15 - 12 - 2021
راهاندازی مرکز خدمات بازار سرمایه ایران
«جهان صنعت»- دیروز بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار راهاندازی شد. علیرضا ناصرپور معاون نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص مرکز پشتیبانی و خدمات بازارسرمایه ایران، اظهار کرد: سطوح پاسخگویی نهادهای مالی به واسطه تعامل مستقیمتر با مردم، باید عمیقتر از سازمان بورس و ارکانهای مربوط به آن باشد، به همین خاطر راهاندازی چنین مرکزی برای بازار سرمایه یک ضرورت بود. وی افزود: لزوم راهاندازی چنین مرکزی با توجه به رخدادهای دو سال گذشته بیش از پیش شده و حتی اهمیت این مساله در قوانین و مقررات بازار سرمایه نیز هم مورد تاکید قرار گرفته و طبعا لازم است کارگزاریها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و با توجه به ارتباط مستقیم با سهامداران در این خصوص پیشرو باشند.
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص صدور مجوزهای جدید برای تاسیس نهادهای مالی، بیان کرد: اکنون بیش از پیش در صدور مجوزهای جدید برای نهادهای مالی دقت عمل صورت میگیرد و قوانین سختگیرانهتر شدهاند. ناصرپور گفت: در حال حاضر مرکز پشتیبانی و خدمات بازار سرمایه دیتا سنترها، سرویسهای oms قوی، و سرویس oms بک آپ و سایر موارد را به منظور تعامل بیشتر و بهتر با مشتریان فراهم آورده است. او بیان کرد: طی دو سال گذشته کارگزاریها بیش از هر نهاد مالی دیگر با حجم انبوهی از مراجعات مواجه بودند که همین امر گاه پاسخگویی آنها را با مشکل مواجه میکرد اما اکنون سعی براین است با راهاندازی چنین مراکزی روند پاسخگویی به سهامداران را تسریع بخشیم. معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تصریح کرد: تلاش سازمان بورس براین است تا با بهرهگیری از سیاستهای کمی و کیفی در بخشهای مختلف از جمله سبدگردانها، مشاوران سرمایهگذاری و کارگزاریها سطح پردازشهای مالی را ارتقا بخشد. ناصرپور تاکید کرد: الگوی شکلگیری خدمات بازار سرمایه یک الگو موفق بوده و لازم است این روند ادامهدار باشد.
لازم به ذکر است تمام نهادهای مالی نیز موظفاند به پرسشهای مشتریان خود بهدرستی پاسخ دهند. به طور قطع اگر این امر به درستی شکل گیرد، شاهد یک رقابت تنگاتنگ بین نهادهای مالی خواهیم بود. او گفت: ما هم نیز در سازمان بورس درصدد آن هستیم که با تسهیل فرآیندها، شفافسازی و حذف فرآیندهای زائد و غیر ضرور روند اعطای مجوز در راستای تاسیس نهادهای مالی را تسریع بخشیم. معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در پایان تصریح کرد: باتوجه به افزایش عمق بازار سرمایه انتظار میرود که نهادهای مالی در راستای حمایت و پشتیبانی از سهامداران از هیچ تلاشی ممانعت نکنند.
گفتنی است افزایش چشمگیر تعداد فعالان بورس طی دو سال گذشته، ضرورت ارائه خدمات آنلاین و پشتیبانی از سهامداران را دوچندان کرده است. از همین رو امروز بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با هدف آموزش، پشتیبانی و رفع مشکلات سهامداران بورس با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، این مرکز با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفتهای که در اختیار دارد امکان پاسخگویی ۲۴ ساعته را از طریق تمامی کانالهای ارتباطی از جمله تماس، ایمیل، کامنت شبکههای اجتماعی، پیامهای سامانههای آنلاین معاملاتی برای تمامی سهامداران بدون در نظر گرفتن اینکه مشتری کدام کارگزاری باشند، فراهم آورده است .
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد