مشکل برنداشته و برهمین اساس پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده است تا با اقدامات حقوقی، برخی اماکن مربوطه به ایران ایر به تملک شرکت فرودگاهها درآید. فتاحی بیان کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایر حامل پرچم جمهوری اسلامی است و در ماههای آینده صاحب تعداد بسیاری هواپیمای نو میشود پس پتانسیل مناسبی برای فعالیت در حوزه هوانوردی دارد و چشم امید شرکت شهر فرودگاهی امامخمینی به این شرکت است.
معاون شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به راههای پیش روی شرکت شهر فرودگاهی برای دریافت بدهیهایش افزود: تلاش میشود مساله بدهی ایران ایر به شهر فرودگاهی در ردههای بالاتر همچون هیات دولت مطرح و پیگیری شود تا ایران ایر بتواند همچون گذشته به فعالیتهای خود ادامه دهد.
دومین خط برقی ریلی در راه است
ایسنا- پس از چند ماه گمانهزنی و مذاکرات گسترده معاون اول رییسجمهور چند روز قبل مصوبهای را به وزارتخانههای مربوطه ابلاغ کرده که میتواند به اجرای پروژه برقیسازی خط ریلی گرمسار به اینچهبرون منجر شود. پس از آنکه ایران کار ساخت پروژههای جدید زیرساختی ریلی را با طرح راهآهن سریعالسیر تهران- اصفهان و برقیسازی خط تهران- مشهد آغاز کرد، این بار یکی از اصلیترین خطوط اتصالی مرکز کشور به شمال شرق در دستور کار قرار گرفته که میتواند در کنار اهداف مسافرتی در حوزه ترانزیت نیز نقشی جدی ایفا کند. برقیسازی خط راهآهن گرمسار به اینچهبرون که از ماهها قبل مطرح بوده کشور روسیه را به عنوان یکی از اصلیترین مشتریان سرمایهگذاری در این پروژه مطرح کرده است؛ کشوری که در طول ماههای گذشته و از طریق مذاکرات با مقامات اقتصادی ایران به دنبال نهایی کردن ساخت این پروژه بود.
مدیرعامل سابق شرکت راهآهن در پاییز سال گذشته اعلام کرده بود که روسها آماده سرمایهگذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی در برقیسازی این پروژه عظیم هستند. پس از آن نیز در جریان سیزدهمین اجلاس مشترک اقتصادی ایران و روسیه که در اواخر آذرماه امسال برگزار شد بار دیگر امضا موافقتنامه تامین مالی این پروژه در دستور کار قرار گرفت تا یک گام دیگر به سمت نهایی شدن بردارد. به دنبال این مذاکرات سرانجام هیات وزیران در مصوبهای مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برای اجرای دو طرح زیرساختی تصویب کرد که از این رقم یک میلیارد یورو به برقیسازی راهآهن گرمسار به اینچهبرون اختصاص مییابد. مصوبه ابلاغ شده از سوی معاون اول رییسجمهور اجرای تبصره «۳۸» الحاقی قانون بودجه سال ۱۳۹۵ است.
براساس این تبصره به دولت اجازه داده شده با رعایت سقف مقرر در تبصره «۳» قانون تا مبلغ پنج میلیارد دلار از دولت روسیه برای طرحهای تملک داراییهای سرمایهای تسهیلات دریافت کند. به این ترتیب پس از چند ماه گمانهزنی سومین پروژه نوین ریلی در ایران با مشارکت و سرمایهگذاری مستقیم روسها ساخته خواهد شد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد