12 - 09 - 2017
رئالمادرید در صدر
هر سال شرکت مشاوره برند فایننس قویترین و باارزشترین برندهای فوتبال جهان را معرفی میکند. قویترین و باارزشترین برندهای امسال کداماند و اصلا قدرت برند و ارزش برند چه مفهومی دارند؟
باشگاه رئالمادرید با قهرمانی در اسپانیا و دفاع موفق از عنوان قهرمانیاش در لیگ قهرمانان اروپا در جدیدترین ردهبندی قویترین برندهای فوتبال در صدر ردهبندی قرار دارد، اما با وجود قدرت بالای برند مادریدیها، نامونشان ارزشاش از ارزش برند منچستریونایتد کمتر است. بنابر جدیدترین گزارش کمپانی برند فایننس، باشگاه منچستریونایتد که فصل گذشته در لیگ اروپا به قهرمانی رسید، با وجود کسب رده ششم در لیگ برتر انگلستان با ۷۳۳/۱ میلیارد دلار همچنان باارزشترین برند فوتبال جهان را در اختیار دارد. ارزش برند رئالمادرید ۴۱۹/۱ میلیارد دلار است. به این ترتیب دومین برند ارزش فوتبال جهان متعلق به اسپانیاییهاست.
در ردهبندی قویترین برندهای فوتبال جهان، پشتسر رئالمادرید، بارسلونا و بایرنمونیخ قرار دارند. باواریاییها سال گذشته توانستند ارزش برند خود را ۴۱ درصد افزایش دهند و به ۲۲۲/۱ میلیارد دلار برسانند. البته این باشگاههای انگلیسی هستند که باارزشترین برندهای فوتبال جهان را دارند. در این ردهبندی از ۱۰ باشگاه اول شش باشگاه از لیگ برتر انگلیس هستند. مجموع ارزش برند همه باشگاههای انگلیسی ۳/۹ میلیارد دلار برآورد شده است که ۷/۴۵ درصد مجموع ارزش کلیه لیگهایی که اندازهگیری شدهاند را تشکیل میدهد.
در کنار منچستریونایتد، ارزش برندهای چلسی قهرمان لیگ برتر با افزایش ۴۷۲ میلیون دلاری و تاتنهامهاتسپر نایبقهرمان انگلستان با افزایش ۲۵۵ میلیون دلاری بیشترین رشد را بعدِ فصل گذشته داشتهاند. دلیل اصلی رشد برند چلسی به گفته این پژوهش، علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر، به خاطر قرارداد جدیدش با نایکی (۹۰۰ میلیون پوند برای ۱۵ سال) و همین طور افزایش ۵۰ درصدی گنجایش استادیوم خانگی استمفورد بریج نیز هست. افزایش ارزش نامونشان تاتنهام نیز فقط به خاطر موفقیت ورزشیاش در فصل گذشته نیست. این باشگاه لندنی نیز در حال حاضر در حال بازسازی ورزشگاه وایتهارت لین و افزایش گنجایش آن به ۶۱ هزار نفر است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد