13 - 07 - 2017
«خندوانه» همچنان در سوله مدیریت بحران ضبط میشود!
رییس کمیسیون سلامت و محیطزیست شورای شهر تهران در جلسه دیروز این شورا، لیستی از سولههای مدیریت بحران که تغییر کاربری یافتهاند را ارائه کرد.
در جلسه سیصد و پنجاه و نهم شورای اسلامی شهر تهران، رحمتالله حافظی در تذکر پیش از دستور خود به تغییر کاربری سولههای مدیریت بحران در سطح شهر تهران اشاره کرد. وی با تاکید بر اینکه برخلاف گفتههای قالیباف، سولههای مدیریت بحران تغییر کاربری دادهاند، گفت: در عمل شاهد هستیم در منطقه ۲، یک سوله تابلوی پایگاه مدیریت بحران را دارد اما در عمل در اختیار مرکز ژئوتکنیک است. سولهای دیگر در همین منطقه به دانشگاه علمی – کاربردی اختصاص یافته است. در منطقه ۲۲ سوله حضرت ابوالفضل(ع) در اشغال معاونت اجتماعی شهرداری است. در منطقه ۱۳ در دوکوهه، تجهیزات و دکور صداوسیما در سوله مستقر است. همچنین باز هم در منطقه ۲ برنامه خندوانه در سوله مدیریت بحران در حال ضبط است و جمعی از این سولهها نیز به بخش خصوصی واگذار شدهاند.
حافظی اسناد ناایمن بودن خط ۷ مترو را ارائه کرد
رییس کمیسیون سلامت و محیطزیست همچنین در ادامه این جلسه اسنادی مبنی بر ناایمن بودن خط مترو ارائه کرد.
رحمتالله حافظی با ارائه اسنادی مبنی بر ناایمنی خط ۷ گفت: من مانند برخی نیستم که برایم سنگ، آهن و آجر و پول مهم باشد. برای من جان انسانها در درجه اول اهمیت قرار دارد. به سه سند استناد میکنم. دو روز پیش از افتتاح خط ۷ مترو در هجدهم خرداد ۹۶ شاهد بودیم معاون عملیات و نقلیه ریلی خطاب به احمدیبافنده، مدیر عامل شرکت بهرهبرداری مترو نامهای نوشته است که در آن ورود مسافر به خط ۷ را با مخاطرات و ریسک فراوان همراه دانسته. او اضافه کرده به منظور و صیانت از جان مسافران از بهرهبرداری خط ۷ تا زمان رفع نواقص عمده ممانعت شود. سند دوم به روز افتتاح در ۲۰ خرداد مربوط میشود. مدیر مرکز فرمان به احمدیبافنده طی نامهای شرایط خط ۷ را برای شروع مسافربری ناایمن دانسته است. او در این نامه از بافنده درخواست کرده از انتقال مسافر با خط ۷ ممانعت شود و هرگونه جابهجایی خط ۷ به صورت مانوری و آزمایشی صورت گیرد.
این عضو شورای شهر در تشریح سند دوم خود مبنی بر خطرناک بودن خط ۷ افزود: در این نامه مدیر مرکز فرمان صریحا به احمدیبافنده تذکر داده که در صورت وقوع هر گونه حادثهای در خط ۷ امدادرسانی به مسافران تقریبا غیرممکن است. قابل ذکر است که این مکاتبه برای سازمان بازرسی و حراست مرکزی نیز ارسال شده است. در سند سوم نیز مدیر مهندسی کیفیت و ایمنی، نامهای خطاب به احمدی در ۱۸ خرداد ۹۶ فرستاده است. در این نامه آمده که امکان بهرهبرداری ایمن از خط ۷ تا این لحظه وجود ندارد. فقط در محدوده ایستگاه محمدیه تا ایستگاه صنعت ارتباط به صورت ناپایدار وجود دارد. از محدوده بسیج تا ایستگاه محمدیه به طول ۷ کیلومتر وسیله ارتباطی بین مرکز و راهور وجود ندارد و هنوز کابل فیبر نوری در این مسیر نصب نشده است. از سوی دیگر تابلوهای راهنما و هشدار در طول مسیر و ایستگاهها نصب نشده و در مواقعی که راهبر به هر دلیل منحرف شود، تشخیص محل دقیق قطار و اعلام به مرکز فرمان بسیار سخت است.
وی در ادامه افشاگریهایش تصریح کرد: ایستگاههای بهرهبرداری شده از حداقل امکانات آتشنشانی برخوردارند و انشعاب آب در ایستگاهها تامین نشده است. با توجه به طولانی بودن ایستگاههای بهرهبرداری در صورت توقف قطار به هر دلیل و تخلیه مسافران در داخل تونل، مسیرهای خروج مسافران در داخل تونل تعبیه نشده است و بسیاری از ایستگاهها جهت هدایت مسافران به سمت خارج آمادگی لازم را ندارند.
نامگذاری اتوبان و تونل نیایش به نام آیتالله هاشمیرفسنجانی
رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از جمعبندی نهایی برای نامگذاری اتوبان نیایش و تونل نیایش به نام آیتالله هاشمیرفسنجانی خبر داد. مجتبی شاکری گفت: نهایتا جلسهای با حضور محسن هاشمی فرزند آیتالله برای نامگذاری معبری به نام این فقید انجام شد و با جمعبندیهای انجام شده تونل و بزرگراه نیایش به نام آیتالله هاشمیرفسنجانی تغییر نام خواهد داد. به پیشنهاد فرزند هاشمی در دوم شهریورماه همزمان با سالروز تولد آیتالله این تغییر نام رخ میدهد.
سالاری خواستار توقف قراردادهای مبهم و غیرشفاف شهرداری شد
یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران از قراردادهای مبهم و غیرشفاف شهرداری تهران در آخرین روزهای مدیریت خود انتقاد کرد.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر با اشاره به باغ کتاب تهران گفت: احداث باغ کتاب تهران کار خوبی بوده اما نگرانیهای جدی را برای انتشاراتیها و کتابفروشیهای بخش خصوصی ایجاد کرده است. شائبههایی ایجاد شده مبنی بر اینکه این ظرفیت عظیم قرار است به تقویت بخش عمومی و دولتی بپردازد که این امر موجب تعطیلی کتابفروشیها و انتشاراتیها میشود. این موضوع خلاف منویات مقام معظم رهبری و استراتژیهای فرهنگی کشور است. بنابراین لازم است شهرداری تهران پاسخگوی دغدغههای ایجاد شده در بخش خصوصی باشد.
وی با اشاره به اینکه گفته میشود احداث باغ کتاب در طرح جامع اراضی عباسآباد بوده و نیازی به تصویب ندارد، افزود: طرح جامع بودن ملاک اجرایی شدن نیست آنچه در طرح جامع پیشبینی شده باید در برنامه پنجساله بیاید و در برنامه سالانه به تصویب برسد و بعدا اجرا شود. اکنون در طرح جامع شهر تهران هم بسیاری از تکالیف مانده که انجام نشده است.
سالاری در ادامه جلسه و در تذکری جدی به قراردادهای مبهم و غیرشفاف شهرداری تهران اشاره و اظهار کرد: در جلسه مشترکی که اعضای شورای چهارم و منتخبان شورای پنجم و شهردار تهران و مدیران وی داشتند، آقای قالیباف صراحتا اعلام کردند که دستورات اکید برای منع انعقاد هرگونه قرارداد که تعهداتی را برای مدیریت آینده شهر تهران ایجاد میکند صادر کرده است اما اکنون مجموعه گزارشات متنوعی که از سوی مدیران شهرداری به ما میرسد همه را نگران کرده است و لذا بنده درخواست توقف سریع این روند و شفافسازی در این خصوص را دارم. گزارشاتی ارائه میشود که اردوگاه شهید میرحسینی به مساحت ۷۰ هکتار در منطقه ۲۲ با مجموعه مستحدثات و ظرفیت بالایی که دارد، در حال واگذاری به یک شرکت بخش خصوصی برای بهرهبرداری است و حتی کارکنان شهرداری را از آنجا اخراج کردهاند. ضمنا گزارشاتی غیررسمی داده میشود که حتی قراردادهایی در سازمان املاک بدون قید زمان و مبلغ به امضای اعضای هیاتمدیره رسیده و قرار است هر زمان و مبلغی را که صلاح دانستند قید کنند.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین به تذکرات گذشته خود درخصوص واگذاری پردیس متروی دردشت در شرق تهران اشاره کرد و گفت: پردیس متروی دردشت یکی از بزرگترین داراییهای شهر تهران با بیش از ۱۵ هکتار مساحت و بیش از نیم مترمربع بارگذاری است که طی حدود ۲۰ روز پیش و پس از تذکر اینجانب در صحن شورا، به بانک شهر واگذار شد و بانک شهر هم هفته پیش مناقصه واگذاری آن به دیگران در روزنامه همشهری منتشر کرد.
وی با اشاره به قراردادهای شهرداری با قرارگاه امامرضا(ع) ادامه داد: هیچ اطلاعی درخصوص این قرارگاه و هیات امنای آن نداریم، چگونه است که هرجای شهر و شهرداری میرویم، اسم این قرارگاه را میشنویم و میگویند در حال انعقاد قرارداد است، چرا کسی در مورد این موضوعات توضیح نمیدهد و شفافسازی نمیشود؟ شهرداری تهران باید درخصوص این ابهامات پاسخگو باشد و شفافسازی کند.
چرا نام افتتاحهای ناقص را آزمایشی میگذارید
محمد حقانی نیز در ادامه جلسه دیروز شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح خط ۷ مترو و کمبودهایی که در این خط وجود دارد، تصریح کرد: چرا نام افتتاحهای ناقص را آزمایشی میگذارید درحالی که ایمنی مسافران بیش از هر چیز حائز اهمیت است.
وی درخصوص افتتاح خط ۷ متروی تهران گفت: ۲۷ کیلومتر طول نهایی این خط است که در حال حاضر ۲۲ کیلومتر از آن به افتتاح رسیده. مقرر است در طول این خط ۲۶ ایستگاه داشته باشیم که در حال حاضر تنها هفت ایستگاه به بهرهبرداری رسیده است. وضعیت بهرهبرداری فعلی این خط خارج از استانداردهای معمول است که یکی از مشکلات آن نبود سیستم سیگنالینگ است. بنده به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی این شهر هنوز مطمئن نیستم که این سیستم در خط ۷ مترو مستقر شده است یا خیر. امروز در دنیا مترو را با طول خطوط سنجش نمیکنند، بلکه تعداد واگنهایی که به بهرهبرداری میرسد ملاک سنجش مترو است. این در شرایطی است که ۱۸۸ کیلومتر از خطوط مترو در تهران به بهرهبرداری رسیده اما تنها ۱۲۷۰ واگن داریم که هیچ تناسبی میان این دو وجود ندارد. در حقیقت برای ۱۸۸ کیلومتر باید حداقل دو برابر تعداد واگنهای فعلی در متروی تهران واگن مشغول فعالیت باشند. در حال حاضر نه خبرنگاران شهری، نه مردم و نه بنده به عنوان نماینده شورا نمیدانم چه مقدار خطوط مترو بهرهبرداریشده داریم و هزینه ساخت هر کیلومتر از مترو چه میزان است. آمار و ارقام در این زمینه متناقض است. بیتردید نباید برای تسریع افتتاح خطوط مترو، جان مردم را نادیده بگیریم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد