30 - 07 - 2017
دنیای خودرو
رنو از موفقیت فروش کوئید خبر داد
کوئید، خودروی پایه رنو نقش مهمی در فروش کلی این خودروساز داشته است.
رنوی هند ادعا میکند به موفقیت جدیدی برای کوئید دست یافته و ۱۷۵ هزار دستگاه از آن را تاکنون به فروش رسانده است.
رییس اجرایی و مدیرعامل این خودروساز در هند، Sumit Sawhney در مورد این موفقیت فروش اظهار داشت: «رنو کوئید خود را در بخش هاچبکهای مینی رقابتی در هند ثابت کرده است. از زمان معرفی این خودرو ما ارتقای محصولی و نوآوریهایی را در بازههای زمانی مشخص ارائه کردهایم تا پاسخگوی تقاضا و تمایلات متغیر مشتریان باشیم. به عنوان مثال نسخههای CLIMBER و AMT از این خودرو را عرضه کردهایم. مشتریان هندی خواهان محصولاتی هستند که مدرن بوده و در عین حال بیشترین ارزش را دارند. ما از مشتریان خود برای اطمینان به برند رنو ممنونیم و با شبکه نمایندگیهای رو به رشد خود به عرضه بهتر کوئید در سراسر این کشور ادامه میدهیم.»
کوئید با موتور ۸/۰ و ۰/۱ لیتری بنزینی موجود است. موتور بنزینی ۷۹۹ سیسی این خودرو قدرت ۵۳ اسب بخار و گشتاور ۴۲ نیوتون متر تولید میکند. موتور کوچکتر این خودرو به گیربکس دستی پنج سرعته مجهز میشود. موتور بزرگتر ۹۹۹ سیسی این خودرو قدرت ۶۷ اسب بخار و گشتاور ۹۱ نیوتون متر داشته و با گیربکس دستی پنج سرعته یا AMT پنج سرعته موجود است.
مینی برقی در سال ۲۰۱۹ به تولید میرسد
گام بعدی در برنامه برقیسازی بیامو به صورت مینی سهدر تمام برقی خواهد بود.
این مینی برقی جدید که قرار است از سال ۲۰۱۹ تولید شود خط تولید کنونی این خودروساز را کامل میکند که اکنون شامل مدلهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی است.
این مدل مینی از نیرومحرکه برقی ساخته شده در کارخانههای Dingolfing و Landshut بیامو بهره میبرد که نیرومحرکههای نسخههای شارژی سری ۵ و سری ۷ نیز از سال ۲۰۲۱ در آنها تولید خواهد شد. این نیرومحرکهها از این کارخانهها به آکسفورد ارسال میشود که باقی قسمتهای مینی در آنجا تولید خواهد شد.
عضو هیاتمدیره تولید بیامو، Oliver Zipse گفت: «کارخانههای بیامو در Dingolfing و Landshut نقش مهمی در شبکه تولید جهانی ما به عنوان مرکز جهانی حملونقل برقی دارند. سیستم تولید قابل انطباقی ما نوآورانه بوده و قابلیت واکنش سریع به تقاضای متغیر مشتریان را دارد.»
مینی برقی گام بعدی در استراتژیNUMBER ONE>NEXT بیامو است که این خودروساز اعلام کرده براساس آن به تدریج تمام مدلهای برندهای خود را برقی خواهد کرد.
بیامو پیشبینی میکند تا سال ۲۰۲۵ خودروهای برقی و برقی شده، حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد از فروش این خودروساز را به خود اختصاص میدهد.
تست مرسدس CLS مدل ۲۰۱۸
نسل دوم مرسدس CLS در تابستان سال ۲۰۱۰ معرفی شد.
دایملر در تابستان ۲۰۱۸ مدل نسل سوم این خودرو را معرفی خواهد کرد که اکنون در دست ساخت است. به تازگی تصاویری از مرسدس کلاس CLS مدل ۲۰۱۸ در حال تست جادهای در خاورمیانه دیده شده است.
مرسدس CLS مدل ۲۰۱۸ دارای طراحی تکاملی بوده و ابعاد آن مشابه مدل کنونی باقی میمانند. این خودرو دارای چراغهای جلوی تیزتر الهام گرفته از سدان مرسدسبنز کانسپت A و مجموعه چراغهای عقب نوین باریکتر از کلاس E کوپه خواهد بود. این عناصر تفاوت بارزی در ویژگی جادهای CLS ایجاد خواهند کرد.
CLS کاملا جدید دارای ایرودینامیک ارتقا یافته با عناصری از IAA کانسپت خواهد بود. گزارشات حاکی از آن است که کابین این خودرو تفاوت زیادی با کلاسE نخواهد داشت.
نسل بعدی مرسدس CLS براساس پلتفرم MRA ساخته خواهد شد. این خودرو موتورهای چهار و شش سیلندر بنزینی و دیزلی مشترک با کلاس E نیز خواهد داشت. CLS کاملا جدید معرف یک نیرومحرکه هیبریدی ۴۳۰ اسب بخاری متشکل از موتور ۳٫۰ لیتری توربوشارژ خطی شش سیلندر با یک موتور برقی نیز خواهد بود. CLS53 جدید به این نیرومحرکه مجهز خواهد شد.
مرسدس CLS مدل ۲۰۱۸ در نیمه دوم سال آینده وارد بازارهای اروپایی خواهد شد.
جیپ رنگلر جدید شکار عکاسان شد
عکاسان مخفی نسل بعدی جیپ رنگلر را در حال تست فاش کردهاند.
این تصاویر قسمتهایی از پشت این نمونه اولیه را با پوشش استتاری نشان میدهند. اگرچه طرح چراغهای عقب این خودرو مشهود هستند اما به گفته منابع، احتمالا این چراغها در طراحی نهایی خودرو استفاده نخواهند شد چراکه در تصویر درز کرده از یک نمایندگی چراغهایی LED برای آن تصویر شده است.
همچنین مشخص است که شیشه عقب این خودرو دارای لولاهایی در بالاست. این ساختار جدید کمک میکند تا کاربر تنها با باز کردن شیشه عقب بتواند به صندوق عقب دسترسی داشته باشد که در کنار در صندوق عقب مجزا قرار میگیرد که به طرفین باز میشود. رنگلر جدید با چهار در با مجموعهای از ساختارهای سقف ارائه خواهد شد که شامل سقف پارچهای و سقف محکم و همچنین نسخهای با پانلهای قابل جابهجایی است که قبلا فاش شده بودند.
گزارشات حاکی از آن است که این خودرو به موتور ۶/۳ لیتری V6 و ۰/۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی مجهز خواهد شد. در حالیکه گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد برای این خودرو ارائه میشود خریداران نسخه V6 آن میتوانند گیربکسس دستی را نیز انتخاب کنند. گمان میرود نسل بعدی رنگلر در نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۷ رونمایی شود.
مدل تولیدی کانورتیبل جدید استون مارتین
نسخه تولیدی از استون مارتین ونکویش زاگاتو ولانته در حال تست دیده شده است.
استون مارتین ونکویش زاگاتو ولانته که سال گذشته برای اولین بار به صورت یک کانسپت معرفی شد تنها ۹۹ دستگاه تولید داشته و حداقل قیمت ۸۵۰ هزار دلار خواهد داشت.
گمان میرود تحویل این خودرو از ماه اکتبر آغاز شود و با توجه به جدیدترین نمونه آزمون فاش شده از آن در نوربورگرینگ به نظر میرسد که این خودروساز بریتانیایی طبق برنامه پیش میرود. این مدل کانورتیبل ونکویش زاگاتو که کاملا بدون پوشش استتاری است از موتور دمش طبیعی V12 با قدرت ۵۹۲ اسب بخاری بهره میبرد. آستون مارتین اعلام کرده که این کانورتیبل دارای شتاب صفر تا صد ۳٫۷ ثانیه است.
تصور میشد این محصول که نتیجه همکاری با طراح و سازنده مبلمان ایتالیایی، زاگاتو است صرفا یک کانسپت باشد اما بازخورد مثبت و تقاضای استون مارتین را بر آن داشت تا نسخه زاگاتو از ونکویش را تولید کند که به تولید تعداد محدودی از مدلهای کوپه و کانورتیبل برای مشتریان منجر شد.
رونمایی از خودروی مسابقهای جدید مرسدس
شرکت مرسدس به صورت رسمی از خودروی AMG GT4، آخرین عضو مجموعه مدلهایی مسابقهای خود در مسابقه ۲۴ ساعته اسپا-فرانکورشان رونمایی کرد.
این خودروی مسابقهای جدید بر پایه خودروی جادهایAMG GT-R ساخته شده و همانطور که از اسم آن پیداست، قصد شرکت در کلاس جیتی۴ را دارد. مرسدس نخستین نمونههای این خودرو را در پایان سالجاری میلادی به تیمها تحویل خواهد داد.
نیروی این خودرو از یک موتور چهار لیتری توربو دوقلو V8 تامین میشود که با یک تیونینگ ویژه، ۵۱۰ اسب بخار نیرو و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس ویژه مسابقهای شش دنده ترنس اکسل به آن متصل شده است و دیفرانسیل آن از بیرون قابلیت تنظیم شدن دارد.
شاسی و بدنه خودرو از ترکیبی از آلومینیوم و فیبرکربن ساخته شده و چارچوب خودرو یک فریم آلومینیومی بسیار سبک وزن و مستحکم است که در AMGTR نیز از آن استفاده شده بود. کاپوت و اسپلیتر جلو نیز از مواد کامپوزیتی ساخته شدهاند.
کیت آیرودینامیک خودرو نیز داخل یک تونل باد طراحی شده تا مرسدسAMG GT4 – جدید بتواند هندلینگ فوقالعاده قوی داشته باشد. باله عقب امکان ایجاد تنظیمات اختصاصی برای پیستهای مختلف را به تیمهای مسابقهای میدهد.
قیمت مرسدس GT4 – AMGجدید ۱۹۸۸۵۰ یورو تعیین شده و قرار است در طول فصل در مسابقات مختلفی مانندIMSA Continental Tire Sportscar ChallengeوPirelli World Challenge در آمریکا، Blancpain GT Series Asia در آسیا، Australian GT Trophyدر استرالیا وVLN endurance racing championship و
۲۴-hourاNürburgring در آلمان شرکت کند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد