8 - 05 - 2025
دلایل کیفیت پایین خودروهای داخلی
ایسنا- بهگفته رییس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعهسازان کشور؛ تعدد تامینکنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودروی تولید داخل کیفیت مطلوبی نداشته باشد.
ابراهیم دوستزاده در مورد برنامهریزی برای جلوگیری از حوادث ناشی از حریق خودرو بیان کرد: متاسفانه عواملی از قبیل تعدد تامینکنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو کیفیت مطلوبی نداشته باشد. در هیچ جای دنیا، تعداد تامینکنندگان قطعات زیاد نیستند و قطعا تعدد آن منجربه کاهش کیفیت قطعات میشود. در یک دهه اخیر، توجه کمی به طراحی خودرو شده است. خودروسازی که قطعات خودروی قدیمی را برای خودروی جدید استفاده میکند باید تمام ملاحظات را در نظر بگیرد که متاسفانه شاهد آن نیستیم.
وی در مورد تولیدات داخلی تاکید کرد: باید یک نظام منسجمی برای انتخاب تامینکنندگان از سمت خودروسازان و حتی موسسه استاندارد اجرا شود. ورود قطعهسازان فاقد اعتبار و کیفیت لازم به زنجیره تولید خودرو باید ممنوع شود.
تفکیک قطعهسازان معتبر و فاقد اعتبار وظیفه خودروساز بوده و سازمان استاندارد نیز باید بر این روند نظارت داشته باشد. رییس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعهسازان کشور در مورد نقش رانندگان در پیشگیری از آتشسوزی بیان کرد: در هر جامعهای انسان خطاکار یافت میشود اما زمانی که در طراحی تستها و قابلیت اطمینان از حد و حدود استاندارد عبور کرده و نادیده گرفته شود، نمیتوان چندان ایرادی از رانندگان گرفت اما ریشه اصلی اشکال در جای دیگری است.
دوستزاده یادآور شد: خودرویی مانند ال۹۰ بیش از یکدهه است در داخل کشور بالای ۶۵درصد خودکفا شده بود و کیفیت خودرو بهقدری بالاست که هیچ فردی حاضر به فروش آن نیست چراکه قراردادها و تعهدات با طرف فرانسوی دوطرفه بوده است اما امروز پس از 1۰سال بهجای رشد در این حوزه، دچار افت شدهایم بنابراین باید مشکلات بهصورت زیر بنایی حل شوند چراکه توانایی لازم در بدنه زنجیره تامین وجود دارد که بتوانند قطعات باکیفیت تولید کنند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد