6 - 08 - 2017
دنیای خودرو
پژو سیتروئن دومین خودروساز بزرگ اروپا شد
مالکیت ۹/۱ بیلیون دلاری برندهای اوپل و واکسهال جنرالموتورز توسط گروه پژو سیتروئن اکنون تکمیل شده و این گروه خودروسازی توسعه یافته با سهم بازار ۱۷ درصدی، دومین خودروساز بزرگ اروپا است.
به گزارش خبرخودرو، این اقدام پژو سیتروئن پایانی بود برای ۸۸ سال مالکیت اوپل و واکسهال توسط جنرال موتورز در حالی که مالک جدید این برندها؛ پژو سیتروئن از تمایل خود در ایجاد برنامه عملکردی برای برندهای جدید خبر داده که طی ۱۰۰ روز آینده به سهامداران ابلاغ میشود.
به گفته مدیرعامل جدید اوپل، این برند تحت مالکیت جدید خود برنامهریزی کرده تا در سال ۲۰۲۰ مجددا به سوددهی بازگردد. Lohscheller جایگزین
Karl-Thomas Neumann شده که از زمان انتصاب در سال ۲۰۱۳ به مدت چهار سال در راس اوپل قرار داشت.
این قرارداد به معنای آن است که خرید، هزینههایR&D و تولید اکنون به طور کامل بین اوپل، واکسهال و پژو سیتروئن به اشتراک گذاشته میشود.
کارلوس تاوارس مدیر پژو سیتروئن اظهار داشت: «اوپل آلمانی باقی میماند و واکسهال نیز انگلیسی باقی خواهد ماند. این برندها به خوبی با طیف برندهای فرانسوی پژو، سیتروئن و DS ما منطبق هستند. این ادغام تولد یک همکاری اروپایی حقیقی است.»
این ادغام کمک کرده تا پژو سیتروئن با سهم بازار ۱۷درصدی به دومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس واگن تبدیل شود.
فولکسواگن خط تولید شاسیبلندهای خود را توسعه میدهد
خبرخودرو- فولکس واگن خط تولید شاسیبلند و کراساوورهای خود را توسعه خواهد داد.
بر اساس فیلمی تازه منتشر شده، جدیدترین عضو در خط تولید شاسیبلندهای فولکس واگن مدل کوچکT-Roc است که اواخر ماه جاری به نمایش عمومی در میآید.T-Roc حتی از تیگوان جدید نیز کوچکتر بوده و خریداران جوانتر را هدف گرفته است.
همچنین در این فیلم گفته شده که فولکس واگن تودوزی تمام مشکی را برای آن ارائه نمیکند بلکه رنگ قرمز را برای مواد و ترکیب رنگ آن در نظر گرفته است.
همچنین T-Roc با رنگ بدنه دوگانه عرضه میشود در نتیجه با ترکیب رنگهای جذابی ارائه خواهد شد.
فولکس واگن T-Roc که براساس پلتفرم MQB ساخته میشود دارای عملکردی قابل توجه خواهد بود.
این خودرو اولین مدل تولیدی فولکس واگن خواهد بود که به سیستم هیبریدی ۴۸ ولت مجهز میشود که در آئودی SQ7 توربوها را فعال میکند. قرار است تولید این خودرو اواخر ماه جاری در پرتغال آغاز شود.
رولز رویس به پیشرفت فکر میکند
به گفته تورستن مولر اتوس، مدیر رولز رویس، این خودروساز در پی توسعه این برند فراتر از مدلهای کنونی خود است.
البته وی تایید کرده که هیچ فشاری برای توسعه این برند وجود ندارد و این اقدام در واقع برای ویژگیهای لوکس رولز رویس نیز مضر است. وی گفت: «فروش انبوه بیمعنی است. مشتریان نمیخواهند رولز رویسهای زیادی در بازار باشد.» این خودروساز سال گذشته تنها چهار هزار دستگاه خودرو فروخته است و گمان میرود فروش این برند پس از عرضه شاسیبلندCullinan در سال ۲۰۱۹ که به گفته مولر اتوس، خریداران جدیدی را به این برند جذب میکند، به پنج هزار دستگاه افزایش یابد.
وی اکنون در پی بهترین راه برای ارائه طیف وسیعتری از محصولات به مشتریان با حجم فروش کنونی است. به همین منظور، هیچ مدل فانتوم کوپه یا کانورتیبلی ارائه نخواهد شد و در عوض نقش آنها به داون و ریس کوچکتر داده میشود. همچنین به تازگی نیز نسخههای بلک ادیشن اسپرتتر از این دو مدل و گوست معرفی شده است که این همان راهکاری است که مولر اتوس برای توسعه به آن روی آورده است. مولر اتوس ساخت هر مدلی کوچکتر از گوست را نیز رد کرده است.
طراحی ذهنی از هیوندای Creta X
هیوندای علاوه بر Creta اسپرت نسخهای با طراحی ماجراجویی از این خودرو را به عنوان Creta X در بازار برزیل عرضه خواهد کرد.
به تازگی یک طراحی ذهنی از هیوندای Creta X منتشر شده که این طراحی ماجراجویی را نشان میدهد.
هیوندای Creta X دارای طرح بدنه دو رنگ آبی روشن متالیک و مشکی متالیک است. برچسبهای الهام گرفته از خودروهای رالی با لوگوی بزرگ X نیز روی پانلهای خودرو دیده میشوند. سپر جلو، جلوپنجره و آینههای کناری این خودرو مشکی براق هستند تا با رنگ بدنه دوگانه آن منطبق باشند. رینگهای مشکی براق کوچکتر جایگزین نسخه ۱۷ اینچی برش الماسی این خودرو میشوند. این رینگهای کوچکتر با تایرهای ساخته شده برای آفرود همراه میشوند که از گلگیرها بیرون میزنند. روی سقف این خودرو نیز باربند نصب شده است.
هیوندای Creta استاندارد با موتور Gamma 6/1 لیتری Dual CVVT و Nu 0/2 لیتری Dual CVVT flex-fuel ارائه میشود. هیوندای Creta X میتواند به صورت استاندارد به موتور ۰/۲ لیتری این خودرو مجهز شود. این موتور قدرت ۱۶۶ اسب بخار و گشتاور ۲۰۱ نیوتن متر تولید میکند. یک گیربکس دستی ششسرعته نیروی این موتور را به چرخها منتقل میکند.
سیتروئن C3 ایرکراس جدید قیمتگذاری شد
سیتروئن قیمت C3 ایرکراس جدید را قبل از عرضه این خودرو در ماه نوامبر اعلام کرد.
این کراساوور کامپکت رقیب نیسان جیوک قیمت ۱۳۹۹۵ پوند خواهد داشت که به ۱۹۷۲۰ پوند برای مدلهای ممتاز میرسد.
مدل پایه این شاسیبلند سوپرمینی دارای موتور ۲/۱ لیتری سه سیلندر بنزینی ۸۱ اسب بخاری است که تنها موتور برای نسخه Touch است. همین موتور در مدل متوسط Feel نیز ارائه میشود که قیمت ۱۵۱۰۰ پوند خواهد داشت در حالی که نسخه ممتاز Flair آن با قیمت ۱۶۹۰۰ پوند عرضه میشود.
موتور ۲/۱ لیتری توربوشارژ بنزینی ۱۰۸ اسب بخاری این خودرو در نسخه Flair حدود ۱۱۰ پوند گرانتر خواهد بود و گیربکس اتوماتیک آن نیز ۱۲۰۰ پوند افزایش قیمت به همراه دارد. قدرتمندترین مدل این خودرو با قدرت ۱۲۸ اسب بخار قیمتی ۱۶۶۰۰ پوندی خواهد داشت. دو موتور ۶/۱ لیتری دیزلی نیز برای این خودرو موجود هستند که نسخه ۹۸ اسب بخاری آن با قیمت ۱۷۲۲۰ پوند و نسخه ۱۱۸ اسب بخاری آن با قیمت ۷۰۰ پوند بیشتر
به فروش میرسد.
سیتروئن هنوز جزییات دقیق تجهیزات C3 ایرکراس را اعلام نکرده اما میتوان انتظار داشت سطح تجهیزات آن مشابه C3 سوپرمینی باشد.
تجهیزات ایمنی موجود در این خودرو نیز میتواند شامل هشدار تغییر مسیر، شناسایی نقاط کور، ترمز اکتیو و شناسایی علائم سرعت باشد. سفارشیسازی، بخشی کلیدی در تقاضا برای C3 ایرکراس است که با ۸۵ ترکیب رنگ و تریم، پنج روشنایی محیطی داخلی و سقف دورنگ استاندارد در مدلهای Flair ارائه میشود.
شایعاتی جدید در مورد شاسیبلند فراری
اطلاعات بیشتری از کراساوور احتمالی فراری منتشر شده که بر اساس اخبار جدید، یک کراساوور یا شاسیبلند نخواهد بود بلکه یک کلاس خودرویی جدید را معرفی میکند.
برخی منابع آگاه به این موضوع اعلام کردهاند که این خودرو جنجالبرانگیز توسط فراری به عنوان
Utility Vehicle شناخته میشود. هنوز مشخص نیست که این خودرو دارای دو یا چهار در خواهد بود اما مشخص است که خودرویی چهار سرنشین خواهد بود که فضای بیشتری در مقایسه با GTC4Lusso دارد. سرجیو مارچیونه مدیر فراری به ساخت یک کراساوور یا شاسیبلند حقیقی اعتراض داشت بنابراین این خودروساز در پی سرمایهگذاری در یک کلاس خودرویی جدید است.
او امیدوار است سوددهی فراری را افزایش دهد و در هر سال تا ۱۰ هزار خودرو بفروشد. این خودروساز در حال حاضر سالانه فروشی حدود هفت هزار دستگاه دارد و مدل Utility Vehicle آن میتواند تنها در چین سالانه به فروش دو هزار دستگاهی برسد. این خودروساز با تلاش برای افزایش فروش سالانه و عرضه خودرویی خانواده در بازار در واقع ریسک آسیب به تصور ذهنی از این برند را پذیرفته است اما در عین حال میتواند این سناریو را با عرضه مدلهایی بسیار انحصاری همچون جایگزینی برای لافراری تغییر دهد.
هنوز تصمیم نهایی در مورد این خودرو اتخاذ نشده و در صورت ساخت آن حداقل تا سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه این مدل نخواهیم بود.
آئودی نامی جدید را به ثبت رساند
از زمانی که آئودی Q8 کانسپت در ماه ژانویه وارد غرفههای نمایشگاههای خودرو شد، شایعه شده است که یک نسخه آئودی اسپورت نیز خواهد داشت.
اکنون نیز به لطف ثبتنامی جدید توسط این خودروساز در اروپا، بهترین گواه بر تلاش آئودی برای ساخت RS Q8 منتشر شده است.
این نام در دفتر مالکیت معنوی اروپا ثبتشده و در طبقهبندی خودروها و وسایل حملونقل قرار دارد. بر اساس این خبر این درخواست فعلا توسط مقامات این دفتر در حال بررسی است.
RS Q8 که گمان میرود قیمتی مشابه X6M و حدود ۱۰۵ هزار دلار داشته باشد از موتور ۰/۴ لیتری توربوشارژ V8 ارائه شده در لامبورگینی Urus بهره خواهد برد. این خودرو قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار داشته و با توانایی آئودی در ساخت خودروهای بزرگ قدرتمند، میتواند عملکرد بسیار عالی نیز داشته باشد.
احتمال عرضه RS Q8 در بازار آمریکا زیاد است چرا که استفان وینکلمن مدیر آئودی اسپورت، اعلام کرده این مدل یک خودروی جهانی خواهد بود.
همچنین احتمال کمی دارد که این خودرو به صورت دیزلی عرضه شود چراکه بارویکرد خودروهای جهانی در تضاد خواهد بود.
تولید Q8 استاندارد سال ۲۰۱۸ در کارخانهBratislava آئودی آغاز خواهد شد که Q7 نیز در آن تولید میشود. گمان میرود فروش این خودرو نیز اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز شود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد