17 - 01 - 2017
خبر
واردات خودروهای با عمر بیشاز یکسال ممنوع شد
ایسنا- رییس انجمن واردکنندگان خودرو از ممنوعیت واردات خودروهای سواری صفر کیلومتری که بیش از یکسال از زمان (سال) تولید آنها گذشته باشد، خبر داد.
فرهاد احتشامزاد اظهار کرد: براساس مصوبه اخیر هیات دولت واردات خودروهای سواری صفر کیلومتر خارجی تنها در شرایطی مجاز خواهد بود که کمتر از یکسال از زمان تولید (مدل) آنها گذشته باشد.
وی با بیان اینکه مبنای سنجش سال تولید خودروهای خارجی در این دستورالعمل، سال میلادی خواهد بود، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل به این معنی است که در هر سال میلادی تنها واردات خودروهای سواری تولیدی در همان سال، مجاز خواهد بود.
رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر که سال ۲۰۱۷ آغاز شده است تنها واردات خودروهای مدل ۲۰۱۷ مجاز بوده و واردات خودروهای تولیدی در سال ۲۰۱۶ و قبل از آن ممنوع خواهد بود.
وی تصریح کرد: این مصوبه که اخیرا در هیات دولت به تصویب رسیده باعث محدود شدن فرآیند واردات و عرضه خودروهای خارجی در بازار ایران خواهد شد.
براساس استراتژی صنعت خودرو ایران در پسابرجام صورت گرفت؛
طراحی نخستین پژو۲۰۷ i صندوقدار در ایران و معرفی دناپلاس
ایکوپرس- گروه صنعتی ایرانخودرو مطابق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و براساس استراتژی صنعت خودرو ایران در پسابرجام، ارتقا و طراحی محصولات جدید را در دستور کار قرار داده و بر همین اساس برای نخستینبار طراحی پژو۲۰۷ i صندوقدار در ایران را انجام داده که در نوع خود در جهان منحصربهفرد است. همچنین مدل جدیدی از خودروی دنا با عنوان دناپلاس نیز طراحی شده است.
کیوان وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایرانخودرو در نشست طراحی نخستین پژو ۲۰۷ i صندوقدار در ایران و معرفی دناپلاس که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طراحی محصولات جدید از اهداف راهبردی گروه صنعتی ایرانخودرو به شمار میآید و در این راستا دو محصول جدید ۲۰۷ i صندوقدار و دناپلاس برای عرضه به بازار مهیا میشوند.وی تاکید کرد: اجرای پروژه طراحی پژو۲۰۷ i صندوقدار در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایرانخودرو ۱۰ماه زمان و حدود۵۰۰میلیارد ریال نیز هزینه داشته و پیشبینی میشود در نیمه نخست سال۹۶ تجاریسازی شده و به بازار عرضه شود.وزیری ادامه داد: پژو۲۰۷ i براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوقدار و به عنوان یک خودروی خانواده طراحی شده است تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود.قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایرانخودرو با اشاره به تغییرات این محصول متذکر شد: تغییرات پژو ۲۰۷ i صندوقدار شامل سپرهای عقب جدید، اسپویلر، چراغ عقب جدید و دوربین دید عقب است. در این خودرو افزایش سطح استانداردهای ایمنی نیز مدنظر قرار گرفته است.وی در ادامه این نشست گفت: همچنین متخصصان و مهندسان گروه صنعتی ایرانخودرو در مرکز طراحی و توسعه این خودروسازی، مدل جدیدی از محصول دنا را طراحی کردهاند.وزیری با اشاره به اینکه طراحی خودروی دناپلاس صرفا توسط کارشناسان ایرانخودرو انجام شده است، تصریح کرد: در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاریهایی با شرکتهای بینالمللی صورت گرفته است.وی همچنین به زمان و هزینه اجرای این پروژه هم اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه دناپلاس ۱۴ماه طول کشیده و ایرانخودرو بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن سرمایهگذاری کرده است. دناپلاس نخستین خودروی داخلی است که با چهار ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.
وزیری با بیان اینکه دناپلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستینبار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد، افزود: این محصول با طراحی و نصب کیسههای هوای جانبی با چهار ایربگ وارد بازار میشود. همچنین دناپلاس، نخستین محصول ملی است که با سانروف In-Built، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانهای جدید با مالتی مدیای فعلی به بازار عرضه میشود.وی به دیگر تغییرات این خودرو نیز اشاره کرد و گفت: تحول گرافیک داخلی چراغها باعث جذابیت بیشتر خودرو شده البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است.
وزیری ادامه داد: افزودن لامپهای الایدی به خودرو بهعنوان چراغ دید در روز یا روزنما (daytime running lights) و نیز چراغهای کوچک (position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، بامو، مرسدس بنز و … هم دیده میشوند، از جمله تغییرات در چراغهای این خودرو به شمار میروند. در چراغهای عقب نیز تغییراتی البته کمتر از جلو، اعمال شده و چراغهای کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده میشوند.
قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران دیگر مشخصات دناپلاس را طراحی خطوط روی درهای جانبی مانند خودورهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گلگیر عقب عنوان کرد.گفتنی است، این بهبودها براساس نیازسنجی بازار و خواست مشتریان انجام شده و با عرضه آن نیاز این بخش از بازار و مشتریان پوشش داده خواهد شد.
گسترش تحقیقات آلایندگی فرانسه
به سایر خودروسازان
ایسنا-تحقیقات قضایی درباره تست آلایندگی دیزلی در فرانسه ممکن است علاوه بر رنو، شامل همه خودروسازان شود.وزیر محیطزیست فرانسه اعلام کرد: آزمایشها نشان دادهاند سایر خودروسازان هم از سطح مجاز آلایندگی فراتر رفتهاند.ارزش سهام رنو پس از اینکه یک منبع آگاه در دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد تحقیقاتی درباره احتمال تقلب این خودروساز در تستهای آلایندگی در جریان است، بیش از چهار درصد سقوط کرد.
اقرار فولکسواگن به مجهز بودن خودروهای دیزلی این شرکت به نرمافزاری برای دور زدن مقررات آلایندگی، مساله آلایندگی اکسید نیتروژن خودروهای دیزلی که برای سلامت تهدیدکننده به شمار میرود را مورد توجه عمومی قرار داد.سگولن رویال، وزیر محیطزیست فرانسه در مصاحبه با هفتهنامه «ژورنال دو دیمانش» عنوان کرد: مواردی در خودروهای رنو مشاهده شده و کنترل آلایندگی آنها فراتر از استانداردهای مجاز بوده است. این مساله تا حدودی در خودروهای سایر خودروسازان هم مشاهده میشود بنابراین ممکن است تحقیقات دیگری انجام شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مساله قضایی است و من در آن دخالت نمیکنم.
در این بین، رنو اعلام کرد همه قوانین مربوط به آلایندگی را رعایت کرده است و خودروهایش نرمافزار غیرقانونی برای تقلب در استانداردهای آلایندگی ندارند.علاوه بر فولکسواگن، رنو تنها خودروسازی است که در خصوص نقض احتمالی مقررات آلایندگی در فرانسه هدف تحقیقات قرار گرفته است.
وزیر محیطزیست فرانسه گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنم رنو مانند فولکسواگن تقلب کرده است.بر اساس گزارش رویترز، فولکسواگن هفته گذشته موافقت کرد برای فیصله دادن به تحقیقات رگولاتورها در آمریکا ۳/۴ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد