10 - 03 - 2017
دنیای خودرو
بررسی فروش خودروی اسپانیایی به ایران
مدیر ارشد شرکت تابعه فولکسواگن در اسپانیا گفت: شرکت سیت در حال بررسی فروش خودروهای تولیدیاش به ایران است تا بازار خود را به فراتر از بازار اروپا گسترش دهد.
لوکا دی مئو، مدیر اجرایی شرکت سیت گفت: دولت اسپانیا از شرکت سیت دعوت کرده تا فرصتهای موجود در بازار ایران را بررسی کند اما ورود به بازار این کشور مستلزم سرمایهگذاری قابل توجه و همکاری با شرکت مادر سیت یعنی فولکسواگن آلمان است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دی مئو در حاشیه نمایشگاه خودروی ژنو گفت: «ایران بازاری نیست که بتوانیم به تنهایی وارد شویم. ما باید ببینیم خواهران و برادران ما چه میکنند. آنها در حال تحلیل وضعیت هستند اما هنوز هیچ چیز قطعی روی میز نیست.»
شرکتهای خودروساز فرانسوی پس از توافق هستهای و لغو تحریمها به سرعت در حال افزایش سرمایهگذاریها در بازار ایران و بالا بردن تولید خود در این کشور هستند.
خودروسازان غربی و ژاپنی نیز که قبلا به دلیل تحریمها از ورود به بازار ایران خودداری میکردند، اکنون در حال بررسی پتانسیل بازار ایران هستند.
مئو افزود: طی سالهای آینده، بینالمللی شدن برای شرکت سیت بهعنوان یک برند یک موضوع کلیدی خواهد بود. این شرکت که به صورت سنتی حضوری قوی در بازارهای مدیترانه دارد به ارائه مدلهای جدید برای افزایش سوددهی خود ادامه میدهد.
خودروی سال ۲۰۱۷ اروپا معرفی شد
شاسیبلند پژو ۳۰۰۸ موفق به دریافت جایزه خودروی سال ۲۰۱۷ اروپا شد.
به گزارش خبرخودرو، برنده این رقابت توسط هیات داورانی متشکل از ۵۸ خبرنگار اروپایی از ۲۲ کشور اروپایی انتخاب و در نمایشگاه ژنو معرفی شد. پژو ۳۰۰۸ با امتیاز ۳۱۹ از آلفا رومئو جیولیا با امتیاز ۲۹۶، مرسدی بنز کلاس E با امتیاز ۱۹۷، ولوو S90/V90 با امتیاز ۱۷۲، سیتروئن C3 با امتیاز ۱۶۶، تویوتا C-HR با امتیاز ۱۶۵ و نیسان میکرا با امتیاز ۱۳۵ پیشی گرفته است.
پژو ۳۰۰۸ پنجمین خودرو از این خودروساز فرانسوی است که جایزه خودروی سال را به خود اختصاص میدهد و اولین شاسیبلند در تاریخ است که این جایزه را دریافت میکند. مدلهای قبلی پژو که این جایزه را دریافت کرده بودند شامل ۳۰۸ در سال ۲۰۱۴، ۳۰۷ در سال ۲۰۰۲، ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ و ۵۰۴ در سال ۱۹۶۹ هستند.
پورشه از نسخه جدید پانامرا رونمایی کرد
پورشه طیف مدلهای پانامرا را با افزودن سبک بدنهای جدید توسعه داده است.
این خودروساز آلمانی پانامرا استیت را با نام اسپورت توریزمو معرفی کرده است. پانامرا اسپورت توریزمو در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی عمومی خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو، ایده ساخت پانامرا استیشن واگن به سال ۲۰۱۲ باز میگردد. این خودرو ماه گذشته در حال تست دیده شده بود. اکنون این مدل اسپورت توریزمو که بر اساس نسل دوم پانامرا ساخته شده، قسمت جلوی این مدل را حفظ کرده اما از ستون C به بعد آن جدید است. ابعاد اسپورت توریزمو مشابه مدل استاندارد آن است. این مدل جدید ساختار صندلی ۱+۴ دارد چرا که صندلیهای عقب آن دارای یک صندلی وسطی مازاد هستند. پانامرا اسپورت توریزمو دارای ۵۲۰ لیتر ظرفیت صندوق عقب است که ۲۵ لیتر بیشتر از پانامرا استاندارد شده است. درهای عقب عریضتر ورودی راحتتری برای این خودرو ایجاد کردهاند. این خودرو از رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی بهره میبرد.
پورشه مدل اسپورت توریزمو را در چهار نسخه شامل پانامرا ۴ اسپورت توریزمو با موتور ۰/۳ لیتری توربوشارژ V6 با قدرت ۳۳۰ اسب بخار، پانامرا ۴S اسپورت توریزمو با موتور ۲٫۹ لیتری تواین توربوشارژ V6 با قدرت ۴۴۰ اسببخار، پانامرا ۴ E-Hybrid اسپورت توریزمو با موتور مشابه ۴S و یک موتور برقی ۱۳۶ اسب بخاری و توان کلی ۴۵۶ اسببخار و نسخه ممتاز پانامرا توربو اسپورت توریزمو با موتور ۰/۴ لیتری تواین توربوشارژ V8 با قدرت ۵۵۰ اسببخار عرضه خواهد کرد.
استفاده رولز رویس از الماس برای رنگآمیزی گوست
رولز رویس تصمیم گرفته یک خودرو را با الماس رنگآمیزی کند. این رولز رویس گوست سفارشی که الگانس نامیده میشود در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به نمایش درآمده و اولین خودروی لوکس جهان است که با رنگی ساخته شده از الماس رنگآمیزی میشود. این رنگ که Diamond Stardust نامیده میشود گرانترین رنگی است که تاکنون برای یک خودروی رولز رویس استفاده میشود و از هزار الماس ساخته شده است.
این الماسها ابتدا تستهای زیادی را پشت سر گذاشتند تا درخشندگی آنها برای استفاده در این رنگ تضمین شود و تیم متخصصان رولز رویس دو ماه را صرف تستهایی متمرکز برای ایجاد بهترین نتیجه کردهاند.
به گزارش خبرخودرو، سپس این هزار الماس خرد شدند تا یک پودرالماسی بسیار عالی ساخته شود که بعدا با رنگ خودرو ترکیب شد. همچنین این خودروساز یک پروسه جدید و منحصربهفرد را ایجاد کرد که شامل استفاده از یک لایه محافظ مازاد برای محافظت ذرات الماس در هنگام پولیش دستی بود. مرکز رینگهای ۲۱ اینچی این خودرو نیز به صور دستی به رنگ قرمز Mugello درآمده است.
ویژگیهای لوکس در کابین این خودرو نیز ادامه دارند که شامل صندلیهای چرمی مشکی با تزئینات قرمز Mugello روی درها و دوخت صندلیهاست. روکش بلوطی Tudor نیز برای تریم داخلی این خودرو استفاده شده است که با ساعتی سفارشی و دوخت تکی قرمز Mugello در بالای داشبورد تکمیل میشود.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد