13 - 06 - 2024
خودروسازی چین اندرخم کوچه مشتری ماند
ایسنا- دادهها نشان داد که فروش خودروهای سواری چین در ماه می برای دومین ماه متوالی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، زیرا کاهش رشد تقاضا در بزرگترین بازار خودروی جهان در بحبوحه بهبود اقتصادی ضعیف است.
صادرات خودرو که به دلیل کاهش تقاضای داخلی به طور فزایندهای منبع رشد مهمی برای خودروسازان محلی محسوب میشود، از اوج رکورد آوریل عقبنشینی کرد و کاهش یافت. براساس دادههای انجمن خودروهای مسافری چین، صادرات خودروهای سواری ۹درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به ۳۷۸هزار دستگاه در ماه می رسید، در حالی که فروش کلی 2/2درصد کاهش داشت که نسبت به کاهش 8/5درصدی در ماه آوریل کاهش یافت. مجموع فروش در ماه گذشته به 72/1میلیون دستگاه رسید و 3/5درصد افزایش یافت و به 15/8میلیون دستگاه در پنج ماهه اول نسبت به سال گذشته رسید. خودروهای انرژی جدید شامل خودروهای تمامبرقی و پلاگین هیبریدی 7/46درصد از کل فروش خودرو را تشکیل میدهند که بالاترین قیمت ماهانه است. فروش خودروهای برقی در ماه می4/27درصد از 1/12درصد در آوریل افزایش یافت، در حالی که فروش خودروهای پلاگین هیبریدی 1/61درصد نسبت به جهش 2/64درصدی در ماه قبل افزایش یافت.
به گزارش رویترز، نیو- هشتمین تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی در چین- از نظر فروش، مجوز برای ساخت کارخانه سوم در چین به دست آورده است که ظرفیت تولید کل آن را به یکمیلیون خودرو افزایش میدهد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد