10 - 03 - 2025
رئیسی: تلفات حوادث رانندگی با همین خودروها و جادهها قابل کاهش است
معاون بهداشت وزارت بهداشت، در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی از هموطنان خواست برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی، توصیههای ایمنی را جدی بگیرند.
علیرضا رئیسی در نشست خبری پویش «نه به تصادف» که در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: بعضی از موارد هست که همه ما با آنها دست به گریبان هستیم و حوادث رانندگی از این قبیل موارد است که همواره شاهد آن هستیم.
وی افزود: پویش نه به تصادف میتواند بسیار مهم باشد اما نیاز است که تداوم یابد. به همین دلیل موضوع را به سه بخش تقسیم کردهایم.
رئیسی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت یک برنامه سه ساله برای کاهش تصادفات تدوین کرده است، افزود: میتوانیم از ۲۰هزار مرگ ناشی از تصادفات در کشور حداقل ۱۰هزار مرگ را کاهش دهیم.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: قبول کنیم که در فرهنگ رانندگی مشکل داریم، به طوری که ساعت ۱۰شب به بعد شاهد وضعیت خطرناکی از رانندگی در خیابانهای تهران هستیم.
رئیسی گفت: موضوع فقط جاده نیست و فرهنگ رانندگی مهم است، بنابراین با رانندگی درست میتوان از تعداد تلفات حوادث رانندگی کم کرد.
وی افزود: اعتقاد دارم با همین وضعیت خودروها و جادههایی که داریم، میتوان از تلفات حوادث رانندگی کم کرد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: مهمترین عامل کاهش حوادث ترافیکی و جادهای در کشور، قانون بازدارنده است زیرا قوانین ما بازدارنده نیستند.
وی افزود: هیچ استثنایی در رعایت قانون نباید قائل شد و این موضوع شامل مسوول و… میشود.
رئیسی ادامه داد: با وضعیت موجود نمیتوان به کاهش تلفات حوادث ترافیکی و جادهای امیدوار بود.
معاون وزیر بهداشت گفت: قول میدهم اگر قوانین رانندگی در کشور بازدارنده باشد، حداقل ۲۰درصد از میزان تلفات کم خواهد شد.
وی افزود: هر فوتی در کشور حدود ۲۰میلیارد تومان هزینه دارد و ۸۳درصد فوتیهای ما در جادهها زیر ۵۰سال دارند.
رئیسی ادامه داد: اولین آسیبهای ناشی از تصادفات منجر به فوت، آسیبهای مغزی است.
وی افزود: اجباری شدن کلاه ایمنی برای موتورسواران باید اجباری شود، چون بیشترین تلفات متوجه راکبان موتورسیکلت است.
رئیسی گفت: ۹۰درصد موتورسیکلتهای کشور فرسودهاند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: میزان آسیب و مرگ و میرهای سرنشینان خودروها بیشتر از راننده بوده چون کمربند ایمنی برای راننده اجباری شده است، بنابراین قوانین رانندگی باید بازدارنده باشد.
رئیسی در ادامه به برنامه سه ساله وزارت بهداشت برای کاهش حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود: فرهنگسازی فقط اطلاعرسانی و آگاهیبخشی نیست، بلکه مجموعهای از مقررات که میتواند منجر به اصلاح رفتار شود، فرهنگسازی نام دارد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تفاوت پویش نه به تصادف با سایر پویشها در این است که همه مسوولان پای کار آمدهاند.
وی افزود: متاسفانه خودروسازان کشور خیلی پاسخگو نیستند و این اصلا خوب نیست.
رئیسی ادامه داد: وزارت بهداشت مصمم است که تیم شکل گرفته در پویش نه به تصادف را ادامه بدهد و از هم نپاشد.
وی افزود: در کشور ما به ازای هر ۱۰۰کیلومتر، دودهم دوربین کنترل رانندگی وجود دارد که نصف این دوربینها خراب هستند.
رئیسی گفت: امیدواریم در این سه سال، به اصلاح امور مربوط به کاهش تلفات حوادث ترافیکی و جادهای بپردازیم که شامل جادهها، قوانین، خودروها و… میشود.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم رسانه ملی هم پای کار بیاید.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد